به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۲۰۸۹۷۱
پنحمین سخنرانی ملکه طی ۶۸ سال سلطنت همزمان با بستری شدن جانسون

تازه‌ترین اخبار از شیوع ویروس کرونا در جهان

گروه بین‌الملل: نطق تاریخی ملکه ۹۳ ساله بریتانیا در قلعه ویندسور، محل اقامتگاه و او پرنس فیلیپ، همسر ۹۸ ساله‌اش ایراد شد.
تازه‌ترین اخبار از شیوع ویروس کرونا در جهان
ملکه الیزابت در یکی از معدود نطق‌های خود خطاب به مردم بریتانیا تاکید کرد که آنها با دوری گزیدن از دیگران و رعایت مقررات رفت‌وآمد بر ویروس کرونا در کشور غلبه خواهند کرد. خبرگزاری رویترز نطق امروز ملکه بریتانیا را یادآور روزهای جنگ جهانی دوم و مقاومت مردم بریتانیا دانسته است، چنان که او طی ۶۸ سال سلطنت خود تاکنون تنها چهار بار دیگر نطقی تلویزیونی خطاب به مردم بریتانیا داشته است. ملکه ۹۳ ساله بریتانیا در این نطق تاریخی که در قلعه ویندسور، محل اقامتگاه و او پرنس فیلیپ، همسر ۹۸ ساله‌اش ایراد شد، از مردم بریتانیا خواست که نشان دهند همانند نسل‌های گذشته محکم و قدرتمند هستند.
او اظهار داشت: «ما کنار یکدیگر این بیماری را مهار می‌کنیم، و من می‌خواهم به شما اطمینان دهم که اگر ما متحد و مصمم باقی بمانیم، بر آن غلبه خواهیم کرد». ملکه بریتانیا افزود: «اگرچه ما قبلا نیز با چالش‌هایی مواجه بوده‌ایم، اما این یک مورد متفاوت است. این بار ما به همه ملت‌ها در سراسر جهان ملحق می‌شویم تا در این میدان با هم تلاش کنیم و با به‌کارگیری پیشرفت‌های بزرگ علمی و حس شفقت غریزی خود آن را التیام بخشیم. ما موفق خواهیم شد و این موفقیت به همه ما تعلق خواهد داشت». شمار قربانیان ویروس کرونا در بریتانیا طی ۲۴ ساعت گذشته با ۶۲۱ نفر افزایش به چهار هزار و ۹۳۴ نفر رسیده است و انتظار می‌رود هفته پیش رو نیز آمار مرگ‌ومیر به مراتب بیشتر شود.

نخست‌وزیر بریتانیا به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد
در این میان بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، که به ویروس کرونا مبتلا شده است شامگاه یکشنبه در بیمارستان بستری شد. بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دفتر بوریس جانسون گفته است که به رغم گذشت ۱۰ روز از مثبت بودن ابتلای او به ویروس کرونا علائم همچنان وجود دارند و باید از نخست‌وزیر آزمایش گرفته شود. بر اساس اطلاعیه دفتر نخست‌وزیر بریتانیا، بستری شدن جانسون «اقدامی محتاطانه» است و او همچنان هدایت دولت را بر عهده خواهد داشت. بوریس جانسون از روز ۲۶ مارس که تست ابتلایش به ویروس کرونا مثبت اعلام شد در محل اقامتش در شماره ده داونینگ استریت قرنطینه بود.

تست کرونای یک ببر در باغ‌وحشی در نیویورک مثبت شد
باغ‌وحش برانکس نیویورک می‌گوید تست ویروس کرونای جدید یک ببر در این باغ‌وحش مثبت بوده است و احتمالا این ببر ویروس را از یکی از کارکنان این محل که خودش به کووید-۱۹ مبتلا شده، گرفته است.
این ببر مالایی که «نادیا» نام دارد، همراه خواهرش، دو ببر سیبری و سه شیر آفریقایی دچار علائمی مانند سرفه‌های خشک شده‌‌اند. با این حال موسسه گرداننده باغ‌وحش‌ها در نیویورک اعلام کرده انتظار می‌رود همه این حیوانات به‌زودی کاملا بهبود یابند، و هیچ مدرکی وجود ندارد که آن‌ها خود بتوانند بیماری را به انسان‌ها انتقال دهند. در بیانیه‌ای که «انجمن حفاظت از حیات وحش» در اختیار خبرگزاری فرانسه گذاشته آمده است «ما از این ببر جهت احتیاط تست گرفتیم. حتما اطلاعات خود را برای آن‌که نهادهای جهانی به یافته‌های خود از کروناویروس جدید بیافزایند در اختیار آن‌ها خواهیم گذاشت». در این بیانیه گفته شده مشخص نیست بیماری در گربه‌سانان بزرگ به چه صورت خواهد بود و چه پیامدهایی خواهد داشت اما نظارت و رصد وضع آن‌ها ادامه دارد. گفته شده گربه‌سانان بیمار، هرچند کم‌اشتهاتر از گذشته شده‌اند، اما از وضع عمومی خوبی برخوردار هستند و هوشیاری خود را از دست نداده‌اند. «نادیا» پس از بیماری تحت رادیوگرافی، آزمایش خون و آزمایش‌های دیگر قرار گرفته بود تا دلیل بیماری‌اش مشخص شود. در نهایت تصمیم گرفته شد از او تست کرونا نیز گرفته شود که نتیجه آن مثبت اعلام شد. باغ‌وحش برانکس تاکید کرده «هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که حیوانات، به‌جز گزارش‌های اولیه‌ای که مربوط به انتقال ویروس در بازار ووهان می‌شود، تاثیر و نقشی در انتقال ویروس به انسان‌ها داشته باشند». این باغ‌وحش در عین حال یادآوری کرده هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که هیچ‌یک از شهروندان آمریکایی توسط حیوانات، از جمله گربه‌ها و سگ‌های خانگی، به ویروس کرونا مبتلا شده باشند.

شیوع کرونا در جهان؛ کورسوی امید در اروپا و «هفته دشوار» آمریکا
کشورهای اروپایی امیدوار هستند که کاهش آمار روزانه مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این قاره طی روزهای آینده ادامه پیدا کند. این در حالی است که مقامات آمریکا هشدار داده اند که این کشور «هفته ای بسیار دشوار» پیش رو دارد. برخی از مقامات ایالات متحده وضعیت فعلی را که به دنبال شیوع نوع جدید ویروس کرونا پدید آمده است با حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ مقایسه کرده اند. بیماری همه گیر «کووید ۱۹» تاکنون جان بیش از ۷۰ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است. تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان نیز از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفته است. شمار جان باختگان در قاره اروپا بر اثر ابتلا به این ویروس هم از ۵۰ هزار نفر بیشتر شده است. آخرین اخبار و اطلاعات در مورد شیوع نوع جدید ویروس کرونا در کشورهای مختلف در روز دوشنبه ششم آوریل (۱۸ فروردین) را می توانید در این صفحه دنبال کنید.

ایران: ۱۳۶ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت جان باختند
سخنگوی وزارت بهداشت ایران امروز دوشنبه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۶ بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را در این کشور از دست داده اند. بنا به اعلام کیانوش جهانپور، ابتلای ۲۲۷۴ به این ویروس نیز طی ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسیده است. به این ترتیب شمار مبتلایان به بیماری «کووید ۱۹» در ایران به ۶۰۵۰۰ نفر رسید. تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به این بیماری در ایران به ۳۷۳۹ نفر رسیده است. این در حالی است که حال ۲۴۲۳۶ نفر از مبتلایان به ویروس جدید کرونا بهبود یافته است.

کرونا در اسپانیا؛ کاهش شمار بستری شدگان در بخش مراقبت های ویژه
مقامات اسپانیا روز دوشنبه در حالی برای چهارمین روز متوالی از کاهش شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور خبر دادند که آمارها نشان می دهد تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به این ویروس در بیمارستان ها و در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند رو به کاهش است. بنا به اعلام مسئولان اسپانیایی ۶۳۷ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» از دست دادند. به این ترتیب تاکنون ۱۳۰۵۵ نفر در این کشور به دلیل شیوع کرونا جان باخته اند. مقامات اسپانیا اعلام کرده اند که به طور «جدی» در حال بررسی اجباری شدن استفاده از ماسک در خارج از منازل هستند.

شمار قربانیان در بلژیک به ۱۶۳۲ نفر رسید
مقامات بلژیک روز دوشنبه اعلام کردند که با مرگ ۱۸۵ بیمار دیگر تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در این کشور اروپایی به ۱۶۳۲ نفر رسیده است. به گفته مسئولان بلژیکی تاکنون ۲۰۸۱۴ مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.
 
برچسب ها: ملکه اليزابت