کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پيامدهای نيمه تمام ماندن ليگ نوزدهم

17 فروردين 1399 ساعت 11:39

گروه ورزشی: مسابقات لیگ برتر فوتبال در صورتی که برگزار نشود با پیامدهایی مواجه خواهد شد.


بازی‌های لیگ برتر فوتبال به علت شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود و همین موضوع شرایطی را به وجود آورده است که به دغدغه اهالی فوتبال تبدیل شده است.به هر حال موضوع برگزار نشدن بازی‌های باقی مانده لیگ نوزدهم پیامد‌هایی دارد که از نظر خواهیم گذراند.
جایگاه تیم‌ها در جدول رده بندی
در صورتی که لیگ نوزدهم به طور کامل لغو شود و دیگر برگزار نشود باید جایگاه تیم‌ها مشخص شود. از آن جایی که لیگ برتر ایران برخلاف سایر لیگ‌ها فقط جام قهرمانی به تیم قهرمان اهدا می‌شود و جوایزی برای تیم‌های دیگر در نظر نمی‌گیرند به همین علت این موضوع به بزرگترین دغدغه ۳ تیم بالای جدول و ۲ تیم پایین جدول تندیل شده که چه سرنوشتی در انتظار این تیم هاست و هر تصمیمی که گرفته شود باعث اعتراض تعدادی از تیم‌ها می‌شود.
به هر حال تعیین قهرمان لیگ برتر باعث جدال میان تیم‌هایی همانند پرسپولیس و سپاهان شده است و زردپوشان اصفهانی مخالفت خود را با اهدای جام قهرمانی به پرسپولیس اعلام کردند. البته علاوه بر اینکه انتخاب قهرمان لیگ نوزدهم امر حیاتی است، سرنوشت ۲ تیم پایین جدول هم برای سقوط به لیگ پایین‌تر مهم است. به هر حال موقعیت لیگ برتر و لیگ دسته یک با یکدیگر متفاوت است و تیم‌های پایین جدول هنوز امیدوارند که بتوانند در بازی‌های باقی مانده در لیگ برتر بمانند و برای فصل آینده برنامه ریزی کنند.
مطالبات بازیکنان
وضعیت پرداخت مطالبات بازیکنان یکی از مواردی است که در صورت لغو بازی‌های لیگ برتر باید مشخص شود. خیلی از باشگاه‌های کشورمان در پرداخت مطالبات بازیکنان خود با مشکل مواجه هستند و در چنین شرایطی باید رضایت بازیکنانشان را برای کاهش دستمزدشان جلب کنند. البته بازیکنان لیگ ایران برخلاف سایر کشور‌ها اتحادیه‌ای ندارند تا بتوانند درباره کسر قراردادشان به یک جمع بندی نهایی برسند. به هر حال موضوع قرارداد‌های بازیکنان بحث برانگیز خواهد شد و به طور حتم حواشی زیادی در فوتبال ایجاد می‌کند.بسیاری از تیم‌ها مطالبات بازیکنان خود را پرداخت نکرده اند و منتظر هستند تا مسئولان فوتبال در این مورد تصمیم گیری کنند و در صورت پرداخت نکردن کامل قراردادها، بازیکنان شاکی خواهند شد و در سرنوشت بازیکنان برای سال بعد تاثیرمی گذارد.
انتخاب بازیکنان تیم ملی فوتبال
اسکوچیچ و دستیارانش به تازگی هدایت تیم ملی را برعهده گرفته اند و طبق عرف، کادر فنی تیم ملی تغییراتی در ترکیب تیم ملی ایجاد می‌کند و چند ملی پوش به علت سنشان کنار گذاشته می‌شوند و شاهد پوست اندازی در تیم ملی خواهیم بود. به هر حال لغو بازی‌های لیگ برتر کار را برای انتخاب نفرات جدید تیم ملی سخت می‌کند. البته تنها امتیاز مثبت این قضیه این است که اسکوچیچ شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد که می‌تواند برگ برنده اش باشد. با این حال مسئولان فوتبال باید موضوع تیم ملی هم در نظر داشته باشند تا بتوانند تصمیم درستی برای بازی‌های لیگ برتر بگیرند.
آمادگی بازیکنان
به هر حال سطح آمادگی ورزشکاران داخلی و خارجی در لیگ‌های معتبر و لیگ برتر کشورمان به هیچ عنوان قابل مقایسه با یکدیگر نیست و این موضوع را می‌توانیم از آمادگی بازیکنان کشورمان در بازگشت از تعطیلات لیگ برتر مشاهده کنیم که تاثیرش را در بازی‌ها می‌بینیم. در چنین شرایطی تعطیلی احتمالی بازی‌ها به شدت کیفیت لیگ سال آینده را تحت الشعاع قرار خواهد داد و این موضوع می‌تواند کار تیم‌ها را سخت کند. البته برای آمادگی بازیکنان برخلاف سایر موارد ذکر شده راه حلی وجود دارد.اول: بازیکنان با در نظر گرفتن شرایطشان که فوتبال شغلشان محسوب می‌شود و تعهد با باشگاه‌های خود دارند از تمرینات فردی غافل نشوند. دوم: کادر فنی باشگاه‌ها به صورت آنلاین وضعیت بازیکنان خود را زیر نظر داشته باشند و برنامه تمرینی به آن‌ها بدهند و به صورت حرفه‌ای آمادگی شان را ارزیابی کنند تا بازیکنان درصورت لغو کامل بازی‌ها در فصل بعد مشکلی از لحاظ آمادگی جسمانی نداشته باشند.به هر حال مسئولان فوتبال کشورمان باید هر چه سریعتر درباره بازی‌های باقی مانده لیگ نوزدهم تصمیم گیری کنند تا تیم‌ها از بلاتکلیفی در بیایند و وضعیتشان مشخص شود.
 


کد مطلب: 208694

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/208694/پيامدهای-نيمه-تمام-ماندن-ليگ-نوزدهم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir