کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علی لاریجانی هم کرونا گرفت و قرنطینه شد

ایلنا , 14 فروردين 1399 ساعت 21:35

گروه سیاسی: علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و سومین نماینده قم در مجلس دهم به ویروس كرونا مبتلا شد.


روابط عمومی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که علی لاریجانی، رئیس مجلس، به ویروس کرونا مبتلا و قرنطینه شده است. این روابط عمومی در اطلاعیه‌ای با اعلام اینکه در پی تماس‌های برخی نمایندگان که «جویای حال جناب آقای لاریجانی، ریاست مجلس» بودند، گفته است که «به دنبال بروز برخی علائم، از ایشان آزمایش کرونا به عمل آمد و با توجه به نتیجه مثبت آن در حال حاضر در قرنطینه و تحت درمان هستند». پیش از او اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، و علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبری، از سرشناس‌ترین افرادی بوده‌اند که خبر ابتلای آنها به کرونا منتشر شده بود. رئیس مجلس روز هفتم فروردین در «رزمایش دفاع بیولوژیک» حضور یافته و سوار بر خودروهای نظامی از نیروهای حاضر در این رزمایش سان دیده بود. 
لاریجانی روز ۱۰ فروردین نیز در جلسه هیات رئیسه مجلس شرکت کرده بود. لاریجانی سومین نماینده قم در مجلس دهم است که از زمان شیوع کرونا به این ویروس مبتلا می‌شود. قم سه نماینده در مجلس دارد. پیشتر، احمد امیر آبادی و مجتبی ذوالنوری به کرونا مبتلا شده بودند. سخنگوی هیات رئیسه مجلس روز ۱۲ فروردین خبر داده بود که از ۱۰۰ نماینده مجلس تست ابتلا به کرونا گرفته شده که نتیجه تست ۲۳ نفر از آنها مثبت بوده است. اسدالله عباسی گفت که ۴۰ نماینده دیگر نیز مشکوک به داشتن کرونا بودند.
در هفته‌های گذشته همچنین گزارش‌های رسمی درباره جان باختن چند مقام و چهره سیاسی كشور به همین دلیل منتشر شد. از جمله این افراد می‌توان به فوت محمد میرمحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسین شیخ‌الاسلام، معاون سابق وزیر خارجه، احمد تویسرکانی، مشاور رئیس قوه قضائیه، و هادی خسروشاهی، سفیر سابق ایران در واتیکان اشاره کرد. فاطمه رهبر، منتخب تهران، و محمدعلی رمضانی، نماینده منتخب آستانه اشرفیه در مجلس یازدهم، نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که منجر به فوت بیش از سه هزار نفر شده است.
 


کد مطلب: 208164

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/208164/علی-لاریجانی-هم-کرونا-گرفت-قرنطینه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir