به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۴ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۲۰۸۱۹۳

خوانندگانی که در سال ۹۸ کم کار بودند

گروه فرهنگی: سال ۹۸ برخی از خوانندگان به دلایل مختلف، حضور کمی در عرصه موسیقی داشتند.
خوانندگانی که در سال ۹۸ کم کار بودند
مثل سال‌های گذشته، علاقه مندان به موسیقی شاهد ظهور چهره‌های جدید بودند و با برخی از چهره‌های قدیمی، آرام آرام خداحافظی کردند. برخی از فعالان هنر اول در حوزه تولید تک آهنگ و آلبوم کم کار شدند و برخی هم از استیج و برگزاری کنسرت فاصله گرفتند.البته فاصله گرفتن برخی هنرمندان از فعالیت حرفه ای، دلایل متعددی دارد. برخی به دلیل افت کیفیت کارهایشان یا نزول محبوبیت میان مردم، آرام آرام از بازار موسیقی دور شدند. برخی به دلایل شخصی و مشکلات جسمانی از موسیقی فاصله گرفتند. در ادامه به برخی از کم کار‌های سال ۹۸ اشاره می‌کنیم.
علی لهراسبی؛ نه تیتراژ نه کنسرت
علی لهراسبی که در دهه هشتاد و اوایل دهه نود از پرکار‌ترین خوانندگان عرصه موسیقی پاپ بود، در سال ۹۸ کمی از بازار موسیقی فاصله گرفته است. خواندن تیتراژ‌های ماندگار برای سریال‌های مختلف تلویزیونی، تولید تک آهنگ و آلبوم و اجرای کنسرت، همه جزو برنامه‌های اصلی لهراسبی در سال‌های گذشته بود که در یک یا دو سال اخیر از او دیده نشد.«نفس جان» عنوان جدیدترین قطعه‌ای است که لهراسبی همراه با محمد لطفی منتشر کرد. 
مازیار فلاحی؛ ساکت و دور از چشم رسانه‌ها
مدت هاست که خبر خاصی از صدای آرام و قطعات احساسی مازیار فلاحی نیست. او از موسیقی فاصله گرفته و به سختی می‌توان سراغی از او گرفت. چند باری خبرنگار ما تلاش کرد که جویای فعالیت‌های هنری وی شود، اما راهی برای این کار وجود نداشت. البته فلاحی پیش از این هم کمتر در رسانه‌ها حاضر می‌شد. باید ببینیم دوری این خواننده، در سال جدید هم ادامه خواهد داشت، یا شاهد بازگشت وی خواهیم بود.
رضا صادقی؛ نه پررنگ نه کمرنگ
وقتی خبرنگار ما از او پرسید، چرا حضورت در عرصه موسیقی اینقدر کم شده است، گفت: «قاعدتاً باید حضور ما در عرصه موسیقی کمرنگ‌تر از قبل شود. این اتفاق درستی است. در حال حاضر چهل سال سن دارم و دو دهه در این سرزمین خوانندگی کردم. الان باید من کمرنگ شوم و یک عده دیگر پر رنگ‌تر شوند. قرار نیست ما تا آخر بمانیم، اما سعی می‌کنیم این کمرنگی را با حمایتمان از خوانندگان جوان پوشش دهیم. باید کاری کنیم که افراد مستعد دیده شوند؛ الان فرصت، فرصتِ جوان هاست.»البته حضور کم و بیش صادقی در عرصه موسیقی پاپ چند سالی است که اتفاق افتاده است. او مایل است با کار‌های کم و کنسرت‌های محدود در عرصه موسیقی فعالیت کند.
حمید هیراد؛ سرطان یا افت محبوبیت
حمید هیراد یکی از کسانی بود که در سال ۹۶-۹۷ سر زبان‌ها افتاد و کنسرت‌های متعددی در تهران و شهرستان‌ها برگزار کرد. هر چه گذشت او کنسرت هایش را کمتر برگزار کرد. البته ظهور چهره‌های جدید در کم کار شدن چهره‌های سال گذشته مانند او و حامد همایون تاثیر فراوانی گذاشت. به تازگی خبر ابتلای او به سرطان خون هم منتشر شده است. چه بسا مبارزه با سرطان کمی هیراد را از طرفدارانش دور کرده باشد.
شهرام شکوهی و دوری اجباری
بیماری قلبی و چند عمل جراحی باعث شد که شهرام شکوهی هم در سال ۹۷-۹۸، حضور کمرنگتری در عرصه موسیقی داشته باشد. البته این حضور در سال ۹۸ کم‌تر بود. سال ۹۷ او تک آهنگ‌هایی منتشر و چند سانس کنسرت برگزار کرد. برگزاری کنسرت‌های ارزان، بخشی از فعالیت‌های شکوهی بود، اما در سال ۹۸ به دلیل محدودیت‌های پزشکی فقط یک قطعه و موزیک ویدیو از شکوهی منتشر شد.شهرام شکوهی اعلام کرد که در سال ۹۹، محدودیتی برای فعالیت وی نیست و این خواننده تک آهنگ‌های فراوانی منتشر و کنسرت‌های متعددی در ایران و خارج از کشور برگزار می‌کند.
مجید خراطها؛ در آستانی نابینایی
خواننده محبوب اوایل دهه ۹۰ به دلیل مشکل بینایی از موسیقی فاصله گرفت. خراطها تا آستانه نابینایی هم پیش رفت و حتی سعید خراط‌ها برادر و مدیر برنامه‌های این خواننده به خبرنگار ما گفت که ممکن است برادرم هیچگاه نتواند مانند گذشته از بینایی صد در صدی برخوردار باشد. با این وجود خراطها تک آهنگ‌هایی را منتشر کرد و حتی کنسرت‌هایی در سالن‌های نسبتا کم جمعیت برگزار کرد. باید منتظر باشیم و ببینیم که فعالیت‌های این خواننده پاپ در عرصه موسیقی در سال ۹۹ چگونه خواهد بود.
مانی رهنما و حضوری محدود
مانی رهنما خواننده با سابقه موسیقی پاپ است. او که از دهه ۷۰ در این عرصه فعالیت می‌کند، در سال‌های اخیر جایگاه خود در عرصه موسیقی را کمی از دست داده است. آخرین کنسرت بزرک این خواننده به اجرای سال ۹۶ وی در سالن ایرانیان بر می‌گردد. پس از آن رهنما کنسرتی در فرهنگسرای نیاوران برگزار کرد. ظاهرا با ظهور چهره‌های جدید، مانی رهنما نتوانست فعالیت خود را مانند گذشته پررنگ ادامه دهد.
برچسب ها: موسیقی خوانندگان