به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ساعت ۰۰:۲۷
کد مطلب : ۲۰۹۰۳۸

انتقال بوریس جانسون به بخش مراقبت‌های ویژه

انتقال بوریس جانسون به بخش مراقبت‌های ویژه
گروه بین‌الملل: بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در پی وخامت حالش بر اثر کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد.

پزشکان بریتانیایی پیشتر اعلام کرده بودند بوریس جانسون،‌ نخست‌وزیر این کشور به دلیل نشان دادن «علائم پایدار» بیماری کووید-۱۹ «تا جایی که لازم باشد» در بیمارستان باقی می‌ماند. نتیجهٔ تست کرونای بوریس جانسون ۱۰ روز پیش مثبت از آب درآمد و نخست‌وزیر بریتانیا در روزهای گذشته همچنان تب و سرفه‌های شدید داشته و در کنفرانس‌های ویدیویی‌اش بریده‌بریده صحبت می‌کرده، امری که باعث شده پزشکان «به‌شکل فزاینده‌ای نگران» سلامت او باشند. با این حال آقای جانسون همچنان مسئولیت ریاست کابینه بریتانیا را بر عهده دارد. به نوشتهٔ نشریهٔ گاردین «وخامت بیماری وی بیش از آن بوده که خود یا کابینه‌اش آمادگی پذیرش آن را داشته باشند.» و همچنین پزشکانی که «نگران تنفس او هستند» در روزهای گذشته بارها وی را معاینه کرده‌اند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، به بیمارستان رفتن بورس جانسون را «حرکتی بزرگ» ارزیابی کرد و به خبرنگاران گفت: «آمریکایی‌ها همه برای او دعا می‌کنند، او دوست من است و رهبر بزرگی است.» از سوی دیگر کری سیمونز،‌ شریک زندگی جانسون نیز که باردار است به ویروس کرونا مبتلا شده و در قرنطینهٔ خانگی به سر می‌برد. خانم سیمونز به تازگی در توییتر خود نوشت که پس از سپری کردن یک هفته در خانه، اکنون حالش بهتر است.

بوریس جانسون در پیامی کوتاه از کادر پزشکی تشکر کرد
بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا گفت: در بیمارستان خدمات خوبی دریافت می‌کنم و از تلاش‌های پزشکان و کادر بیمارستان تشکر می کنم. خبر انتقال جانسون به آی سی یو، بریتانیا را شوکه کرده و نرخ پوند را در برابر ارزهای دیگر پایین آورد.

تلفات کرونا در آمریکا پنج رقمی شد
قربانیان ویروس کرونا در آمریکا همچنان در حال افزایش هستند و بر اساس آخرین آمار تعداد تلفات کرونا در این کشور به ۱۰ هزار و ۳۲۶ نفر رسیده است. تعداد مبتلایان در آمریکا طی ۲۴ ساعت گذشته نیز افزایشی ۱۳ هزار نفری داشته و بر اساس آخرین آمار مجموع مبتلایان به حدود ۳۵۰ هزار نفر رسیده است. آمریکا به همراه ایتالیا با بیش از ۱۶ هزار قربانی و اسپانیا با بیش از ۱۳ هزار قربانی سه کشوری هستند که تعداد تلفات ویروس کرونا در این کشورها بیش از ۱۰ هزار نفر هستند. همچنین تنها ۴ کشور در جهان هستند که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آنها بیش از ۱۰۰ هزار نفر است که عبارتند از: آمریکا، اسپانیا، ایتالیا و آلمان.  شیوع و تلفات فزاینده ویروس کرونا در آمریکا در حالی است که به گفته رئیس‌جمهور این کشور، «دونالد ترامپ»، آمریکا در آستانه ورود به «سخت‌ترین هفته» از لحاظ شیوع بیماری موسوم به «کووید-۱۹» است.
برچسب ها: بوریس جانسون