به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۲۰۸۷۱۹

همه چیز از شروع ۳ نفره تا امروز گروه پازل‌بند

همه چیز از شروع ۳ نفره تا امروز گروه پازل‌بند
گروه فرهنگ و هنر: این روزها با وجود فضای باز موسیقی، گروه‌ها و خوانندگان بسیاری و با سبک‌های متفاوتی در حال فعالیتند، اما جذب مخاطب و حضور مداوم در این بازار کار هر کسی نیست. گروه پازل بند توانسته از سال 1390 تا حالا، حضور موفق و مداومی در این بازار داشته باشد و همواره از پرطرفدارترین گروه‌های موسیقی باشد.
 
پازل بند (گروه پازل)
گروه پازل یکی از گروه‌های موفق موسیقی کشور است که از سال 1390 در جامعه موسیقی حضور دارد و از سال 1395 به صورت قانونی و با مجوز رسمی در حال فعالیت هستند. این گروه در ابتدا با 3 عضو شروع به کار کرد: مهران عباسی، علی رهبری و آرین بهاری. سپس در ادامه مهران عباسی از این گروه جدا شد و فقط دو عضو آن باقی ماندند. قبل از بررسی گروه پازل ابتدا به بیوگرافی دو عضو آن میپردازیم تا با عوامل موفقیت و ماندگاری این گروه آشنا شویم.
 
بیوگرافی علی رهبری
علی رهبری زاده 9 تیر سال 1362 است و در محله امیرآباد تهران به دنیا آمده است. از همان دوران نوجوانی علاقه به موسیقی و فراگیری آن داشت و سرانجام در 18 سالگی و اتمام تحصیل به دنبال آموختن آن نزد اساتید این حوزه میرود. در ابتدا موسیقی را به صورت کاملا تئوری و علمی نزد اساتیدی چون لقای حقی و علی فخاریان آموخت و سپس برای یادگیری پیانو نزد اساتیدی همچون ناصحی و بروشکی به شاگردی پرداخت. پس از آموختن و وارد شدن در این حوزه، شروع به تنظیم ارکسترال و چند قطعه برای اجراهای مختلف و کنسرت کرد که باعث شد تا برای فراگیری سازهای الکترونیکی و همچنین نرم افزارهای موسیقی به ویژه برای تنظیم، اهتمام بورزد.
پس از یادگیری موفق موسیقی و چندین تجربه موفق تنظیم، با جدیت و عزم راسخ، همکاری‌های حرفه‌ای خود را در زمینه تنظیم شروع کرد و در چندین کنسرت کوچک نیمه حرفه‌ای حضور داشت. سرانجام برای گرفتن استودیو موسیقی به نام نوبل رکورد اقدام کرد و موفق شد و در نهایت استودیو شخصی خودش را راه اندازی کرد که البته الان استودیوی پازل بند یا سولو پروداکشن را دارند.
 
بیوگرافی آرین بهاری
آرین بهاری یک دهه 70‌ای تمام عیار است و این حتی از انرژی و تنظیم‌های فوق العاده اش هم پیداست. متولد 29 مرداد 1370 در همین تهران است به گفته دوستانش، از شر و شورهای پر انرژی در مدرسه بوده است. با اتمام تحصیل به دنبال علاقه‌اش که همان موسیقی بود رفت از سال 88 بدون مجوز شروع به فعالیت کرد و در عرصه تنظیم و آهنگسازی توانست خوش بدرخشد.
 


شروع پازل بند
در سال 90 بود که آشنایی مهران عباسی، علی رهبری و آرین بهاری منجر به راه اندازی یک استودیو خوب و با کیفیت و از همه مهمتر با تجهیزات بروز دنیا شد. هر سه آنها تا قبل از این سابقه کار در این حوزه برای خوانندگان خوب و بزرگ را داشتند. پس از آشنایی این 3 از همان ابتدا کارهای با کیفیت این گروه، باعث موفقیت و معروفیت آنها شد و توانستند کارهای تنظیم خواننده‌های بزرگی چون علی لهراسبی، علی عبدالمالکی و ... را بر عهده بگیرند. از همان اوایل هم با تشویق علی رهبری به خواندن، اولین آهنگ‌های این گروه را منتشر کردند. آهنگ‌های برگرد باز اینجا، نمیمونه، بازم میخوامت، بگو که میدونی از اولین‌های پازل هستند که علی رهبری در نقش خواننده و آهنگسازی ایفای نقش کرد و مهران عباسی و آرین بهاری تنظیم کردند و منتشر شد. با استقبال مخاطبین از این آهنگ‌ها و از کارهای این گروه و اضافه شدن مهرزاد امیرخانی، کم کم شکل فعالیت آنها رنگ جدی‌تری گرفت و در فاصله سالهای 92 تا 94 با انتشار آهنگ‌های خاطره انگیزی چون نارنجی با میثم ابراهیمی، گریه چیه، آخرش رسید و ... منتشر کردند.
در همان سال‌های اوج تنها اتفاق تلخ این ماجرا رخ داد و مهران عباسی از این گروه جدا شد. در همین حین پس از آشنایی این گروه با حسن اردستانی، مدیر موسسه آوازی نو، تلاش برای کسب مجوز و فرآیند قانونی شدن شروع شد و در نهایت با یک پایان موفق و اخذ مجوز در ابتدای سال 1395، نقطه عطفی در کارنامه و زندگی گروه پازل رقم خورد.
 
فصل جدید پازل
در همان ابتدای سال 95 به صورت غیر رسمی آلبوم عیدانه را منتشر کردند که در واقع تنظیم و ریمیکس جدیدی از قطعات قبلی منتشر شده پازل بند بود ولی باز هم با استقبال بالایی مواجه شد و نشان داد که بازار موسیقی و مخاطبین تشنه آلبوم رسمی و حرفه‌ای این گروه میباشد. و سرانجام انتظارها به پایان رسید.
در نهایت در 1 مرداد 95 اولین آلبوم رسمی این گروه با 12قطعه به نام قایق کاغذی منتشر شد. اشعار جذاب و شنیدنی مهرزاد امیرخانی، علی بحرینی، بابک بابایی و امین گلزاری در کنار آهنگسازی و تنظیم خود پازل باعث شد تا یک آلبوم حرفه‌ای و دوست داشتنی در اختیار مخاطبین قرار بگیرد و همگان راضی باشند. در روز رونمایی هم در کنار نوازندگانشان چند قطعه‌ای زدند و خواندند تا خبر از کنسرت در راهشان بدهند.
 

 
سال 95 برای پازل رویایی شروع شد و رویایی ادامه یافت و آشنایی با حمید هیراد، دیگر خواننده آوازی نو، باعث موفقیت بیشتر هم شد. در تابستان 96 با انتشار آهنگ دلارام به همراهی حمید هیراد، هم گروه پازل و هم حمید هیراد به محبوبیتی دو چندان رسیدند و با اجرای این آهنگ در کنسرت و همخوانی مخاطبین می‌توان فهمید که این آهنگ جای خود را در قلب مردم باز کرده و همگان از پیر و جوان با این آهنگ ارتباط برقرار کرده اند.
گروه پازل مسیر موفقیت را به خوبی پیدا کرده بود و با دوری از حواشی و داستان‌های کناری، استفاده از علم بروز موسیقی و همچنین برگزاری کنسرت‌های خلاقانه از قبیل استفاده از دکورهای خاص و از طرفی تنظیم و آهنگسازی مجدد برخی از قطعات خاطره انگیز، همواره توانست در سطح اول موسیقی کشور حضور داشته باشد. در این مدت آنها جدا از کارهای خود، تنظیم کارهای خوانندگان دیگر را هم انجام دادند. مهدی احمدوند، ماکان بند، علی لهراسبی و ... از خوانندگان مطرحی بودند که وظیفه کارهای خود را بدوش پازل انداختند و آنها هم نتیجه فراتر از قابل قبولی را ارائه دادند.

پازل در این مدت با ارائه آهنگ‌های خوب و فوق العاده که از حساسیت و جدیت علی رهبری در نقش آهنگساز و ناظر کیفی و همچنین علم و سلقیه متفاوت آرین بهاری در نقش تنظیم کننده، سرچشمه میگرفت همواره مخاطبین خود را راضی نگهداشتند و هربار با انتشار آهنگ جدید، آهنگ‌های این گروه در فضای مجازی بسیار مورد استقبال قرار میگرفت.
آنها در این مدت‌های آهنگ‌های خاطره انگیز و فوق العاده‌ای چون کار دادی دستم، هستی، دلداده، دنیام شدی رفت، حریص و همین اواخر کوتاه بیا و ... را منتشر کردند که تک تک این آهنگ‌ها مورد استقبال بالای مخاطبین قرار گرفت و نام پازل را در لیست پرطرفدارترین و موفقترین گروه‌های ایرانی قرار داده است و شما میتوانید تمامی کارهای این گروه را از رسانه موزیکیشو دریافت کنید. در سال 98 آنها با جدا از شدن از موسسه آوازی نو، با‌هادی کولیوند به عنوان مدیربرنامع به توافق رسیدند و استودیوی سولو را راه اندازی کردند و سعی کردند در این مسیر با ایجاد بستر برای خوانندگان جوان و با استعداد، مسیر را برای آنان هموار سازند به آنها در این مسیر کمک کنند.
به امید موفقیت و پیشرفت این گروه دوست داشتنی در عرصه موسیقی کشور.