کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در بسکتبال بانوان بودجه مستقلی نداریم

13 فروردين 1399 ساعت 13:03

گروه ورزشی: نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال می‌گوید رایزنی‌هایی که برای اختصاص بودجه جدا به بسکتبال بانوان انجام شده، هنوز جواب نداده است.


به گزارش ایسنا، فریده شجاعی، نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال  به چالش‌های بسکتبال بانوان اشاره کرد و گفت: اولین چالش مثل سایر رشته‌ها کمبود امکانات و پول است چون برای حرفه‌ای عمل کردن و مدیریت درست در ورزش به پول نیاز است اما در بخش بانوان خیلی وجود ندارد. البته در بسکتبال نقاط قوت‌مان بیش‌تر از نقاط ضعف است و از نگرش مثبت مسوولان کشور و رییس فدراسیون برخوردار هستیم که باید از آن استفاده کنیم تا ضعف‌ها را از بین ببریم.او در این مورد افزود: وقتی پول و امکانات نباشد، نمی‌توانیم در مسابقات مد نظرمان شرکت کنیم و انگیزه‌ها پایین می‌آید در نتیجه تلاش می‌کنیم تا با جذب اسپانسر و تعدیل اعزام‌ها این مشکل را جبران کنیم.شجاعی در پاسخ به سوال که در سال ۹۸ چه میزان اسپانسر جذب کردید؟ گفت: در بخش بانوان بودجه مستقلی نداریم که بدانیم چقدر برای خانم‌ها هزینه می‌شود. ما برنامه‌های‌مان را ارائه می‌دهیم و فدراسیون با توجه به اسپانسرهایی که دارد، هزینه می‌کند. البته در بخش سه نفره اسپانسرهایی داشتیم اما این که چقدر بود را نمی‌دانم چون به بخش مالی مربوط می‌شود. با این حال اکثر تیم‌های حاضر در لیگ اسپانسر داشتند و سازمان یا کارخانه‌ای هزینه‌های آن‌ها را پرداخت می‌کرد.

او در مورد این که بانوان بودجه‌ای مستقل ندارند بیان کرد: از وقتی که فدراسیون آقای طباطبایی روی کار آمد، ممنوعیت حجاب بانوان ایران برداشته شد و ما فرصت شرکت در میادین بین‌المللی را به دست آوردیم. قبل از آن برای این اعزام‌ها هزینه‌ای نمی‌شد و بودجه تخصیص داده شده را فقط صرف مردان می‌کردند. بنابراین انتظار براین بود که با اعزام بانوان این بودجه اضافه شود اما این اتفاق نیفتاد. رایزنی‌های مختلفی هم با وزارت وررزش انجام دادیم اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. وزارت می‌گوید باید مثل سایر فدراسیون‌ها عمل کرد که بودجه مشخصی دارند و بانوان را هم از همان طریق تامین می‌کند.  شجاعی در مورد سرعت پیشرفت بسکتبال بانوان بیان کرد: سرعت به موازات امکانات پیش می‌رود. ما نسبت به امکانات و موجودی‌مان بر اساس سند راهبری پیش می‌رویم. انتظار نداریم که در مدت کوتاهی قهرمان آسیا شویم یا اتفاق خاصی رخ بدهد اما به صورت زیربنایی کار و مدیریت می‌کنیم. بنابراین کلاس‌های آموزشی داوری، مربیگری و کلینیک‌های‌مان را برگزار کرده‌ایم، در تمامی رده‌ها مسابقات را تشکیل داده‌ایم، به ورزش پایه و استعدادیابی هم توجه کرده‌ایم. با این حال هر چه امکانات بیش‌تر باشد سرعت پیشرفت هم بیش‌تر می‌شود.

او در ادامه افزود: ما پیشرفت خوبی هم داشته‌ایم؛ تیم باشگاهی‌مان در مسابقات غرب آسیا نقره گرفت، تیم ملی بانوان برای اولین‌بار در مسابقات غرب آسیا سوم شد، اولین مدال برنز مهارت‌های انفرادی جام جهانی را کسب کردیم، در مسابقات دانشجویان جهان سوم شدیم و رنکینگ خود را تا ششم جهان ارتقا دادیم.نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال به تاثیر شیوع کرونا و تعطیلی مسابقات در بسکتبال اشاره کرد و گفت: این موضوع ۱۰۰ درصد تاثیر می‌گذارد، حتی المپیک هم تحت تاثیر قرار گرفت و یک سال به تعویق افتاد. بنابراین تا زمانی که بازیکنان به حالت اول برگردند کمی زمان لازم است. البته کلیپ‌هایی از نقاط مختلف کشور برایم ارسال می‌شود که بازیکنان به صورت انفرادی تمرین می‌کنند تا آمادگی نسبی خود را حفظ کنند و این جای خوشحالی دارد.شجاعی در پایان گفت: امیدوارم هرچه زودتر این بحران از بین برود تا کار خود را شروع کنیم، منشا خدمت باشیم و جوانان‌مان را دوباره گردهم جمع کنیم.


کد مطلب: 207920

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/207920/بسکتبال-بانوان-بودجه-مستقلی-نداریم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir