به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۲۰۷۸۷

ممنوعیت زنان ايراني از مسابقه‌اتومبیل‌رانی

گروه ورزشي: در حالی مقامات فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) از ایران خواسته‌اند که امکان حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال را فراهم کردند، خبر ممنوعیت حضور زنان تماشاگر در پیست اتومبیل‌رانی آزادی منتشر شد.
مسابقات اتومبیلرانی در رشت
مسابقات اتومبیلرانی در رشت
به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران -ایرنا- از حضور زنان در پیست اتومبیل‌رانی آزادی جلوگیری شده و حراست مجموعه ورزشی آزادی از حضور معدود تماشاگران زن در جریان دور نخست مسابقه‌های سرعت جلوگیری کرده است. این ممنوعیت تنها شامل تماشاگران نشده است. مسئولان اجرایی و روابط عمومی فدارسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی، عکاسان و خبرنگاران زن نیز از ورود به این پیست منع شده‌اند!

این تصمیم موجب شد که دونفر از زنان مسئول برگزاری که وظیفه زمان‌گیری از مسابقه را برعهده داشته‌اند با میانجیگری مسئولان فدارسیون و با تاخیر در سرکار خود حاضر شوند. فریبا جوانمری، نایب رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی ایران نیز به سختی توانسته است در محل مسابقه سرعت حاضر شود!  حمیدرضا مهرعلی، سرپرست این فدراسیون به ایرنا گفت که حراست مجموعه ورزشی آزادی یک روز پیش از برگزاری مسابقه سرعت اطلاع داد که زنان اجازه‌ی ورود به پیست آزادی را نخواهند داشت. وی افزود که در حال رایزنی هستیم تا این مشکل رفع شود. وی اشاره نکرد که این رایزنی‌ها با چه کسانی و یا نهادهایی در حال انجام است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که ایران خواستار میزبانی یک مرحله از رالی خاورمیانه در تابستان سال آینده است! اتومبیل‌رانی از جمله ورزش‌هایی است که زنان ایرانی در آن با محدودیت‌های کمتری فعالیت داشتند. به نظر می‌رسد با وجود امیدواری‌های موجود برای بهبود شرایط حضور زنان در ورزش ایران، افراطيون در پی ایجاد محدودیت‌های بیشتر در این زمینه هستند. قبلا ورود تماشاگران زن به ورزشگاههاي فوتبال، واليبال، بسكتبال و ...ممنوع شده است.

حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۶:۴۴
خب به حمدالله چند قدم ديگه بيشتر تا رسيدن به مدينه فاضله (عربستان سعودي) و منع خانم ها از رانندگي فاصله نداريم. البته روحاني مچكريم!!!!!!!!!!! (166970)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۸:۱۹
وقتی من گفتم رییس جمهور واقعی کشور شریعتمداری است همه به من منفی دادند روحانی متاسفانه قدرتی ندارد! (167072)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۸:۵۸
خوب راست می گه چرا منفی می دین (167096)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۹:۰۳
تا وقتی که مردم دچار توهم پیروزی هستند ، مدام شکست می خورند . برای پیروزی باید ابتدا از توهم پیروزی بیرون آمد. (167098)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۷:۴۲
بیچارها زن های این مملکت که باید حق و حقوقشان را هم مردها تعیین کنند..اخر دموکراسی و ازادی بیان و حقوق برابر (167038)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۷:۴۵
روحانی مچکریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (167043)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۸:۲۶
یعنی یه زعم این حضرات خدا زن را برای محرومیت آفریده. (167075)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۲۰:۴۴
احسنت! گل گفتی! اینا می خوان زنا رو از حضور در جامعه به حاشیه برونن! چون می دونن زنا هستن که می تونن تو جامعه تحول واقعی ایجاد کنن.
ناپلءون می گفت اگه می خوای ببینی یک جامعه چقدر پیشرفت می کنه نگاه کن زنان اون جامعه چطور فکر می کنن! (167165)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۸:۵۲
هر دم از باغ بري ميرسد (167094)
حميدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۸:۵۵
جمعه چند حضرت آقا توتلويزيون نشسته بودن در مورد مواد مخدر داد سخن ميدادند،!!!
از اول تا آخر ما نفهميديم بلاخره تقصير كيه كه اينهمه معتاد داريم،!! ما هم كه صدامون جايي نميرسه،ولي تو مملكتي كه جووناش دريا نميتونن برن،!؟ نميتونن دور هم جمع بشن و شاد باشن ،!دخترها نميتونن بيان ورزش رو نگاه كنن،!! .....،!! خلاصه وقتي جوونا نميتونن هيچ كاري انجام بدن ميرن يه گوشه ميشينن مواد ميزنن همونجا تو اطاق موشك ميشن ميرن هوا،!! قهرمان اتومبيلراني ميشن،!! و ..... بابا نميشه كه همه مردم....نميشه كه همه جوونا يه جور لباس بپوشن،! بابا بلاخره خدا جهنم هم درست كرده اصلآ شايد من دلم خواست برم به جهنم به كسي چه،!! به زور كه نميشه همه را بهشتي كرد،!!   (167095)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۲۰:۴۵
هزار آفرین! (167167)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۹:۱۱
روی زنان رو زیاد نکنید که بعدا دیگه نتونید جمعش کنید. مردا رو بدبخت کردید با این پوزهای فمنیستی...................... (167105)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۲۰:۲۵
اول برو دو کلاس سواد یاد بگیر بعد بیا کامنت بگذار
"پز" نه "پوز" (167148)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۲۰:۵۷
نه اینکه بعضی مردا چقدر محجوب و کم رو تشریف دارن!
وقتی مردا حاضر نیستن حق مسلم زنا رو بدن ما به زور حق خودمون رو باید بگیریم.
بقول معروف حق گرفتنیه نه دادنی!
در ضمن حالا شما چرا این قدر ترسیدی؟! نکنه کم آوردی؟ (167171)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۹:۱۸
خب خدا شکر تمام مشکلات کشور حل شد (167110)