به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۲۰۸۳۲۳

۱۳روش ارزان و خانگی برای سفید کردن دندان‌ها

گروه جامعه: داشتن دندان سفید آرزوی هر فردی است و قطعاً شما هم دوست ندارید که دندان‌های زرد داشته باشید. برای سفید کردن دندان روش‌های خانگی وجود دارد که با هزینه بسیار کم می‌توانید دندان‌های سفید داشته باشید. در ادامه این مطلب راهکارهایی مناسب و ارزان را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آنها دندان‌های سفیدی داشته باشید.
۱۳روش ارزان و خانگی برای سفید کردن دندان‌ها
به گزارش ایلنا، درست است که ساده ترین و سریع ترین راه برای از بین بردن لکه های دندان یا سفید کردن دندان، مراجعه به دندانپزشک زیبایی است. آنها با استفاده از ابزارهای سفید کننده دندان ها می توانند لکه های دندان را به سرعت از بین ببرند. با این حال، این روش ها در دراز مدت برای سلامت دندان های شما مناسب نیست. بسیاری از روش های ارزانتر و موثرتر سفید کردن دندان ها وجود دارد که می توانید در خانه امتحان کنید. این روش های هزینه زیادی ندارند و عوارض جانبی کمتری نیز دارند. علاوه بر این، این روش ها می توانند نتایج سریع را نیز ارائه دهند.
​۱. سرکه سیب
مواد مورد نیاز:
۱/۲ قاشق چای خوری سرکه سیب
یک فنجان آب  روش استفاده:
سرکه را به آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. قبل از مسواک زدن دندان ها را با این آب بشویید. این روش را ۲-۳ بار در یک هفته در صبح انجام دهید.سرکه سیب حاوی اسیدهای خفیف است که می تواند لکه های زرد را از دندان های شما برداشته و با استفاده از آنها دندان های شما را سفید کند.
۲. جوش شیرین و آب لیمو
مواد مورد نیاز:
۱ قاشق چای خوری جوش شیرین
۱ قاشق چایخوری آب لیمو / لیمو
مسواک
روش استفاده:
جوش شیرین و لیمو را مخلوط کنید. با استفاده از مسواک، این خمیر را روی دندان های خود قرار دهید. بعد از گذشت ۲-۳ دقیقه، دهان خود را با آب بشویید. ابتدا این را دو بار در هفته تکرار کنید و سپس آن را یک بار در ۷-۱۰ روز استفاده کنید.بی کربنات سدیم، معمولا به عنوان جوش شیرین شناخته شده است، یک عنصر رایج در تقریبا در هر آشپزخانه است. در طبیعت آن به طرز ماهرانه ای ساینده و ریشه کن کردن لکه های سطحی روی دندان ها است. همچنین قلیایی در طبیعت است و باعث کاهش اسیدیته در داخل دهان می شود. آب لیمو به طور طبیعی اسیدی است و به حذف رنگ پوست دندان کمک می کند. این یک عامل ضد عفونی طبیعی است.
احتیاط: اطمینان حاصل کنید که مدت طولانی این مخلوط را روی دندان نگذارید.
۳. پوست موز
مواد مورد نیاز:
پوست موز
روش استفاده:
پوست موز را به قطعات کوچک بریزید. یک قطعه را بشویید و در داخل آن بر روی دندان ها مالش دهید. یک دقیقه یا دو بار به آرامی روی دندان هایتان بکشید. دهان خود را با آب شستشو دهید. این کار را یک بار هر روز یا هر روز متناوب انجام دهید تا دندان های سفیدتر داشته باشید.پوست موز حاوی مواد معدنی مانند منگنز و پتاسیم است که در سفید کردن دندان ها کمک می کند.
۴. روغن نارگیل
مواد مورد نیاز:
روغن نارگیل طبیعی
روش استفاده:
انگشتان دست خود را با روغن نارگیل بر روی دندان خود بکشید. (می توانید از مسواک هم استفاده کنید) یک دقیقه یا دو بار به آرامی روی دندان هایتان بکشید. دهان خود را با آب شستشو دهید. این کار را هر روز صبح انجام دهید.شما ممکن است این را کمی عجیب و غریب به عنوان روغن نارگیل شناخته شده است که بیشتر برای سلامت پوست و مو مفید است. اسید لاوریک موجود در روغن نارگیل، باکتری باعث ایجاد پلاک در دندان ها می شود. این نیز در حفظ نفس خود را تازه کمک می کند.
۵. روغن پرتقال
مواد مورد نیاز:
۲-۳ قطره روغن پرتقال
خمیر دندان
مسواک
روش استفاده:
روغن پرتغال را بر روی مسواک خود قرار دهید و بعد خمیر دندان را روی آن قرار دهید. دندانهایتان را به طور معمول بشویید. این را هر روز صبح برای یک یا دو هفته تکرار کنید.روغن پرتغال از پوست آن تهیه شده است. محتوای مرکبات در سفید کردن دندان ها کمک می کند، در حالیکه روغن پرتغال دارای خواص ضد قارچی است و باعث بهبود سلامتی لثه ها می شود.
۶. روغن کنجد
مواد مورد نیاز:
۱ قاشق غذاخوری روغن کنجد
روش استفاده:
روغن کنجد را در دهان خود به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بکشید.پس از ۲۰ دقیقه، روغن را بیرون بکشید و دهان خود را به طور کامل با آب بشویید.به طول معمول مسواک بزنید.این کار را یک بار در صبح انجام دهید.
نشان داده شده است که کشیدن روغن کنجد بر روی دندان نه فقط لکه های دندان بلکه پلاک دندان را نیز حذف می کند.
۷. زغال چوب
مواد مورد نیاز:
پودر زغال چوب
مسواک
روش استفاده:
مسواک را تمیز کنید و آن را در زغال چوب فرو کنید. دندان های خود را با استفاده از حرکات دایره ای ملایم به مدت دو دقیقه بشویید.دهان خود را با آب کاملا شستشو دهید. از این درمان یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.
زغال چوب در جذب ناخالصی ها و سفید کردن دندان ها به طور موثر و سریع می باشد. همچنین زغال چوب برای جلوگیری از حفره ها و حفظ سلامت دندان و لثه مفید است.
۸. نمک و آب لیمو
مواد مورد نیاز:
۱ قاشق چای خوری نمک دریا
۲ قاشق چای خوری آبلیموروش استفاده:
آب لیمو و نمک را مخلوط کنید.از این مخلوط به عنوان یک خمیر دندان استفاده کنید.به طور معمول مسواک بزنید.این کار را دو بار در هفته انجام دهید.آب لیمو به دلیلی اسیدی بودن، لکه های زرد دندان را از بین میبرد و نمک به عنوان یک لایه ای ملایم عمل می کند و این لکه را که روی دندان ساخته شده اند پاک می کند.
۹. زردچوبه
مواد مورد نیاز:
۱/۸ قاشق چای خوری پودر زردچوبه
مسواک
روش استفاده:
پودر زردچوبه را بر روی مسواک خود بپاشید و به طور معمول مسواک بزنید.برای ۲-۳ دقیقه صبر کنید و سپس دهان خود را کاملا شستشو دهید.بعد از این با خمیر دندان معمولی، مجدد مسواک بزنید.اگر یکبار از این روش استفاده کنید، نتایج خوبی خواهد داشت اما پیشنهاد می شود که هر چند روز یکبار از این روش استفاده کنید.
خواص ساینده خفیف زردچوبه به حذف لکه های عمیق از دندان کمک می کند. همچنین دندان ها و لثه ها را قوی تر می کند و دهان را از میکروب های ناسالم پاکسازی می کند.
۱۰. نمک اپسوم
نمک اپسوم یا اپسوم سالت (Epsom Salt) که به نام نمک حمام هم شناخته می شود از کریستال های کوچک و بی رنگ تشکیل شده که مانند نمک خوراکی به نظر می رسد اما به جای سدیم کلرید از منیزیم سولفات تشکیل شده است.
مواد مورد نیاز:
نمک اپسوم
آب
مسواک
روش استفاده:
نمک و آب را مخلوط کنید تا آب نمک حل شود.سپس دندان های خود را با این مخلوط بشویید.این روش را ۲-۳ بار در هفته تکرار کنید.این نمک لایه زرد رنگی که در دندان ها شکل گرفته است، لایه برداری می کند. همچنین این نمک یک ضد باکتری است.
۱۱. برگ گواوا
مواد مورد نیاز:
۱-۲ برگ گواوا
روش استفاده:
برگ گواوا له کنید تا خمیر شود.خمیر بدست آمده را به دندان های خود بمالید.به مدت یک یا دو دقیقه صبر کنید.سپس دهان خود را بشویید و دندانهایتان را طبق معمول مسواک بزنید.پیشنهاد می شود از این روش هر روز استفاده کنید تا شاهد سفید شدن دندان هایتان باشید.گواوا (در چابهار به زیتون محلی نیز شناخته می شود.)، برگ گواوا می تواند مورد استفاده برای درمان انواع مسائل دندانی مانند پلاک، عفونت، و تورم لثه. فلاونوئیدها و فنل های آن توسط میکروارگانیسم های مختلف، استرس اکسیداتیو ناشی از دندان ها را حذف می کنند که یکی از دلایل رنگ آمیزی دندان ها است.
۱۲. پوست پرتقال
مواد مورد نیاز:
پوست پرتقال
روش استفاده:
یک یا دو بار در داخل پوست پرتقال را روی دندان های خود بمالید.دندان هایتان را به طور معمول با خمیر دندان معمولی خود بشویید.پیشنهاد می شود از این روش هر روز استفاده کنید تا بعد از ۱ یا ۲ هفته شاهد سفید شدن دندان هایتان باشید.محتوای اسیدی از پوست پرتقال دندان ها را سفید می کند و همچنین به عنوان عامل ضد میکروبی عمل می کند.
۱۳. توت فرنگی
مواد مورد نیاز:
۱ توت فرنگی
۱ قاشق چای خوری نوشابه
روش استفاده:
توت فرنگی را با نوشابه گازدار مخلوط کنید.از مسواک یا انگشت خود برای اعمال مخلوط در دندان هایتان استفاده کنید.به مدت چند دقیقه صبر کنید و سپس دهان خود را بشویید.این می تواند یک بار در هفته انجام شود.اسیدها، یعنی اسید مالیک و اسید آسکوربیک موجود در توت فرنگی، لکه های دندان را روشن می کنند. با چندبار استفاده از این روش خواهید دید که دندان های شما سفید تر و روشن تر شده اند.