به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۲ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۲۰۷۷۳۳
چرا فقط از نسخه تلگرام اصلی استفاده کنید؟

۴۲ میلیون شماره تلفن و اطلاعات کاربران ایرانی تلگرام در اینترنت منتشر شد!

۴۲ میلیون شماره تلفن و اطلاعات کاربران ایرانی تلگرام در اینترنت منتشر شد!
گروه فناوری: ۴۲ میلیون شماره تلفن و اطلاعات کاربران ایرانی تلگرام در اینترنت منتشر شده است. این اطلاعات از نسخه‌های غیراصل تلگرام جمع آوری شده است. عامل، تلگرام‌های غیراصل بودند و تلاش‌شده اطلاعات کاربران را در بازار سیاه بفروشند.

۴۲ میلیون یعنی نصف جمعیت ایران که همگی بر اثر استفاده از نسخه‌های غیر رسمی تلگرام قربانی شده‌اند. ضمن اینكه بسیاری از كاربرانی هم كه از تلگرام اصلی یا رسمی استفاده می‌کنند، چون ممکن است کسانی که با آنها در تماس هستند از تلگرام‌های غیراصلی استفاده کنند، از طریق آنها اطلاعاتشان نیز  جمع‌آوری شده باشد! ۴۲ میلیون id تلگرام به‌همراه شماره تلفن‌ها بدون هیچ رمزگذاری و احراز هویتی ۱۱ روز روی اینترنت قابل دسترس بوده است! اکانت‌ها همه مال ایران هستند و اطلاعات از «سامانه شکار» درز کرده. سامانه شکار، اطلاعات را از طریق یک نسخه غیر رسمی تلگرام ایرانی جمع می‌کند. تمام كسانی  که تلگرام [غیراصلی] نصب می‌کردند باعث لو رفتن اطلاعات دیگر كاربرانی كه به هیچ‌وقت این نسخه‌های بدلی و ناامن را در گوشی‌های خود نصب نکردند، شدند. در واقع مشکل از روزی شروع شد که تلگرام، فیلتر شد و مردم، تلگرام طلایی، هاتگرام، موبوگرام و غیره نصب کردند تا فیلتر را دور بزنند!

چند سوال و جواب
سوال: چه اطلاعاتی از ما منتشر شده؟
جواب: شما در تلگرام ۳ هویت دارید - ۱- شماره موبایلتون ۲- یوزرنیم(همون که با @ شروع میشه) که ممکنه تنظیم نکرده باشید و ۳ - یوزر آیدی که یک عدد است و شما اینو نمیبینید و برای هر کاربر اختصاصی است. این اطلاعات برای بیش از ۴۰ میلیون کاربر در این دیتابیس وجود داره. یعنی هر کس یوزرنیم شما رو داره میتونه شماره موبایلتون رو پیدا کنه.

سوال: چه خطری منو تهدید میکنه؟
جواب: اگر به هر دلیل (سیاسی/امنیتی/شخصی) براتون مهمه که هویتتون مخفی بمونه و شماره موبایل شما رو کسی نداشته باشه الان در خطر هستید.

سوال: آیا به محتوی چت من دسترسی دارن؟ یا این اطلاعات فاش شده؟
جواب: خیر جای نگرانی نیست.

سوال: برای امنیتم الان چه کنم؟
جواب: قاعدتا نباید نگران باشید ولی اگر هنوز نگرانید تغییر حساب تلگرام به روی یک شماره جدید میتونه یک راهکار باشه.

سوال: حالا که این اطلاعات به دست دزدان فیشر افتاده چه خطری از اون جهت منو تهدید میکنه؟
جواب: ممکنه مورد سو استفاده و یا تهدید یا کلاهبرداری قرار بگیرید، بهتره که هر گونه تغییری که شما رو نگران میکنه رو به پلیس فتا گزارش کنید.