کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال مبتلا شدن کودکان به کرونا چقدر است

13 فروردين 1399 ساعت 13:22

گروه جامعه: رییس شبکه بیماریهای ویروسی ایران در مورد وضعیت ابتلای کودکان به بیماری کرونا گفت: آخرین گزارشات تحقیقاتی نشان می دهد که خوشبختانه هنوز در کودکان و خردسالان، میزان ابتلا به کرونا پایین است.


به گزارش ایرنا، دکتر سید محمد جزایری بیان داشت: ممکن است کودکان مبتلا شوند و ویروس وارد بدن این افراد هم شود اما ایجاد علایم نمی کند. آخرین آمار نشان می دهد که ابتلا در آنان، پایین است.وی در پاسخ به این سوال که آیا کودکان ناقل کرونا هستند، گفت: این موضوع معلوم نیست صحیح باشد زیرا اطلاعات ما از روند دینامیک این ویروس در طب اطفال بسیار محدود است.
خطرناک ترین ناقلان افراد بدون علامت هستند
این متخصص ویروس شناسی ادامه داد: در حال حاضر بهترین ناقلان افراد بدون علامت هستند. افرادی که مبتلا شده اند اما یا هیچ علامتی ندارند یا اینکه در ابتدای دوره بیماری بوده و بعدا علایم آنان بروز پیدا می کند.جزایری افزود: این دسته از افراد که شخصا موارد زیادی از آنها را ویزیت کرده ام، در روزهای اول تا چهارم یا حتی روز پنجم بیماری، بدون علامت بوده و در اکثریت این بیماران، افراد خانواده آنان در تست کووید-۱۹ مثبت شده اند.رییس شبکه بیماری های ویروسی ایران اظهار داشت: برخی از افراد خانواده بیماران بدون علامت، در روزهای آینده  کاملا علامت دار شده اند. این موضوع نشان می دهد که سیستم افراد حتی در بین اعضای یک خانواده نیز می تواند در پاسخ به ویروس متفاوت عمل کند.وی ادامه داد: در بسیاری از موارد بیماران بدون علامت در اماکن عمومی رفت و آمد داشته اند و به دیگران ذکر نمی کنند که با یک فرد بیمار بدون علامت سابقه تماس داشتند، که این کار می تواند برای دیگران آسیب زا باشد.جزایری افزود: این افراد معمولا به دستورات بهداشتی و پیشگیرانه مبنی بر ماندن در منزل هم توجه جدی ندارند؛ آنان در بهترین حالت (و در صورت عدم پیشرفت بیماریشان به سمت بستری شدن در بیمارستان) ملزم به قرنطینه کردن خود به مدت ۱۴ روز در منزل یا در یک اتاق هستند.


کد مطلب: 207929

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/207929/احتمال-مبتلا-شدن-کودکان-کرونا-چقدر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir