به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۳ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب : ۲۰۸۰۰۰

افزایش قربانیان الکل صنعتی به بیش از ۳۲۰ نفر

گروه جامعه: تعداد افراد جان‌باخته بر اثر نوشیدن الکل صنعتی در کشور به بیش از ۳۲۰ نفر افزایش یافت.
افزایش قربانیان الکل صنعتی به بیش از ۳۲۰ نفر
اورژانس استان فارس روز چهارشنبه ۱۳ فروردین خبر داد که در روز‌های اخیر ۶۶۷ بیمار با مسمومیت ناشی از مصرف الکل به بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان فارس مراجعه کرده که تاکنون ۸۴ نفر از آنها فوت کرده‌اند و ۵۸۳ نفر نیز تحت درمان هستند. تعداد جان‌باختگان ناشی از مسمویت الکلی در استان فارس تا روز ۱۰ فروردین ۷۹ نفر بود.
کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت روز ۱۲ فروردین خبر داد که ۳۲۰ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف الکل و آشامیدنی‌های الکلی جان باخته‌اند. او گفت که ۶۲ نفر از مسمومان با الکل نابینا یا کم‌بینا شده‌اند و ۲۸۴ نفر نیاز به خدمات دیالیز پیدا کرده‌اند. به گفته جهان‌پور، ۳۱۱۷ نفر مسموم شدند که ۱۰۶۶ نفر از آنان در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و ۷۳ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه هستند.
در هفته‌های گذشته گزارش‌هایی درباره جان باختن ۲۹۸ نفر بر اثر نوشیدن الکل در حدود ۲۰ استان ایران منتشر شده بود. به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در استان‌های ایران، این افراد برای «پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا» اقدام به خوردن یا غرغره الکل کرده بودند. با این حال، گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که عمده مسمومیت‌ها مربوط به مصرف الکل تقلبی است. در روزهای گذشته، برخی از افراد اقدام به تغییر رنگ الکل متانول و فروش آن به جای الکل اتانول کرده‌اند و افرادی که قبلا الکل اتانول را برای مصرف خوراکی تهیه می‌کردند، با خرید الکل‌ متانول تقلبی قربانی شده‌اند.