به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۲۰۹۰۱۸

آیا اسید معده ویروس کرونا را از بین می‌برد؟

گروه جامعه: کارشناسان معتقدند: ویروس کرونا نباید در معده زنده بماند، زیرا محیط معده اسیدی است و آن را از بین می‌برد.
آیا اسید معده ویروس کرونا را از بین می‌برد؟
بنیامین چاپمن، استاد و متخصص ایمنی مواد غذایی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی گفت: ما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه بسته بندی مواد غذایی منبع بیماری کوید_۱۹ باشد، تا کنون پیدا نکردیم.چاپمن تأکید کرد که هنوز چیز‌های زیادی را درباره بیماری کوید_۱۹ و ویروس ایجاد کننده آن نمی‌دانیم، درک ما از شیوع این بیماری و خطرات ناشی از مواد غذایی با در دسترس بودن اطلاعات بیشتر می‌تواند تغییر کند.اما طبق اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، تا آنجا که می‌دانیم این بیماری عمدتاً از فرد به فرد از طریق ذرات ویروس زمانی که فرد سرفه یا عطسه می‌کند پخش می‌شود.در حالی که ویروس کرونا از نظر علمی با دست زدن به یک سطح آلوده و سپس لمس کردن بینی، دهان یا چشم‌ها، قابل انتقال است، براساس اطلاعات سی‌دی‌سی تصور نمی‌شود که این روش اصلی انتقال آن باشد.اولین نکته، اقدامات ایمنی مواد غذایی که در حال حاضر برای جلوگیری از بیماری ناشی از مواد غذایی وجود دارد، مانند شستشوی مکرر، تمیز کردن سطوح و ظروف و پخت و پز مواد غذایی در دمای مناسب - باعث کاهش انتقال هر گونه ذرات ویروس از جمله ویروس کرونا از طریق غذا می‌شود. چاپمن همچنین گفت: یکی از مزایایی که ما در دنیای مواد غذایی داریم این است که ما در حال حاضر زیاد به انتقال ویروس از طریق مواد غذایی فکر می‌کنیم و این افکار باعث می‌شود دائماً سعی کنیم از انتقال پاتوژن‌های ناشی از مواد غذایی به طور عادی و منظم دوری کنیم.

عامل دیگر زیست شناسی ویروس است. به گفته مراکز علمی، این بیماری نمی‌تواند برای هفته‌ها به طور همزمان بر روی سطوح زنده بماند، مطالعات اولیه نشان داده است که کروناویروس جدید ممکن است چند ساعت تا چند روز روی برخی از سطوح بماند.همچنین، از نظر تئوری، این نوع ویروس نباید در معده زنده بماند، زیرا محیط معده اسیدی است و آن را از بین می‌برد.هنوز، میزان آلودگی افراد با لمس کردن دهان و یا خوردن غذای آلوده مشخص نیست.
چاپمن همچنین افزود: اینگونه نیست که امکان انتقال این ویروس از طریق غذا به هیچ عنوان اتفاق نیفتد، ولی در حال حاضر هیچ مدرکی در این زمینه نداریم.در صورت عدم وجود بیماری همه گیر، شستشو میوه و سبزیجات تازه با آب برای از بین بردن کثیفی و سموم، دفع آفات و کاهش میزان میکروب‌های حاوی مواد غذایی ایده خوبی است. نیازی به شستن مواد غذایی با صابون نیست، صابون برای شستشوی دست به کار می‌رود نه غذا. اگر نگران بسته بندی مواد غذایی هستید، می‌توانید بعد از دست زدن به بسته بندی، دستان خود را بشویید، همچنین می‌توانید آن را به مدت ۳ دقیقه در دمای ۶۵ درجه سانتیگراد طبخ کنید، که به طور قابل توجهی میزان ذرات ویروس را کاهش می‌دهد.
برچسب ها: ویروس کرونا