به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۲۰۸۷۵۰
5 علت بسیار اساسی که شارژ باتری گوشی را زود تر از زمان معمول خالی می کنند

دلایل خالی شدن سریع شارژ باتری گوشی

گروه علمی: هر روزی که میگذرد وابستگی ما به تکنولوژی از جمله گوشی های هوشمند ، بیشتر و بیشتر می شود . این وابستگی به حدی رسیده است که حتی تصور جدایی از تکنولوژی هم برای ما بسیار سخت است چه برسد به اینکه قصد داشته باشیم از آن دوری کنیم . بیشترین وابستگی ما به گوشی موبایلی که داریم مربوط می شود ، حال سوالی که مطرح است این است که چه عاملی باعث می شود تا ما از گوشی موبایل خود دور شویم ؟
دلایل خالی شدن سریع شارژ باتری گوشی
گوشی های هوشمند دارای قطعات جانبی بسیاری هستند اما نیازی به همه آنها ندارند و می توانند بدون اکثر قطعات جانبی ، بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه دهند.
مهمترین قطعه ای که اگر نباشد و یا مشکل داشته باشد گوشی موبایل نیز نمی تواند عملکرد مناسبی داشته باشد ، باتری گوشی میباشد .
یکی از بزرگترین مشکلاتی که اکثر کاربران با آن رو به رو هستند ، مشکل زود خالی شدن شارژ باتری گوشی می باشد. خالی شدن ناگهانی شارژ باتری می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که ما قصد داریم در این مقاله به 5 علت اصلی این مشکل اشاره کنیم .
هیچ تفاوتی ندارد که شما قصد خرید باتری شیائومی داشته باشید یا باتری ایفون و یا هر باتری دیگری . با رعایت کردن موارد زیر می توانید از خالی شدن سریع باتری کوشی خود جلوگیری کنید .
کار کردن با گوشی در هنگام شارژ
متاسفانه یک عادت بسیار اشتباهی که بسیاری از کاربران آن را دارند ، عادت کار کردن با گوشی موبایل در حین شارژ شدن میباشد . بسیاری از افراد به دلیل زیادی استفاده از گوشی ، اجازه استراحت به گوشی را نمی دهند حتی در زمان شارژ . کار کردن با گوشی در زمان شارژ اگر به دفعات تکرار شود باعث ایجاد اختلال بین سیستم نرم افزاری و سخت افزاری گوشی خواهد شد . این اختلال بدین معناست که سیستم نرم افزاری گوشی نمی تواند میزان دقیق باتری را تشخیص دهد و همین امر باعث خالی شدن ناگهانی شارژ باتری می شود .
جدا کردن و متصل کردن شارژر در زمان شارژ
یکی از دلایل اصلی کاهش عمر باتری گوشی و خالی شدن سریع شارژ باتری موبایل ، جدا کردن و متصل کردن پیوسته شارژر در زمان شارژ میباشد . بسیاری از افراد در هنگام شارژ برای استفاده از گوشی ، گوشی خود را از شارژ جدا می کنند و بعد از اتمام کار خود دوباره شارژر را متصل می کنند . اگر این فرآیند به دفعات تکرار شود می تواند باعث باد کردن باتری شما شود . یکی از دلایل زود خالی شدن باتری گوشی ، باد کردن باتری میباشد .
استفاده از شارژر تقلبی برای شارژ گوشی
هر باتری دارای یک شدت جریان ورودی و یک شدت جریان خروجی میباشد که باید شارژر مورد استفاده بتواند انرژی را برابر با شدت جریان ورودی باتری به آن تحویل بدهد . متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل اینکه هزینه کمتری برای خرید شارژر انجام دهند به سراغ شارژر های تقلبی می روند . شارژر های تقلبی بدلیل وجود مواد بی کیفیت در ساخت آنها نمی توانند به درستی انرژی را منتقل کنند .
یکی از موارد بسیار مهمی که وجود دارد این است که باید انرژی بصورت یکنواخت وارد باتری شود ، این درحالی است که شارژر های تقلبی بدلیل استفاده مواد بی کیفیت ، علاوه بر اینکه نمی توانند انرژی را با شدت جریان ورودی باتری به باتری تحویل دهند ، نمی توانند انرژی را هم بصورت یکنواخت وارد باتری کنند .
استفاده از شارژر های تقلبی در دراز مدت می تواند باعث باد کردن باتری شود . باد کردن باتری هم عامل اصلی خالی شدن ناگهانی باتری گوشی میباشد .
استفاده از نرم افزارهای مخرب
یکی دیگر از عوامل اصلی که باعث کاهش سریع شارژ باتری گوشی می شود ، وجود نرم افزار های مخرب در گوشی میباشد . بسیاری از نرم افزار ها با عنوان های آنتی ویروس ، مدیریت باتری ، فایل منیجر و ... عملکرد ویروسی دارند . باید به این نکته توجه داشت که نباید هر اپلیکیشنی را روی موبایل خود نصب کنید . بسیاری از اپ ها دارای عملکرد ویروسی هستند و همین که روی گوشی نصب می شوند و مجوزهای لازم را از سمت شما دریافت می کنند باعث ایجاد اختلال در سیستم می شوند .
برای نصب اپلیکیشن های معتبر حتما از مارکت های معتبر استفاده کنید و از دانلود اپلیکیشن از طریق اینترنت و سایت ها جدا خودداری نمایید .
کالیبره کردن نکردن باتری موبایل
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از کاربران مرتکب می شوند ، بی اهمیت بودن به کالیبره کردن باتری میباشد . در اصطلاح به عمل کالیبره کردن ، راه اندازی مجدد باتری گوشی می گویند . پیشنهاد ما در رایااستور به تمامی مشتریان خود این است که حتما هر ماه باتری موبایل خود را کالیبره کنند . کالیبره کردن باتری فواید بسیاری دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد :
  • خالی کردن شارژ کاذب
    راه اندازی مجدد باتری
    جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی گوشی
    جلوگیری از خالی شدن سریع باتری گوشی
    بهبود عملکرد باتری
    افزایش عمر باتری موبایل
    .....
اگر به تمامی نکات گفته شده عمل کنید ، برای همیشه از شر مشکل خالی شدن سریع باتری گوشی خودتان راحت خواهید شد .
اگر به هر دلیلی نیاز دارید باتری گوشی خود را تعویض کنید ، حتما از رایااستور خرید باتری خودتان را انجام دهید چرا که :
  • تنها مرجع تخصصی فروش انواع باتری موبایل در کشور است
    تمامی باتری ها 100% اورجینال هستند
    تمامی باتری ها 120 روز گارانتی تعویض دارند
    تمامی باتری ها 48 ساعت گارانتی بازگشت وجه دارند
    مشاوره با کارشناسان رایااستور کاملا رایگان است
    تمامی باتری ها شامل گارانتی قیمت هستند
    تمامی باطری ها شامل گارانتی کیفیت هستند
    تمامی باتری ها شامل گارانتی اصالت و سلامت هستند
    + کلی مزایای دیگر