به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۲۰۸۷۰۸

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان

گروه جامعه: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا پایان روز ۱۶ فروردین به بیش از یک میلیون و ۱۹۰هزار نفر و شمار قربانیان این بیماری نیز به بیش از ۶۴ هزار نفر رسید.
آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان
سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام تشخیص ۲۵۶۰ بیمار جدید مبتلا به کرونای جدید از بهبودی و ترخیص ۱۹ هزار و ۷۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور خبر داد.دکتر کیانوش جهانپور گفت: از ظهر ۱۵ فروردین تا ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند. وی با بیان‌ این‌که بنابراین مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۵۵ هزار و ۷۴۳ مورد رسید، گفت: تاکنون ۱۹ هزار و ۷۳۶ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.بیشترین شمار قربانیان این ویروس نیز همچنان در ایتالیا (۱۴ هزار و ۶۸۱ نفر) به ثبت رسیده است و پس از آن اسپانیا (۱۱ هزار و ۷۴۴ نفر) قرار دارد.جهانپور افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۴۵۲ نفر رسید. وی همچنین گفت: ۴۱۰۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.«یورونیوز» آخرین اطلاعات جهانی دربارۀ مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در روز شنبه ۱۶ فروردین (چهارم آوریل) را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در ایالات متحده آمریکا از مرز ۳۰۰ هزار نفر گذشت. طبق این گزارش یک‌چهارم از مجموع مبتلایان به این ویروس در آمریکا هستند. شمار قربانیان این ویروس در آمریکا نیز از ۸ هزار نفر فراتر رفته است و این آمار در حال افزایش است.  
۶۳۰ نفر در شبانه روز گذشته در ایالت نیویورک جان باختند
اندرو کومو، فرماندار نیویورک گفت که در ۲۴ ساعت گذشته در این ایالت ۶۳۰ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند و تعداد کل موارد فوتی به ۳۵۶۵ نفر افزایش یافته است.شمار قربانیان با افزایش بیش از ۲۱ درصد نسبت به آمار ۲۴ ساعت قبل از آن در نیویورک روبرو شده است. تاکنون ۱۱۳ هزار و ۷۰۴ نفر نیز در ایالت نیویورک به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند.
شمار قربانیان ویروس کرونا در فرانسه از ۷۵۰۰ فراتر رفت
۴۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های فرانسه جان باخته‌اند. این عدد نسبت به مدت مشابه در روز گذشته با کاهش روبرو شده است.کل قربانیان این کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا در فرانسه به ۷۵۶۰ نفر رسیده است که از این تعداد ۵۵۳۲ نفر در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم ۲۰۲۸ نفر نیز در خانه‌های سالمندان فوت شده‌اند.شمار دقیق قربانیان ویروس کرونا در خانه‌های سالمندان فرانسه همچنان کامل و دقیق نیست چراکه طبق گفته مسئولان بهداشتی این کشور تمام این موسسات هنوز شمار افراد آلوده یا جان‌باخته را گزارش نکرده‌اند.
۶۸۱ نفر دیگر در ایتالیا جان باختند
مقام‌های بهداشت و درمان ایتالیا اعلام کردند که در ۲۴ ساعت گذشت ۶۸۱ نفر دیگر در اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده‌اند و شمار کل قربانیان به ۱۵ هزار و ۳۶۲ نفر افزایش یافت.طبق آمارهای اعلام شده، ۴۸۰۵ نفر دیگر در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار افراد مبتلا به ۱۲۴ هزار و ۶۳۲ نفر رسید. با این حال روند ابتلای جدید به این ویروس در ایتالیا در حال کند شدن است.در حال حاضر ۱۰ کشوری که بالاترین شمار مبتلایان به کرونا در جهان را دارند، علاوه بر ایالات متحده و اسپانیا عبارتند از: ایتالیا، آلمان، فرانسه، چین، ایران، بریتانیا، ترکیه و سوئیس.
سنگین‌ترین آمار تلفات روزانه کرونا در بریتانیا؛ ۷۰۸ مرگ در یک روز
مقامات بهداشت بریتانیا روز شنبه اعلام کردند که تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان باخته اند.این بدترین آمار روزانه تلفات کرونا تاکنون بوده و شمار کل جان‌باختگان کرونا در بریتانیا را به ۴۳۱۳ نفر افزایش داده است.شمار کل مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور نیز به ۴۱ هزار و ۹۰۳ نفر رسیده است.
آلمان؛ ابتلای ۶۰۸۲ نفر به کرونا در یک شبانه‌روز
موسسه دولتی روبرت کوچ آلمان روز شنبه با انتشار گزارشی از شناسایی ۶۰۸۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت منتهی به شنبه خبر داد که کاهشی جزئی را در شمار مبتلایان در مقایسه با آمارهای منتشر شده یک روز پیش از این نشان می‌دهد.به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید ۱۹ در آلمان به ۸۵ هزار و ۷۷۸ نفر رسید؛ بیشترین میزان آلودگی نیز در ایالت بایرن گزارش شده است. شمار مرگ‌ومیرهای کرونا نیز در این کشور به ۱۱۵۸ نفر رسیده است.
کاهش نرخ تلفات کرونا در اسپانیا برای دومین روز پیاپی
بنا بر اعلام وزارت بهداشت اسپانیا شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور تا ظهر شنبه چهارم آوریل به ۱۱ هزار و ۷۴۴ نفر رسید و در مجموع باعث شد اسپانیا پس از ایتالیا همچنان رتبه دوم مرگ و میر جهانی مبتلایان به کرونا را حفظ کند، اما این نرخ مرگ و میر در مقایسه با تلفات کرونا یک روز پیش از این در اسپانیا ۲ درصد کاهش را نشان داد.این نرخ مرگ و میر همچنین کمتر از نصف نرخ تلفات کرونا در این کشور یک هفته پیش از این یعنی نرخ ۲۰ درصد بود. شمار کل مبتلایان به کرونا در اسپانیا نیز تا ظهر شنبه به ۱۲۴ هزار و ۷۳۶ نفر افزایش یافت.
استرالیا: در کنترل شیوع کرونا به وضعیت «پایداری» رسیدیم
دولت استرالیا می‌گوید که توانسته است سرعت شیوع کرونا در این کشور را کند کند. بنا بر اعلام وزارت بهداشت استرالیا، طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر شنبه تنها ۱۹۸ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که شمار کل مبتلایان را به ۵۵۰۰ نفر افزایش داده است. آمار قربانیان کرونا در استرالیا نیز در مجموع ۳۰ نفر است.