کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین آمار جهانی مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا؛ ۸۵۸ هزار نفر مبتلا شدند

دبیرکل سازمان ملل: کرونا بدترین بحران نوع بشر پس از جنگ جهانی

13 فروردين 1399 ساعت 15:11


گروه بین‌الملل: دبیر کل سازمان ملل متحد، شیوع ویروس کرونا را بدترین بحران نوع بشر پس از جنگ جهانی دوم خواند. این ویروس تا امروز چهارشنبه، بیش از ۸۵۸ هزار نفر را مبتلا کرده و جان بیش از ۴۲ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است.
آخرین اطلاعات و آمار جهانی مبتلایان و قربانیان این ویروس مرگبار تا ظهر چهارشنبه ۱۳ فروردین (۱ آوریل):

 
آخرین آمار مرگ و میر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» و مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان
ویروس جدید کرونا تاکنون جان ۴۰۵۵ نفر را در آمریکا گرفته است. ۱۸۸۵۷۸ نفر نیز در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند. در ایتالیا تعداد جان باختگان و مبتلایان به ترتیب به ۱۲۴۲۸ و ۱۰۵۷۹۲ نفر رسیده است. آخرین آمار از اسپانیا از جان باختن ۸۴۶۴ نفر حکایت دارد. این در حالی است که ۹۵۹۲۳ نفر در این کشور به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. تعداد جان باختگان در چین ۳۳۰۵ نفر و شمار مبتلایان ۸۱۵۱۸ نفر است. ویروس جدید کرونا جان ۷۷۵ نفر را در آلمان گرفته است. ۷۱۸۰۸ نفر نیز در این کشور اروپایی به این ویروس مبتلا شده اند. شمار جان باختگان در فرانسه به ۳۵۲۳ نفر رسیده است. ۵۲۱۲۸ نفر نیز در این کشور به بیماری «کووید ۱۹» مبتلا شده اند. در ایران ۲۸۹۸ نفر جان خود را از دست داده اند و ۴۴۶۰۵ نفر نیز به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند. تعداد مبتلایان در بریتانیا ۲۵۱۵۰ نفر و تعداد جان باختگان در این کشور اروپایی نیز ۱۷۸۹ نفر است.

گوترش: کرونا بزرگترین چالش تاریخ پس از جنگ جهانی دوم
دبیرکل سازمان ملل متحد، بحران کرونا را به عنوان بزرگترین چالش بشریت پس از جنگ جهانی دوم ارزیابی كرد و در مورد پیامدهای اقتصادی و سیاسی ناشی از شیوع کرونا هشدار داد و این بیماری را آزمونی بزرگ نامید. آنتونیو گوترش، بیماری کرونا را بزرگترین چالش جهان پس از پایان جنگ جهانی دوم ارزیابی کرده و گفته است که این چالش بزرگ "پاسخی قوی و مؤثر" از بشریت طلب می‌کند. دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرده است که بشریت تنها از طریق همبستگی جهانی می‌تواند از این آزمون موفق بیرون آید. آنتونیو گوترش این سخنان را در یک پیام ویدیویی خطاب به رهبران و مردم کشورهای جهان ابراز کرده است. این پیام ویدیویی غروب سه‌شنبه ۳۱ مارس به وقت نیویورک (سحر روز اول آوریل به وقت جهانی) منتشر شده است. گوترش گفته است: «جهان هیچ‌گاه در برابر چنین آزمونی قرار نگرفته است.»

به باور دبیرکل سازمان ملل جهان تا کنون آنگونه که باید و شاید به مقابله با این آزمون جهانی برنخاسته است. او از تعلل صورت‌گرفته در جهان در این زمینه ابراز نارضایتی کرده است. گوترش گفته است: «ما آهسته در مسیر صحیحی گام برمی‌داریم، اما باید به عملکرد خود شتاب بدهیم و به بیش از آنچه انجام شده، عمل کنیم. تنها از این طریق خواهیم توانست بر این ویروس پیروز شویم.» دبیرکل سازمان ملل از نبود یک مرکز هماهنگی بین‌المللی در مبارزه با شیوع بیماری کرونا انتقاد کرده است. به گفته‌ او سازمان جهانی بهداشت باید رهبری امر پیشبرد مبارزه با این بیماری مسری در جهان را برعهده گیرد. به باور گوترش بسیاری از توصیه‌ها و مقررات تعیین شده در سطح جهان رعایت نمی‌شوند.
آنتونیو گوترش روز سه‌شنبه ۳۱ مارس برنامه‌فراگیر سازمان ملل برای مقابله با پیامدهای اقتصادی و اجتماعی شیوع بیماری کرونا را ارائه کرد. او گفت: «دامنه و گستردگی این اقدامات باید به پهنای بحرانی باشد که بر اثر شیوع این بیماری ایجاد شده است.» به باور گوترش سیاست مشترک و جهانی مقابله با کرونا باید متکی بر همکاری مشترک و مسئولیت تقسیم‌شده کشورهای جهان باشد. دبیرکل سازمان ملل حمایت و پشتیبانی از کشورهای فقیر در مبارزه با کرونا را در شرایط کنونی الزامی می‌داند. او گفته است که در صورت پیدا شدن داروی مناسب برای درمان این ویروس، این دارو باید در اختیار همه مردم جهان قرار گیرد. دبیرکل سازمان ملل خواستار افزایش کمک‌های عمرانی برای کشورهای در حال توسعه شد و از سیاست افزایش توان مالی صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با پیامدهای اقتصادی بحران کرونا دفاع کرد.


کد مطلب: 207941

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/207941/دبیرکل-سازمان-ملل-کرونا-بدترین-بحران-نوع-بشر-جنگ-جهانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir