به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۴ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۲۰۸۱۲۵
شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از ۴۷ هزار نفر گذشت

رئیس‌جمهور فیلیپین به ناقضان قرنطینه: خودم خاکتان می‌کنم!

گروه بین‌الملل: شمار قربانیان شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در کشورهای مختلف جهان از ۴۷ هزار نفر فراتر رفت.
رئیس‌جمهور فیلیپین به ناقضان قرنطینه: خودم خاکتان می‌کنم!
تاکنون بیش از ۹۳۰ هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند. از این تعداد حال بیش از ۱۹۴ هزار بهبود یافته است. تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت از «افزایش استثنایی» آمار مبتلایان ابراز نگرانی کرده است. شیوع ویروس کرونا در آمریکا تاکنون جان ۵۱۱۰ نفر را گرفته است. تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور نیز به ۲۱۵۳۰۰ نفر رسیده است. یک نوزاد شش ماهه نیز در این کشور در روز چهارشنبه به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داد.  ایالت نیویورک یکی از کانون های اصلی شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در آمریکا است. تعداد قربانیان در این ایالت طی ۷۲ ساعت دو برابر شده است. تاکنون بیش از ۱۹۰۰ نفر در ایالت پرجمعیت نیویورک جان خود را بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا از دست داده اند.

شمار جان باختگان در ایتالیا تاکنون ۱۳۱۵۵ نفر است. این در حالی است که ۱۱۰۵۷۴ نفر در این کشور اروپایی به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. بیماری «کووید ۱۹» در اسپانیا تاکنون جان ۹۳۸۷ نفر را گرفته است. تعداد مبتلایان به این بیماری در اسپانیا ۱۰۴۱۱۸ نفر است. شمار قربانیان در چین طبق آمار رسمی ۳۳۱۲ نفر و تعداد مبتلایان در این کشور ۸۱۵۵۴ نفر است. ویروس جدید کرونا در آلمان جان ۹۳۱ نفر را گرفته است. ۷۷۹۸۱ نفر نیز در این کشور اروپایی به این ویروس مبتلا شده اند. شمار قربانیان در فرانسه به ۴۰۳۲ نفر رسیده است. این در حالی است که ۵۶۹۸۹ نفر نیز در این کشور به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. بنا به آمار رسمی در ایران تاکنون ۳۰۳۶ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. ۴۷۵۹۳ نفر نیز در ایران به این ویروس مبتلا شده اند. تعداد جان باختگان در بریتانیا ۲۳۵۲ نفر اعلام شده است. شمار مبتلایان در این کشور نیز به ۲۹۴۷۴ نفر رسیده است.

استفاده از ماسک در اتریش اجباری می‌شود
دولت اتریش همزمان با شیوع ویروس جدید کرونا استفاده از ماسک را در فروشگاه ها و اماکن عمومی اجباری می کند. شهروندان اتریش از روز دوشنبه آینده موظف هستند در اماکن عمومی و فروشگاه ها دهان و بینی خود را بپوشانند. سباستین کورتس، صدراعظم اتریش در این مورد گفت: «هر چند این در رسم و رسوم ما نیست اما برای محافظت از دیگران باید این کار را انجام دهیم.» استفاده از ماسک تا چند هفته پیش در کشورهای اروپایی مرسوم نبود اما این روزها با اجرای قرنطینه در بسیاری از کشورهای این قاره استفاده از ماسک هم برای جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» رایج شده است.

کره شمالی: مورد ابتلا به کرونا نداریم!
کره شمالی روز پنجشنبه تاکید کرد که موردی از ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ثبت نرسیده است. هر چند کره شمالی یکی از منزوی ترین کشورهای جهان محسوب می شود اما بسیاری از کشورها به ادعای عدم شیوع بیماری «کووید ۱۹» در این کشور مشکوک هستند. کره شمالی در همسایگی دو کشور چین و کره جنوبی قرار دارد که شاهد شیوع گسترده نوع جدید ویروس کرونا بودند. کارشناسان هشدار می دهند که شیوع بیماری «کووید ۱۹» در کره شمالی به دلیل ضعف نظام درمانی این کشور می تواند تبعات زیادی داشته باشد.

نتیجه تست کرونای وزیر بهداشت اسرائیل و همسرش مثبت اعلام شد
دولت اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد که یعقوب لیتزمان، وزیر بهداشت این کشور و همسرش به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند. بنا به اعلام وزارت بهداشت اسرائیل، یعقوب لیتزمان و همسرش طبق دستورالعمل های این وزارتخانه اکنو خود را قرنطینه کرده اند. یعقوب لیتزمان، ۷۱ ساله، در هفته های اخیر برای تشریح اقدامات دولت در مقابله با شیوع نوع جدید ویروس کرونا به دفعات همراه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در انظار عمومی ظاهر شده بود. حال عمومی وزیر بهداشت اسرائیل و همسرش «مساعد» گزارش شده است. یعقوب لیتزمان از متحدان سیاسی بنیامین نتانیاهو محسوب می شود. آویو کوخاوی، رئیس ستاد نیروهای مسلح اسرائیل نیز پس از شرکت در جلسه ای که یک افسر مبتلا به ویروس جدید کرونا در آن حضور داشت خود را قرنطینه کرده است. ستاد نیروهای مسلح اسرائیل حال عمومی آویو کوخاوی را «مساعد» اعلام کرده است. شیوع نوع جدید ویروس کرونا در اسرائیل تاکنون جان دستکم ۲۵ نفر را در این کشور گرفته است. این در حالی است بیش از شش هزار نفر نیز در این کشور به بیماری «کووید ۱۹» مبتلا شده اند.

افزایش شمار قربانیان در بلژیک
آخرین آمار رسمی اعلام شده توسط دولت بلژیک حاکی است، شمار قربانیان ناشی از ویروس مرگبار در این کشور از یک هزار نفر گذشته است.

رئیس جمهور فیلیپین به ناقضان قرنطینه: خودم خاکتان می‌کنم!

 رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین چهارشنبه شب از نیروهای پلیس و ارتش این کشور خواست کسانی را که مقررات قرنطینه را نقض می کنند با شلیک گلوله از پای در آورند.
رئیس جمهوری فیلیپین در پیامی تلویزیونی از عموم مردم خواست که در اجرای مقررات قرنطینه برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور با دولت همکاری کنند. رودریگو دوترته گفت: «اوضاع بدتر می شود. در نتیجه من یک بار دیگر جدی بودن مساله را به شما یادآوری می کنم و شما هم باید گوش کنید. دستور من به نیروهای پلیس و ارتش این است که اگر مشکلی پیش آمد و در وضعیتی قرار گرفتید که آنها [ناقضان مقررات قرنطینه] با شما مقابله کردند و زندگی شما در خطر بود، آنها را با شلیک گلوله از پای در آورید.»
روشن شد؟ کشته می‌شوید! به جای اینکه [شما] مشکل آفرینی [کنید]، من خاکتان می‌کنم!
وی سپس خطاب به ناقضان مقررات قرنطینه گفت: «روشن شد؟ کشته می شوید! به جای اینکه [شما] مشکل آفرینی [کنید]، من خاکتان می کنم.» این سخنان رئیس جمهوری فیلیپین در حالی بیان می شود که گزارش ها از بروز ناآرامی در مناطق فقیرنشین مانیل در روز چهارشنبه در اعتراض به توزیع نامناسب آذوقه در میان ساکنان حکایت داشت. شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در فیلیپین تاکنون جان ۹۶ نفر را گرفته است. این در حالی است ۲۳۱۱ نفر نیز در این کشور آسیایی به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند.
برچسب ها: ویروس کرونا