به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۲۰۸۷۰۰

مواد غذایی که خام خوردنشان دوپینگ انرژی است

گروه سلامت: همه ما می‌دانیم که میوه‌ها و سبزیجات برای بدن بسیار مفید هستند و هر کدام برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود.
مواد غذایی که خام خوردنشان دوپینگ انرژی است
گاهی اوقات بعضی از مواد در حالت پخته شده و آب پز خاصیت بیشتری دارند و گاهی اوقات بعضی از آن‌ها در حالت خام.
چغندر، سپر دفاعی سیستم ایمنی بدن
ریشه چغندر قرمز یک گیاه با محتوای قند بالا محسوب می‌شود، اما خواص فوق العاده‌ای برای بدن دارد، زیرا حاوی فیبر بالا، ویتامین ث، پتاسیم، منگنز، فولات( ویتامین b )است و طیف وسیعی از خواص را درون خود دارد که سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد، تعادل بدن را افزایش و با التهاب مبارزه می‌کند، فشار خون را پایین می‌آورد و از اثرات بد آن‌ها جلوگیری می‌کند.زمانی که این گیاه را می‌پزید تا ۲۵ درصد از فولات( ویتامینb9)  آن را از بین می‌برید که برای جلوگیری از نقص‌های جنینی مناسب است. در نتیجه خواص آن را کاهش می‌دهید، پس این ماده را خام مصرف کنید.
بروکلی، دشمن سرسخت پیری 
کلم بروکلی یکی از مهم‌ترین سبزیجات است که خواص بی شماری دارد و حاوی ویتامین ث، کلسیم، پتاسیم و پروتئین است.همچنین حاوی سولفورافان است که در مبارزه با سلول‌های سرطانی، کاهش فشار خون، افزایش سلامت قلب و افزایش آنتی اکسیدان‌ها برای مبارزه با پیری و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و تمام این‌ها در مواردی است که این گیاه را خام مصرف کنید، زیرا خواص آن راحت‌تر جذب بدن انسان می‌شود و هنگام پختن، نیمی از خواص آن را ازبین می‌برید.
پیاز، نابودکننده هر ویروس و باکتری
پیاز یکی از موادی است که نمی‌توانید به صورت درسته آن را مصرف کنید و حتماً باید آن را خورد کنید. داخل پیاز ماده‌ای به نام آلیسین وجود دارد که یک ماده مغذی است، گرسنگی را سرکوب  و از سرطان جلوگیری خواهد کرد، همچنین سلامت قلب و عروق را افزایش  و فشار خون بالا را از بین می‌برد.هر چقدر که بیشتر  پیاز خام مصرف کنید، می‌توانید خواص بیشتری از آن را به بدن منتقل کنید، اما باید یادتان باشد که هم پیاز قرمز و هم پیاز سفید هر دو را مصرف کنید، زیرا هر دو دارای عوامل ضد قارچی، ضد التهابی و ضد باکتری هستند و به مبارزه با انواع ویروس‌ها مثل سرماخوردگی می‌پردازند.
فلفل دلمه‌ای قرمز، سرشار از ویتامین ها
فلفل دلمه‌ای حاوی ویتامین ث می‌باشد که معمولاً خواص آن شبیه پرتقال، لیموترش و لیمو شیرین است.در واقع با مصرف این ماده به صورت خام می‌توانید ویتامین ث را به صورت روزانه در بدن خود تامین کنید. فلفل دلمه‌ای قرمز خام همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی می‌باشد و منبع غنی از ویتامین b۶، ویتامین E و منیزیم است. البته اگر این گیاه را آب پز کنید، خواص آن را به کلی در اثر حرارت از بین می‌برید، در حالی که قند آن باقی می‌ماند. پس از سرخ کردن، کبابی کردن و آب پز کردن این گیاه مخصوصاً در دمای بالاتر از ۳۷۵ درجه فارنهایت خودداری  و آن را خام مصرف کنید.
آجیل رژیم غذایی شما را متعادل می کند
آجیل حاوی کالری بالایی است و می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد و هم چنین منبعی از اسید‌های چرب سالم است که به تعادل رژیم غذایی کمک می‌کند.این چربی‌های ضروری در واقع کلسترول بد را کاهش ، خطر ابتلا به کاهش خون را پایین می‌آورند و سلامت قلب را افزایش خواهند داد. پس باید انواع مختلفی از آن‌ها را در رژیم غذایی خود به صورت خام جای دهید، مثل بادام، بادام زمینی، گردو .رای مصرف این تنقلات هیچ گونه نمک و روغنی به آن‌ها اضافه نکنید. آجیل خام دارای آهن بالا و منیزیم می‌باشد و هیچ روغن مضری ندارد.
صبحانه تمشک خام میل کنید
اضافه کردن تمشک خشک به آجیل می‌تواند خواص فوق العاده‌ای را به شما برساند و یک طعم شیرین و شور را به شما هدیه دهد.متاسفانه تمشک خشک آنچنان که باید به اندازه انواع خام خاصیت ندارد. تمشک در طول فرآیند خشک شدن تقریباً ۲ الی ۳ برابر قند بیشتری دارند و کالری و کربوهیدرات آن‌ها نیز بیشتر است. در نتیجه ویتامین‌های محلول در آب و مواد معدنی آن‌ها هنگام خشک شدن کاهش می‌یابد. پس حتماً از تمشک‌های تازه و خام استفاده کنید تا میزان کالری بدن شما بیش از حد بالا نرود و خواص بیشتری به بدنتان برسد. تمشک‌های فریز شده یا تازه به صورت خام برای صبحانه بهترین انتخاب هستند.
خواص اعجاب انگیز نارگیل
نارگیل خواص اعجاب انگیزی دارد. نوشیدن آب نارگیل خام به مقدار زیاد می‌تواند مایعات بدن شما را تامین کند و گاهی اوقات بهتر از آب معمولی عمل می‌کند.روغن موجود در گوشت نارگیل نیز حاویچربی‌های سالم است که برای تقویت مغز و قلب مفید است. پس این مواد را به صورت فرآوری شده در شکلات‌ها، پاستا‌ها  استفاده نکنید و اگر استفاده کردید، بدانید که به اندازه خام آن‌ها نمی‌توانید از خواصش بهره‌مند شوید.
سیر خام بخورید از سرطان ریه نجات یابید
سیر یکی از انواع مواد غذایی است که معمولا به صورت پخته مصرف می‌شود. سیر هم مانند پیاز حاوی ماده مغذی آلیسین می‌باشد که در حالت خام، آن را بسیار زیاد دارد.مطالعات نشان می‌دهد که اگر سیر را ۲ یا چند بار بیشتر در هفته مصرف کنید، خطر ابتلا به سرطان ریه از شما دور می‌شود. البته سیر پخته شده خواص زیادی دارد، اما اگر نیازمند استفاده از تمام خواص آن هستید، باید آن را به صورت خام مصرف کنید.
نوشیدن آب میوه فراوری شده را فراموش کنید
تعداد زیادی از آب میوه‌ها وجود دارند که فواید زیادی را به بدن شما می‌رسانند، اما به شرطی که هیچ اسانس و ماده دیگری به این آبمیوه‌ها اضافه نشده باشد.آبمیوه‌های خریداری شده و فراوری شده را به طور کل فراموش کنید و از آب میوه‌های خام و طبیعی استفاده کنید و خودتان در خانه آب سبزیجات و میوه‌ها را بگیرید و بدن خود را پاکسازی و رطوبت رسانی کنید، به سیستم گوارشی خود کمک کنید، انرژی را افزایش دهید و وزن خود را آسان‌تر کاهش دهید.
شکلات، تنظیم کننده فشارخون
شکلات یا کاکائوی خام حاوی آنتی اکسیدان به مقدار بالا است و به کمبود فشار خون کمک می‌کند و سرطان را افزایش می‌دهد که عاملی برای بهبود روحیه است و همچنین میل بیش از حد شما به غذا‌های مختلف را پایین می‌آورد. پس چه بهتر که کاکائوی خام خریداری کنید و آن را به صورت فرآوری شده استفاده نکنید.
برچسب ها: تغذیه رژيم غذايي