به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۲۰۸۸۵۳

نقش مهم فناوری در دوران شیوع "کرونا"

گروه فناوری: اخیرا اکثر مشاغل دنیا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و بسیاری از ادارات، کارخانجات و شرکت‌ها بسته شده‌اند و برخی شهرهای جهان نیز قرنطینه شده‌اند و کرونا نه تنها جان بسیاری از افراد را گرفته، بلکه نبض برخی مشاغل را نیز ضعیف کرده است.
نقش مهم فناوری در دوران شیوع "کرونا"
به گزارش ایسنا، در حالی‌که آمدن این ویروس‌ها باعث بهم ریختن اوضاع اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان شده است، اما شاید وجود فناوری بتواند یک روزنه امید برای بهبود اقتصاد باشد.دو شرکتی که فناوری آنها در این روزها می‌تواند کارآمد باشد، شرکت مایکروسافت و فیس‌بوک هستند که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.
هدست هولولنز مایکروسافت
شرکت "مایکروسافت"(Microsoft) سال ۲۰۱۹ از نسل جدید هدست هولولنزهای خود رونمایی کرد. بسیاری از جراحان و دیگر افراد می‌توانند از این هدست استفاده کنند. محققان "مایکروسافت" نمونه اولیه یک هدست واقعیت افزوده دیگر را نیز توسعه دادند که "پروژه توکیو"( Project Tokyo) نام دارد و به افراد دارای اختلالات بینایی کمک می‌کند که در مکالمات گروهی شرکت کنند. "پروژه توکیو" از هدست واقعیت افزوده "هولولنز" (HoloLens) مایکروسافت استفاده می‌کند تا صداهای راهنمای دقیقی را به فرد نابینا ارائه دهد تا در یک گروه افراد مختلفی را که در حال صحبت کردن هستند، شناسایی کند. همچنین این ویژگی یک صدای راهنمای ویژه هم دارد که زمانی به صدا درمی‌آید که فردی به کاربر دارای هدست نگاه کند. به این ترتیب توجه فرد نابینا جلب می‌شود. تمامی جلوه‌های صوتی سیستم برای انتقال اطلاعات مربوط به آن مکان مهندسی شده‌اند. زیرا گاهی اوقات شنیدن صدای افرادی که از ما فاصله دارند، سخت است. در این سیستم، صداهای راهنما برای افرادی که در فاصله نزدیک و دور قرار دارند، با هم متفاوت است.
هدست واقعیت مجازی فیس بوک
فناوری واقعیت مجازی (VR) امروزه به ما اجازه می‌دهد تا دنیاهای ایجادشده دیجیتالی را کشف کنیم و با دوستانمان در هر جای جهان در تعامل باشیم در حالی که فناوری واقعیت افزوده (AR) به ما امکان می‌دهد تجارب جدید را تجربه کرده و آنها را با دیگر افراد به اشتراک بگذاریم. فیسبوک با ترکیب یک سیستم دقیق ثبت لحظه دقت بالا، فناوری محلی‌سازی و نقشه‌برداری همزمان (SLAM)، یک دوربین و یک سیستم بازسازی متراکم، قادر به توسعه هدست پیشرفته Oculus بود.به گفته مسئولان فیسبوک، در حال حاضر این فناوری قادر است چهره را در زمان واقعی اندازه‌گیری کند و همچنین نماد کامل بدن فرد و مدل سه‌بعدی او را ایجاد کند. راه‌اندازی بخش واقعیت مجازی(VR) در بیمارستان‌ها روشی برای یادگیری مهارت‌های مراقبت‌های بهداشتی بدون تأثیر منفی بر روی بیماران واقعی است. دانشگاه میدلسکس لندن (Middlesex) چندی پیش به دانشجویان پرستاری، کودکان و مامایی در محیط‌های واقعیت مجازی آموزش می‌داد. بخش دیجیتالی شده بیمارستان، دانشجویان را با ۲۰ مشکل مختلف مراقبت‌های بهداشتی از طریق هدست Oculus Rift VR شامل بیماران با مشکلات تنفسی، دیابت، سپتیسمی یا گندخونی، آلرژی شدید و بیماری انسداد مزمن ریوی آشنا می‌کرد. کارآموزان می‌توانستند با بیماران به شکل مجازی ارتباط برقرار کنند، بیماری‌های آنها را تشخیص دهند و با بهترین درمان واکنش نشان دهند.