به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۲۰۸۰۷

قیمت میوه و مرکبات هم حباب​دار شد!

گروه اقتصادي: معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم افزایش قیمت میوه و مرکبات در سطح بازار واقعی نیست.
قیمت میوه و مرکبات هم حباب​دار شد!
نعمت‌الله ترکی در حاشیه پنجمین جلسه ستاد تنظیم بازار که صبح امروز در استانداری تهران تشکیل شد، اظهار داشت: براساس بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم افزایش قیمت میوه و مرکبات در سطح بازار واقعی نیست، براین اساس تصمیم گرفتیم هیئت بازرسی براساس تقسیم‌بندی‌های قبلی در 22 منطقه شهر تهران مستقر کنیم تا بازرسی‌ها آغاز شود. وی به بخش دیگر از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز اشاره کرد و گفت: درباره کالاهای ضروری مانند گوشت قرمز و مرغ، برنج و روغن مقایسه قیمتی با هفته قبل و هفته جاری صورت گرفت که مشاهده کردیم تغییراتی داشته و در برخی کالاها افزایش یک درصدی اعمال شده این در حالی است که در برخی کالاها شاهد کاهش قیمت نیز بوده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران با اشاره به تهیه میوه و مرکبات برای تهیه پایان سال جاری اظهار داشت: در بخش مصرف کالاهای ضروری موظفیم به تهیه میوه و مرکبات پایان سال بپردازیم. ترکی افزود: سازمان صنعت و معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان تهران موظف شدند چگونگی برداشت و زمان این کار را مشخص کرده و نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تولید مرغ شاهد افزایش 7 درصدی بوده‌ایم که این رقم با توجه به پیش‌بینی 6 درصدی که قبلا صورت گرفته بود موفقیت خوبی بوده است. معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران همچنین درباره نرخ ‌مرغ نیز گفت: با توجه به اینکه نهادها نسبت به سنوات قبل تغییراتی داشته‌اند و این امر با ارز مبادله‌ای تامین می‌شد اما قیمت‌ها کنترل شده است و یک کمیته تخصصی ایجاد شده تا هفته آینده گزارشی در این خصوص ارائه دهد.

ترکی همچنين درباره اینکه تاکنون گزارشی از تخلفات صورت گرفته و برخوردهای انجام شده ارائه شده است یا خیر، گفت: از بخش بازرسی استان تهران نارضایتی‌هایی وجود دارد و براین اساس مقرر شده هفته آینده گزارش‌های تخلفات را ارائه کنیم. وی همچنین درباره قیمت تخم‌مرغ نیز گفت: وضعیت بهتر شده اما بازرسی‌ها ادامه دارد. به گفته ترکی براساس قانون کسانی که 3 بار تذکر گرفته باشند مغازه یا فروشگاه آنها بدون هیچ شرطی پلمپ خواهد شد. البته جرایمی که برای افراد متخلف صادر می‌شود بازدارندگی ندارد چرا که یک فروشنده می‌تواند آن مبلغ ناچیز را به سرعت پرداخت و آن را جبران کند. اما نکته قابل توجه این است که باید بازرسی‌ها به صورت مستمر و مداوم باشد.

وی همچنین گفت: شهروندان به غیر از شماره 124 که برای ارائه گزارش تخلفات صورت گرفته است می‌توانند به شماره 111 که متعلق به استانداری تهران هست نیز تخلفات صورت گرفته از سوی فروشندگان را گزارش کنند. براساس مصوبه صورت گرفته در جلسه ستاد تنظیم بازار نرخ هر کیلو برنج آرژانتینی 2200 تومان، شکر بر مبنای نرخ گذشته 1900 تومان، برنج هندی 1121 کیلویی 3750 تومان، لپه 3200، عدس 2500، نخود 2400، گوشت مرغ 6500 و گوشت قرمز منجمد مخلوط 18500 تومان عرضه خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران گفت: 11 مرکز برای توزیع این اقلام در تهران در نظر گرفته شده که صاحبان هیئت‌ها و تکایا می‌توانند با ارائه کارت خود کالاهای مذکور را دریافت کنند. به گفته ترکیه بیش از 20 هزار هیئت در جامعه هدف ما قرار دارند که سعی شده نظارت نسبی آنها جلب شود. وی همچنین گفت: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته حلب 16 کیلویی روغن نیز 65 هزار تومان و حلب 4.5 کیلویی 20 هزار تومان عرضه خواهد شد.
مرجع : تسنيم

تورج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۵:۴۶
نمی دونم چرا همه چی حباب در میاره الا حوقق ما حقوق بگیرها (166909)
عیال وار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۶:۳۱
بنظرم این اعدادوارقامی که ایشان می فرمایند را در خواب دیده باشند وخیالا ت باشد چون بنده در تبریز لپه را 3400ونخود را 3200 خریدم ولوبیا چیتی کیلویی 9000 تومان دود از کله ادم بلند میشود .تهران چه خبره اللاه اعلم . (166955)