به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۲۰۸۰۰

نسل جدید گوشی‌ با پردازنده 8 هسته‌ای

گروه علمي و فناوري: دو شرکت سامسونگ و کوالکام تصمیم گرفته‌اند طی سال 2014 میلادی پردازنده‌های 64 بیتی روانه بازار کنند. قرار است این فناوری با نسل جدید پردازنده‌های مجهز به 8 هسته پردازشگر مجزا سازگار شود.
نسل جدید گوشی‌ با پردازنده 8 هسته‌ای
شرکت کره‌ای سامسونگ اعلام کرد که طی سال 2014 میلادی نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود را مبتنی بر پردازنده مرکزی 64 بیتی، نمایشگر باکیفیت WQHD و دوربین دیجیتالی 16 مگاپیکسلی روانه بازار می‌کند. منابع آگاه از هم‌اکنون اعلام کردند که اقدامات جدید سامسونگ در حوزه تلفن همراه موجب خواهد شد تا از ابتدای سال آتی میلادی موج جدید رقابت سخت‌افزاری در این حوزه آغاز شود.

این منابع گزارش دادند که دو شرکت Samsung Display و Japan Display به زودی تولید انبوه نمایشگرهای WQHD را آغاز می‌کنند تا بر این اساس طی سال 2014 میلادی این نمایشگرها به استاندارد اصلی گوشی‌های هوشمند جدید تبدیل شوند. همچنین به دنبال عرضه پردازنده جدید A7 اپل روی نسل جدید گوشی‌های آیفون، دو شرکت سامسونگ و کوالکام تصمیم گرفته‌اند طی سال 2014 میلادی پردازنده‌های 64 بیتی روانه بازار کنند. قرار است این فناوری با نسل جدید پردازنده‌های مجهز به 8 هسته پردازشگر مجزا سازگار شود.

علاوه بر موارد یاد شده، پیش‌بینی شده است که بیشتر گوشی‌های هوشمندی که طی سال آتی از جانب شرکت‌های بزرگ روانه بازار می‌شوند دوربین دیجیتالی 16 مگاپیکسلی داشته باشند. در حال حاضر تولیدکنندگان بزرگ گوشی می‌کوشند نسل جدید محصولات خود را مجهز به دوربین‌های 13 مگاپیکسلی روانه بازار کنند.
مرجع : فارس