به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۲۰۸۹۱۲

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان

گروه جامعه: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از یک میلیون و ۲۰۵ هزار نفر رسید.
آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان
بنا بر گزارش‌ نهادهای بهداشتی کشورهای مختلف در سراسر جهان، شمار قربانیان کووید ۱۹ نیز تا حدود ۶۵ هزار نفر افزایش یافته است. آمریکا با بیش از ۳۱۱ هزار مبتلا همچنان بیشترین بیماران کووید ۱۹ را دارد و پس از آن اسپانیا با بیش از ۱۳۰ هزار و ۷۰۰ مبتلا قرار دارد. سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۴۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۲۲۰۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.کیانوش جهانپور گفت: از ظهر ۱۶ فروردین تا ظهر ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۴۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.وی گفت: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۸ هزرا و ۲۲۶ نفر رسید. جهانپور گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تا کنون از وجود ۳۶۰۳ نفر در کشور به دلیل ابتلا به این بیماری، محروم شده‌ایم و دیگر در بین ما نیستند.به گفته جهانپور، روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۲۲ هزار و ۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. وی گفت: ۴۰۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت که تا کنون ۱۸۹ هزار و ۷۹۰ آزمایش تشخیصی کووید۱۹ در کشور انجام شده است.ایران و ترکیه نیز همچنان از جمله کشورهایی محسوب می‌شوند که در فهرست ۱۰ کشور اول جهان با بیشترین شمار مبتلایان به کرونا جای گرفته‌اند.«یورونیوز»‌ آخرین اطلاعات جهانی دربارۀ مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در روز یکشنبه ۱۷ فروردین (پنجم آوریل) را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.
ایتالیا پایین‌ترین شمار قربانیان در ۲ هفته اخیر را ثبت کرد
ایتالیا روز یکشنبه از ۵۲۵ مورد فوتی دیگر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا خبر داد که پایین‌ترین شمار قربانیان روزانه این کشور در ۲ هفته اخیر محسوب می‌شود. بیشترین قربانیان این کشور در تاریخ ۲۷ مارس با رقم ۹۶۹ نفر ثبت شده است.از سوی دیگر شمار افراد بستری شده در بیمارستان‌های این کشور نیز نسبت به روز گذشته برای دومین روز پی در پی کاهش یافته است. شمار افراد جدید مبتلا شده به این ویروس نیز ۴۳۱۶ نفر گزارش شده که در مجموع کل افراد مبتلا به کووید ۱۹ در ایتالیا به رقم ۱۲۸ هزار و ۹۴۸ رسیده است. شمار کل قربانیان ایتالیا در اثر ابتلا به این ویروس نیز به ۱۵ هزار و ۸۸۷ نفر افزایش یافته است.
شمار قربانیان کرونا در اسپانیا به بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر رسید
بنا بر اعلام وزارت بهداست اسپانیا طی ۲۴ ساعت منتهی به روز یکشنبه ۶۷۴ نفر دیگر به قربانیان ویروس کرونا در این کشور اضافه شده‌اند و به این ترتیب شمار کل قربانیان این کشور از زمان آغاز این اپیدمی به رقم ۱۲۴۱۸ افزایش یافت. با وجود این، اسپانیا تاکید دارد که این میزان مرگ و میر طی یک شبانه روز، پایین ترین رقم طی ۱۰ روز گذشته است و بر این اساس آمار مرگ و میر روزانه در این کشور برای سومین روز پیاپی نزولی بوده است.تعداد موارد تایید شده ابتلا به کرونا نیز با ۴.۸ درصد افزایش به رقم ۱۳۰ هزار و ۷۵۹ نفر رسید.
شمار قربانیان کرونا در بریتانیا می‌تواند بین ۷ هزار تا ۲۰ هزار نفر افزایش یابد
نیل فرگوسن، استاد امپریال کالج لندن روز یکشنبه اعلام کرد که بر اساس بررسی‌های آنها و متناسب با تدابیری که از سوی دولت بریتانیا اتخاذ شود، شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور می‌تواند بین ۷ هزار تا ۲۰ هزار نفر افزایش یابد.در حال حاضر نزدیک به ۴۲ هزار نفر در این کشور مبتلا به کووید ۱۹ هستند و بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ نفر نیز به همین دلیل جان خود را از دست داده‌اند.
کره جنوبی؛ ادامه محدودیت‌های اجتماعی تا زمان کاهش نرخ ابتلا به کرونا به ۵۰ مورد در روز
کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد قوانین سختگیرانه‌ای را که با هدف کاهش سرعت انتشار ویروس کرونا وضع کرده، تا زمان رسیدن به نرخ حداکثر ۵۰ مبتلا در روز ادامه خواهد داد.به این ترتیب محدودیت‌های اجتماعی که قرار بود روز دوشنبه به پایان برسد، برای دو هفته دیگر تمدید خواهد شد.سئول توانسته است با اجرای قوانین سختگیرانه و اجرای دقیق دستورالعمل‌های پیشگیری، شناسایی و درمان بیماران، به یکی از موفق‌ترین نتایج کنترل این ویروس در آسیا دست یابد و نرخ آلودگی‌های جدید را به زیر ۱۰۰ آلودگی در روز کاهش دهد.شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی با ۸۱ مورد تایید شده طی ۲۴ ساعت گذشته به عدد ۱۰ هزار و ۲۳۷ نفر رسیده است. این ویروس تاکنون ۱۸۳ قربانی نیز در این کشور برجای گذاشته است.
آلمان؛ نرخ روزانه ابتلا به کرونا همچنان نزولی است
شمار موارد جدید ابتلا به کرونا در آلمان طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۹ نفر بوده و به این تریتب شمار کل مبتلایان کرونا در این کشور به ۹۶ هزار و ۴۷۱ نفر رسیده است.بنا بر اعلام موسسه دولتی روبرت کچ آلمان نرخ روزانه ابتلا به کرونا در این کشور برای سومین روز پیاپی همچنان نزولی است.شمار کل قربانیان کرونا در آلمان نیز به رقم ۱۴۴۷ رسیده است.
هشدار به مردم فرانسه: در خانه بمانید، سیستم درمان اشباع شده است
گروهی از مقامات بهداشت فرانسه شامگاه شنبه با شرکت در یک برنامه تلویزیونی به ساکنان این کشور هشدار دادند که با توجه به افزایش قابل توجه شمار مبتلایان و قربانیان کرونا، تسلیم آفتاب وسوسه انگیز بهاری نشوند و در خانه‌های خود بمانند.بنا بر آخرین گزارش‌ها شمار افراد آلوده به کووید ۱۹ در این کشور به بیش از ۸۹ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است و تاکنون دست‌کم ۷۵۶۰ نفر نیز جان باخته‌اند.