به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۲۰۸۵۴۶
ویروس کرونا در آمریکا؛ ۱۴۰۰ قربانی تنها در یک روز

هشدار سازمان جهانی بهداشت: کشورها در برداشتن قرنطینه عجله نکنند

گروه بین‌الملل: مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه هشدار داده است که کشورها در برداشتن محدودیت‌ها و قرنطینه عجله نکنند، چرا که چنین اقدامی پیامدهای اقتصادی شدیدتری خواهد داشت.
دکتر تدروس آدانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت
دکتر تدروس آدانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت
دکتر تدروس آدانوم گبریسوس، هشدار داده است درصورتی که قرنطینه زودتر برداشته شود، احتمال بازگشت و موج دوم بیماری همه‌گیر کرونا افزایش خواهد یافت و در چنین صورتی پیامدهای اقتصادی بزرگتری را برای کشورها درپی خواهد داشت.  آدانوم دریک کنفرانس خبری اینترنتی از در ژنو تاکید کرد: همه ما از عواقب عمیق اجتماعی و اقتصادی این بیماری همه‌گیر آگاه هستیم اما در نهایت بهترین راه برای کشورها جهت پایان دادن به محدودیت‌ها و کاهش اثرات اقتصادی، شکست دادن ویروس کرونا است. رئیس بهداشت جهانی همچنین از کشورهای درگیر ویروس کرونا خواسته است با گسترش دادن خدمات اجتماعی به شهروندان خود موانع مالی را بردارند تا از دسترسی شهروندان به خدمات بهداشتی اطمینان حاصل شود. براساس آمار دانشگاه هاپکینز بیش از یک میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند بیش از ۵۵ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونا در آمریکا؛ ۱۴۰۰ قربانی تنها در یک روز 
دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۴۰۰ نفر دیگر در آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، کووید ۱۹،‌ جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان این ویروس در ایالات متحده به هفت هزار و ۱۰۰ نفر برسد. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا هم ۲۷۳ هزار نفر اعلام شده است. دو شهر نیویورک و نیواورلئان افزایش چشمگیری در شمار قربانیان طی ۲۴ ساعت گذاشت داشته‌اند. این در حالی است که شیوع ویروس کرونا در ایالت های دیگر آمریکا سرعت بیشتر گرفته است. تا روز جمعه از ۹۶ درصد شهروندان آمریکا خواسته شده است که در خانه بمانند و به جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند. ایالت نیویورک و به ویژه شهر نیویورک طی هفته های اخیر کانون شیوع ویروس کرونا بوده است. تا روز جمعه دوهزار و ۹۳۵ نفر در ایالت نیویورک جان خود را از دست داده اند.

کل آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایالت نیویورک ۱۰۲ هزار و ۸۷۰ نفر اعلام شده که ۵۷ هزار و ۱۵۹ نفر از آنها در شهر نیویورک هستند. در ۲۴ ساعت گذشته در ایالت نیویورک ۵۶۲ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که بیش از ۳۰۰ نفر از آنها در شهر نیویورک بودند. همچنین در روز جمعه شش هزار و ۵۰۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در شهر نیویورک شناسایی شده است. بیل د بلاسیو، شهردار نیویورک، روز جمعه از دولت آمریکا خواست تا از ارتش برای کمک به وضعیت شهر نیویورک استفاده کند. شهردار نیویورک هشدار داده است: ما در جنگ با دشمنی هستیم که هزاران آمریکایی را به کام مرگ می‌کشاند. هزاران نفر دارند می‌میرند که نمی بایست جان خود را از دست بدهند. نیواورلئان، بزرگترین شهر ایالت لوئیزیانا یکی دیگر از مناطقی است که با شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه است. این شهر در اواخر ماه فوریه شاهد برگزاری کارناوال بزرگ «ماردی گرا» بود که بسیاری معتقدند به دلیل حضور هزاران نفر در این جشن باعث شیوع گسترده این بیماری در شهرنیواورلئان شده است. این کارناوال پیش از اجرای مقررات فاصله گذاری اجتماعی در آمریکا برگزار شد.

توصیه به پوشیدن ماسک
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه گفت، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها به مردم توصیه می‌کند به هنگام حضور در اماکن عمومی که امکان فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد، از ماسک یا پارچه برای پوشاندن جلوی صورت استفاده کنند. رئیس‌جمهوری آمریکا، در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت که خود بنا ندارد که ماسک به بپوشد، چرا که این توصیه داوطلبانه است.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت، به شرکت‌های آمریکایی دستور داده است که تجهیزات مورد نیاز برای مبارزه با ویروس کرونا در داخل کشور را به خارج صادر نکنند. دونالد ترامپ که در کنفرانس خبری در کاخ سفید صحبت می‌کرد، اظهار داشت، به شركت‌های آمریکایی دستور داده است كه صادرات وسایل و تجهیزات حساس پزشکی را متوقف كنند تا اطمینان حاصل شود كه بیمارستان ها و مراكز مراقبت‌های بهداشتی منابع لازم برای نجات جان مبتلایان به ویروس کرونا را در اختیار دارند. رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد، من با امضای قانون «تولید در وضعیت جنگی» صادرات محصولات کمیاب بهداشتی و پزشکی توسط سودجویان را ممنوع می‌کنم. قانون «تولید در وضعیت جنگی»، متعلق به دوره آغازین جنگ کره در سال ۱۹۵۰ است که به رئیس جمهوری اجازه می‌دهد به دلیل وضعیت اضطراری در کشور به شرکت‌های خصوصی امریکایی دستور دهد که محصولات مورد نیاز کشور را تولید کنند.

دونالد ترامپ در ادامه تصریح کرد که به وزارت امنیت داخلی و سازمان مدیریت بحران (اف ای ام ای) دستور داده است که از صادرات محصولاتی مانند ماسک ان ۹۵، ماسک های جراحی، دستکش و سایر تجهیزات حفاظتی جلوگیری کنند. دولت ترامپ روز پنجشنبه با استفاده از قانون «تولید در وضعیت جنگی» شرکت «۳ام» را مجبور کرد تا سفارشات تولید ماسک‌های «ان ۹۵» برای داخل کشور را در اولویت قرار دهد. طی روزهای اخیر موضوع توقف صادرات محصولات شرکت «۳ام » به کانادا و آمریکای لاتین واکنش‌هایی در پی داشت. شرکت «۳ام» یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماسک‌های تنفسی در آمریکا پیشتر تایید کرده بود که دولت مانع صادرات ماسک‌های این شرکت به کانادا شده است. اندرو کومو ، فرماندار ایالت نیویورک هم روز روز جمعه اعلام کرد با استفاده از اختیاراتش دستگاه های کمک تنفسی و دیگر وسایل و تجهیزات حفاظتی بلا استفاده بخش خصوصی در ایالت را برای استفاده عمومی خواهد گرفت.
برچسب ها: ویروس کرونا