به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۳ ساعت ۰۱:۰۴
کد مطلب : ۲۰۷۸۱۱

آغاز انجام تست دو دقیقه‌ای کرونا در آمریكا

آغاز انجام تست دو دقیقه‌ای کرونا در آمریكا
گروه بین‌الملل: سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا مجوز استفاده اضطراری از تست‌های تشخیص دو دقیقه‌ای ویروس کرونا را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این تست‌ها محصول نوآوری شرکت خصوصی بادی‌اسفیر است که می‌گوید در حال همکاری با دولت فدرال آمریکا و دولت‌های ایالتی برای تحویل آن به بیمارستان‌هاست. سازمان غذا و داروی ایالات متحده با شتاب در حال تصویب تست‌هایی است که در شرایط اضطراری بتوان از آنها استفاده کرد و بر این اساس هفته گذشته نیز محصولی از شرکت ابوت لابراتوریز را تایید کرد که می‌تواند ظرف چند دقیقه ابتلا به ویروس کرونا را تشخیص دهد.

همزمان سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که هر چند کانون شیوع بیماری به دیگر نقاط جهان منتقل شده ولی شیوع آن در آسیا پایان نیافته است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شبکه بهداشتی ایتالیا و اسپانیا همچنان تحت فشار شدید قرار دارند و بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها در این دو کشور در مرز فلج شدن هستند. تعداد مرگ‌ومیرهای ناشی از ابتلا به این ویروس طی ۲۴ ساعت گذشته در اسپانیا به ۸۴۹ نفر رسید که بالاترین رقم از زمان شیوع کرونا در این کشور است.

تعداد قربانیان در اسپانیا اکنون به هشت هزار و ۲۶۹ نفر رسیده است. همزمان تعداد زیادی از بیماران که حال آنها وخیم نیست در بیمارستان‌های صحرایی و موقتی که در ساختمان‌های دیگر بر پا شده‌اند بستری شدند. طبق آمارهای دانشگاه جان هاپکینز تعداد قربانیان ویروس کرونا در سراسر جهان به ۴۰ هزار و ۶۳۳ نفر رسیده و بیش از نیمی از این موارد مربوط به ایتالیا و اسپانیا است. طبق همین آمارها تعداد مبتلایان به ۸۲۳ هزار نفر رسیده و بیش از ۱۷۴ هزار نفر از مبتلایان هم تاکنون بهبود یافته‌اند. به گفته دانشگاه جان هاپکينز، اکنون آمریکا با حدود ۱۷۵ هزار نفر مبتلا به کانون اصلی شیوع این ویروس بدل شده است.

در بلژیک یک دختر ۱۲ ساله بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ درگذشت که جوان‌ترین قربانی این بیماری در اروپا است. همزمان تعداد قربانیان در بلژیک به بالای ۷۰۰ نفر رسید. در بلژیک با جمعیت ۱۱.۵ میلیون نفر تاکنون بیش از دوازده هزار و ۷۰۰ مورد ابتلا شناسایی شده است. در روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۰۰ مورد جدید ابتلا شناسایی شده که بالاترین رقم روزانه ابتلا از زمان شیوع ویروس کرونا است و در نتیجه رقم مبتلایان شناسایی شده به دو هزار و ۳۳۷ نفر رسیده است. پارلمان روسیه مقررات شدیدی برای کنترل رفت‌وآمد و تجمع تصویب کرده و اگر نقض قرنطینه به ابتلای دو نفر یا بیشتر منجر شود فرد خاطی به مجازاتی تا هفت سال زندان محکوم خواهد شد.

در نیویورک که مرکز اصلی شیوع ویروس کرونا در آمریکاست فرماندار و مسئولان بهداشتی هشدار دادند که وضعیت فعلی فقط پیش درآمد شرایطی است که در شهرهای دیگر آمریکا نیز اتفاق خواهد افتاد. تعداد مرگ‌ومیرها در نیویورک طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۰ نفر افزایش یافت و به بیش از هزار و ۵۵۰ نفر رسید.
قبل از هشدار فرماندار حدود ۸۰ هزار پرسنل بهداشتی بازنشسته داوطلبانه به کار بازگشتند و یک کشتی بیمارستانی نیروی دریایی با ظرفیت هزار بیمار با هدف کاستن از فشار بر شبکه بهداشتی این ایالت وارد بندرگاه نیویورک شد. اکنون بیش از ۲۳۵ میلیون نفر از مردم آمریکا، تقریبا دو سوم جمعیت کشور در ۳۳ ایالت در شرایط قرنطینه زندگی می‌کنند. چین در روز سه‌شنبه فقط یک مورد مرگ و ۴۸ مورد جدید از ابتلا را گزارش داد و مدعی است که تمامی موارد جدید ابتلا از خارج به این کشور می‌آیند.

شهر ووهان، نقطه اولیه شیوع این ویروس در جهان، پس از چند ماه فعالیت عادی خود را از سر گرفت. اکثر مغازه‌ها باز بودند هر چند برای حفظ فاصله اجتماعی تعداد مشخصی از مشتریان را به داخل مغازه‌ها راه می‌دهند و در ورودی تمامی اماکن عمومی دمای بدن افراد اندازه‌گیری می‌شود. در صربستان، مجارستان و سایر کشورهایی که حکومت در دست سیاستمداران و احزاب پوپولیست است نگرانی در مورد سوءاستفاده حکومت از این شرایط اضطراری برای تحکیم قدرت خود و سرکوب مخالفان افزایش یافته است. سازمان امنیت و همکاری اروپا هشدار داد که اعلام وضعیت فوق‌العاده در هر کشوری باید متناسب با شرایط و اهداف مشخصی باشد و فقط در شرایط مطلقا ضروری برقرار شود.
برچسب ها: ویروس کرونا