کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمریکا در کمین حمله به نیروهای حشدالشعبی

13 فروردين 1399 ساعت 15:56

گروه بین‌الملل: یک منبع امنیتی عراقی از تحرکات نظامیان آمریکایی در شش استان این کشور خبر داد و اعلام کرد نیروهای آمریکایی قصد دارند پایگاه‌های حشد شعبی را در این مناطق هدف قرار دهند.
 


به گزارش شبکه خبری سومریه‌نیوز، این منبع امنیتی اعلام کرد: مسئولان آمریکایی به فرماندهی عملیات اعلام کرده‌اند به اتخاذ اقدامات علیه گروه‌هایی که جان سربازان و اتباع آمریکایی در عراق را تهدید می‌کند پایبند هستند. آمریکایی‌ها پیشتر گروه‌های مسلح در عراق را به حمله موشکی به پایگاه‌های آمریکایی متهم کرده بودند. این منبع افزود: مسئولان آمریکایی معتقدند ناتوانی دولت از فاش کردن محتوای تحقیقش درباره هدف قرار دادن پادگان التاجی در ۱۱ مارس دلیلی بر عدم توانایی این کشور برای تصمیم‌گیری و به دست گرفتن زمام امور است. آمریکایی‌ها در سورتی‌های پروازشان در روزهای اخیر بر مناطق جنوب کرکوک، شرق صلاح الدین، دیالی، غرب الانبار، شمال بابل و غرب کربلا متمرکز بوده‌اند. این‌ها مناطقی است که پادگان‌های اصلی حشد شعبی در آنجا واقع است.

واکنش ایران به تحرکات نظامی آمریکا در عراق
سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به حضور و تحرکات نظامی آمریکا در عراق واکنش نشان داد.
سیدعباس موسوی در واکنش به حضور و تحرکات نظامی آمریکا در عراق اظهار داشت: در حالی که دبیر کل سازمان ملل متحد و جامعه جهانی بر توقف اقدامات تنش زا و جنگ طلبانه در شرایط شیوع کرونا تاکید می کنند، این تحرکات خلاف خواسته رسمی و اعلام شده دولت، پارلمان و مردم عراق و تشنج آفرین است و می تواند وضعیت منطقه را به بی ثباتی و شرایطی فاجعه بار سوق دهد. سخنگوی وزارت امور خارجه از نیروهای آمریکایی خواست به مطالبات دولت و مردم عراق مبنی بر خروج از این کشور احترام گذاشته و از تشنج آفرینی در منطقه پرهیز کنند.


کد مطلب: 207946

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/207946/آمریکا-کمین-حمله-نیروهای-حشدالشعبی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir