به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۲۰۷۶۶

معرفي چهارمین وزیر پیشنهادی+حواشي

گروه ورزشي: رییس جمهور چهارمین گزینه پیشنهادی خود برای وزارت ورزش و جوانان را به مجلس معرفی کرد.
معرفي چهارمین وزیر پیشنهادی+حواشي
رییس جمهور بلافاصله بعد از عدم رای اعتماد مجلس به نصرالله سجادی، محمود گودرزی (رییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران) را به مجلس معرفی کرد. رییس مجلس در پایان جلسه امروز (یکشنبه 26 آبان) را زمان بررسی صلاحیت گودرزی اعلام کرد.

نمایندگان مجلس صبح امروز(یکشنبه) در آستانه صد روزگی دولت حسن روحانی به سومین وزیر پیشنهادی کابینه دولت یازدهم برای تصدی وزارت ورزش و جوانان هم رای اعتماد ندادند.
علیرغم رای موافق 124 نماینده به وزرات نصرالله سجادی، وی تنها با سه رای کمتر نتوانست بر صندلی وزارت ورزش و جوانان در دولت تکیه بزند.

* يكي از كاربران بهارنيوز در ايميلي نوشته است: من از طریق رادیو فرهنگ از اول تا آخر این رای گیری رو گوش دادم میکروفون یکی ازنمایندگان باز بود و با خنده به دوستانش می‌گفت: با بیست رای بندازیمش و کلی حرف دیگه ...بعدا گفتن مگه میکروفون بازه؟

حسن روحانی با استقبال محمدرضا باهنر و به همراه نهاوندیان، جهانگیری، انصاری، خباز و حسین فریدون وارد مجلس شد و به دعوت علی لاریجانی، رییس مجلس، بلافاصله پشت تریبون رفت تا از نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دفاع کند.

علیرغم اعلام آمادگی مجلس برای پخش زنده جلسه رای اعتماد، این بار هم جلسه رای اعتماد به صورت زنده از سیما پخش نشد و رسانه ملی به پخش جلسه از طریق رادیو فرهنگ به روال همیشه اکتفا کرد. این در حالی است که پخش زنده جلسات چهار روزه رای اعتماد به کابینه دولت یازدهم با استقبال عمومی مواجه شده بود.

 رییس‌جمهور، در اظهارات خود ضمن قدردانی از زحمات صالحی امیری در دوران سرپرستی وزارت ورزش و جوانان، از انتشار عملکرد صد روزه دولت در پانزده روز آینده خبر داد.

روحانی در خلال اظهاراتش باز هم تاکید کرد که خود را مجلسی می‌داند زیرا بیست سال در خانه ملت خادم مردم بوده اما مسئولیت ریاست‌جمهوری را چند ماهی است که به عهده گرفته است.

روحانی که کمتر از یک ساعت در مجلس سخنرانی کرد، برای تکمیل دولت تدبیر و امید در پایان امروز ابراز امیدواری کرد.

حدادعادل رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس و نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور در خلال صحبت‌های حسن روحانی مشغول مذاکره با یکدیگر بودند. اواخر صحبت‌های رییس‌جمهور نیز جنب و جوش‌ها در مجلس برای رایزنی و مذاکره به چشم می‌خورد.

هنگامی که حسن روحانی از پشت تریبون پایین آمد، تعدادی از نمایندگان دور وی جمع شدند که این امر تذکر چند باره رییس مجلس را در پی داشت.

بیاتیان، طبیب‌زاده، قاضی‌پور و رهبر به عنوان مخالف و جلیلی، امامی، حسینی و پیرموذن به عنوان موافقان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان سخنرانی کردند.

بیاتیان نماینده بیجار یکی از مخالفین ورزش پیشنهادی ورزش و جوانان، نصرالله سجادی را «پیرمرد» خطاب کرد و گفت که دولت یازدهم عرصه پیرمردها شده است.

در حین اظهارات مخالفین و موافقین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، جنب و جوش‌ها در مجلس برای رایزنی شدت بیشتری گرفت.

حسن روحانی بعد از استماع اظهارات تعدادی از مخالفین و موافقین، جلسه علنی مجلس را ترک کرد. محمدحسن ابوترابی‌ و محمدصادقی اعضای هیات رییسه مجلس او را همراهی کردند. تعدادی از نمایندگان هم دقایقی او را تا خروج از جلسه علنی مشایعت کردند و اطراف وی حلقه زدند.

رییس مجلس در واکنش به دفاع پیرموذن نماینده اردبیل از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان که مثل همیشه با ادبیات شعر و طنز همراه بود، گفت: از آقای پیرموذن«گلم» تشکر می‌کنیم!

لاریجانی همچنین در زمان دعوت از نصرالله سجادی برای ارائه برنامه‌ها و دفاع از صلاحیت خود، او را «آقای وزیر در آستانه وزارت» خطاب کرد.

نصرالله سجادی ساعت 10:15 پشت تریبون مجلس حاضر شد تا برنامه‌های خود را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان ارائه کند.

بعد از دفاعیات وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، وی به همراه سایر اعضای کابینه، جلسه مجلس را ترک کردند تا صلاحیت نصرالله سجادی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به رای مجلس گذاشته شود.

بعد از اتمام رای گیری، سبحانی نیا، محمدصادقی، فرهنگی، مصری و منادی اعضای هیات رییسه به شمارش آرا پرداختند و دقایقی بعد سبحانی نیا و فرهنگی نتیجه را به اطلاع رییس مجلس رساندند.

نهایتا در حالی که گمانه زنی ها به سمت رای آوری نصرالله سجادی از مجلس سنگینی می کرد و علاوه بر ابراز امیدواری روحانی برای تکمیل کابینه، لاریجانی هم سجادی را «وزیر در آستانه وزارت» خوانده بود، وی تنها با کسر سه رای موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی نشد.

حسن روحانی دقایقی پس از اعلام عدم رای اعتماد مجلس به سجادی، محمود گودرزی،گزینه چهارم خود را برای تصدی این وزارت‌خانه به مجلس معرفی کرد تا فوت فرصت نشده باشد.

 پیش از این مسعود سلطانی‌فر با 148 رای مخالف و صالحی امیری با 141 مخالف هم موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشده بودند.حال باید دید آیا این گزینه موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نهم می‌شود یا خیر.

(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۳:۰۴
این یک جنگ است.آقای روحانی هم باید در این جنگ بجنگند نه اینکه سکوت کنند و هر روز عقب نشینی بنمایند. (166743)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۳:۱۰
این نمایندگان دیگه شورش در آورده اند .کسی تو مملکت نیست به این بگویید ،هاشمی ،جنتیريالمهدوی کنی و.... چند سال دارند.مگه نه احمدی نژاد به قول شما جوانها آورد،بیایید این همه بدبختی مردم را ببینید.لطفا این همه از فتنه و...حرف نزنید همین کارها کردید که حوادث آن سال اتفاق افتاد ،مردم ما خیلی خوبند که شما را تحمل کرده ومی کنند.امیدوارم که مردم دیگه به امثال شما اعتماد نکنند. (166751)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۳:۱۳
این چند برادر مدعی ملتند (166755)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۳:۱۴
این مجلس ارزش برخورد درست و احترام نداره. وقتی خودشون طالب احترام نیستن و اصلا ارزش احترام گذاشتن ندارن نمی دونم چه اصراریه آقای روحانی دارن. به نظرم باید به شیوه احمدی نژادی با اینا برخورد کرد. خداوند از باعث و بانی ورود این نالایقا به مهمترین رکن دموکراسی نگذره که اونقدر دایره انتخابو تنگ کردن که حقیرترین افراد تونستن ازش عبور کنن. (166756)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۳:۱۶
این پارلمانو باید تعطیل کرد چون مصالح جناحی رو بر مصالح ملی ترجیح می دن. اینا حتی به قسمی که روز اول خوردن هم پایبند نیستن. (166759)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۳:۲۱
واقعا دیگه از خوندن اخبار داره حالم بد میشه. آخه اینجا کجاست. قانون واسه اینا معنا هم داره.انتخاب یه مشت تازه به دوران رسیده..... یه همچین نتایجی هم با خودش داره.باید به حال این مردم مظلوم که نمی دونن شکایتشونو به کجا ببرن گریست (166766)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۳:۳۸
این هم یک مشغله فکری برای دولت است که هر هفته برای یک وزیر به مجلس بیاید مجلسی ها برای زمینگیر کردن دولت راهش را بلدند.حتما" بعد از این استیضاح کلید می خورد (166782)
قرمز پر رنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۳:۴۶
این مجلس داره تقاص رای نیاوردن گزینه خودشو از جوانان می گیره ولی نمی دونه که در انتخابات بعدی باید به همین جوان ها حساب پس بده
به قول شاعر: آن کس که اسب داشت غبارش فرونشست / گرد سُم خران شما نیز بگذرد
ای کاش روحانی هم مثل احمدی نژاد این مجلس رو تحویل نمی گرفت و فقط سرپرست تعیین می کرد (166794)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۳:۴۹
مجلس میخواهد وقت و توجه دولت به امور بیخود معطوف شود و از کارهای اصلی باز بماند (166800)
س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۳:۵۲
این نمایندگان سخت کوش وحساس این 8سال پس کجا بودند؟!!! (166802)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۲۰:۲۴
داشتند سخت می کوشیدند تا..... (167147)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۴:۳۰
رفتار نمایندگان محترم جای تاسف داره نه تشکر کاش دادکان یا مهرعلیزاده معرفی میشد (166847)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۴:۵۵
به نظر من باید یه شاعر معرفی بشه تا شاید بتونه با شعر جواب این نمایندگان !ملت!
رو بده ! (166879)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۶:۰۲
به خدا استادای سختگیرم ببینن‌یه دانشجو دفعه سومشه درس رو بر میداره پاسش می کنن، اینا دیگهکین!!! (166929)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۶:۲۵
این مجلس لیاقتش همون رفتاری که احمدی نژاد باش میکرد (166948)
mnm
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۶:۴۰
فقط آقای ذوالفقار نسب (166966)