به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۱ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۲۰۷۵۸۳

ضرر‌های باورنکردنی کرونا برای تیم‌های اروپایی

گروه ورزشی: ویروس کرونا ضرر‌های مالی فراوانی را برای تیم‌های اروپایی به وجود آورده است و این تیم‌ها برای تمدید قرارداد بازیکنان خود دچار مشکل شده اند.
ضرر‌های باورنکردنی کرونا برای تیم‌های اروپایی
با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات فوتبال بسیاری از باشگاه‌های متمول اروپایی دچار ضرر شده اند. البته بسیاری از بازیکنان و تیم‌های فوتبال تصمیم گرفتند تا با کاهش چند درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان خود درآمد حاصل از آن را در جهت مبارزه با ویروس کرونا هزینه کنند.یکی از مسائلی تحت الشعاع ویروس کرونا قرار گرفته، تمدید قرارداد بازیکنان است. درحالی که باشگاه‌ها باید به فکر جبران ضرر‌های مالی که این ویروس آن‌ها را ایجاد کرده باشند از طرف دیگر باید قرارداد بازیکنان خود را با مبالغ بالاتری تمدید کنند.
بحران تیم بارسلونا با تمدید قرارداد مسی
یکی از بازیکنانی که به زودی قرارداد او به پایان می‌رسد، لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا است. قرارداد این بازیکن در سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد. او در سال گذشته پر درآمد‌ترین فوتبالیست دنیا شد. مسئولان بارسلونا با این بحران مواجه هستند که آیا با ضرر‌های فعلی می‌توانند قرارداد او را با مبلغ بالاتری تمدید کنند یا خیر. در صورت عدم تمدید قرارداد او با مبلغی بالاتر احتمال خروج این بازیکن از بارسلونا زیاد است.
مشکل تیم رئال مادرید برای تمدید قرارداد ستارگان خود
سرخیو راموس، لوکا مودریچ و لوکاس واسکز ۳ یازیکنی هستند که در فصل آینده قراردادشان به پایان می‌رسد. تمدید قرارداد هر ۳ بازیکن برای رئالی‌ها مهم است. راموس کمربند دفاعی تیم را مستحکم می‌کند. مودریچ هافبکی است که یک توپ طلا را در کارنامه خود دارد. واسکز هم بازیکن جوانی است که در خط حمله کمک زیادی به کهکشانی‌ها کرده است.علاوه بر تمدید قرارداد ستارگان فعلی، مسئولان این تیم در نظر داشتند تا بازیکنان گران قیمتی مثل کیلیان امباپه و ارلینگ هالند را هم خریداری کنند. مسئولان تیم رئال مادرید یا باید از تمدید قرارداد بازیکنان خود صرف نظر کنند و یا با فروش بازیکنانی مثل گرت بیل و خامس رودریگز منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کنند.
تلاش پاریسی‌ها برای حفظ امباپه
یکی از تیم‌هایی که با مشکل تمدید قرارداد مواجه شده، تیم فوتبال پاری سن ژرمن است. کیلیان امباپه ستاره جوان این تیم در ترکیب پاریسی‌ها خوش درخشیده و عملکرد خارق العاده‌ای داشته است. او عملکردی در سطح ستارگانی مثل لیونل مسی و کریستیانو رونالدو داشته است، ولی تنها نصف این بازیکنان حقوق می‌گیرد. امباپه در این فصل در ۳۳ بازی برای پاریسی‌ها به میدان رفته است که حاصل آن به ثمر رساندن ۳۰ گل و ثبت ۱۷ پاس منجر به گل بوده است.مسئولان تیم پاری سن ژرمن اگر نتوانند حقوق او را افزایش دهند بدون شک این بازیکن راهی تیم دیگری خواهد شد. پیش از این اعلام شده بود پاریسی‌ها برای حفظ امباپه حاضرند نیمار ستاره برزیلی تیمشان را به فروش برسانند.پوگبا بازیکن تیم فوتبال منچستر یونایتد و دیگو کاستا بازیکن تیم فوتبال اتلتیکو مادرید از دیگر بازیکنانی هستند که قرارداد آن‌ها در سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد و مسئولان تیمشان با مشکل تامین مالی برای تمدید قراردادشان مواجه هستند.