به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۲۰۸۶۵۸

آسیب‌پذیری کرونا دربرابر پادتن ویروس سارس

گروه علمی: پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که نوعی پادتن انسانی می‌تواند به مقابله با کروناویروس و محافظت در برابر آن کمک کند.
آسیب‌پذیری کرونا دربرابر پادتن ویروس سارس
به گزارش ایسنا، نوعی پادتن که از بدن یکی از نجات‌یافتگان "سارس"(SARS) در اوایل سال ۲۰۰۰ به دست آمده است، احتمال آسیب‌پذیری کروناویروس را نشان می‌دهد.پژوهشی که در "موسسه تحقیقاتی اسکریپس"(Scripps Research) آمریکا انجام شده، برای نخستین بار از تعامل یک پادتن انسانی با کروناویروس در مقیاس اتمی نقشه‌برداری کرده است. اگرچه این پادتن در واکنش به عفونت ناشی از سارس تولید شده اما علیه کروناویروس نیز واکنش نشان می‌دهد.این نقشه‌برداری ساختاری، بخشی از کروناویروس را نشان می‌دهد که پادتن به آن متصل می‌شود و ناحیه‌ای مهم و آسیب‌پذیر برای خانواده کروناویروس به شمار می‌رود."لن ویلسون"(Lan Wilson)، از نویسندگان این پژوهش گفت: آگاهی در مورد این بخش‌ها می‌تواند به طراحی واکسن‌ها و روش‌های درمانی کروناویروس کمک کند و به پیشگیری از مشکلاتی منجر شود که در آینده ظاهر می‌شوند.دکتر "نیکلاس وو"(Nicholas Wu)، از نویسندگان این پژوهش گفت: هدف نهایی ما، دست یافتن به اطلاعاتی در مورد پادتن‌ها، محل اتصال آنها در ساختار ویروس و به کار بردن آنها در طراحی واکسن کروناویروس است.پژوهشگران در این پروژه، بر نوعی پادتن موسوم به "CR3022" تمرکز کردند که در سال ۲۰۰۶ در هلند ایزوله شد. گزارشی که در اوایل سال جاری توسط دانشمندان چینی منتشر شد، حاکی از این است که این پادتن، نسبت به کروناویروس نیز واکنش نشان می‌دهد.
نکته مهم دیگر در این پژوهش، یافتن بخشی از ویروس بود که پادتن به آن متصل می‌شود. دکتر "منگ یوآن"(Meng Yuan)، از نویسندگان این پژوهش گفت: ما دریافتیم که این بخش معمولا درون ویروس پنهان است و فقط هنگامی تحت تاثیر قرار می‌گیرد که تغییراتی در ساختار آن رخ دهد.یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که این بخش از ویروس، یک بخش آسیب‌پذیر به شمار می‌رود که پادتن می‌تواند به آن متصل شود و ویروس را خنثی کند. اگر این پادتن‌های خنثی کننده به درمان تبدیل شوند، شاید بتوانند به درمان بیماران مبتلا به کروناویروس و پیشگیری از ابتلای افراد سالم کمک کنند.
برچسب ها: ویروس کرونا