به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب : ۲۰۹۰۳۹
طرح فعلا ویژه مشترکان اینترنت مخابرات در تهران و قم است

چگونگی ارتقا اینترنت خانگی از ADSL به VDSL

چگونگی ارتقا اینترنت خانگی از ADSL به VDSL
گروه فناوری: چندی پیش وزیر ارتباطات در صفحه توییتری خود از آغاز عملیات ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL خبر داده بود. در این مطلب چگونگی این فرایند را برای مشترکان مخابرات بیان می‌کنیم.

شیوع کرونا در کشور منجر به قرنطینه خانگی و افزایش مصرف اینترنت برای گذراندن اوقات فراغت، دورکاری و آموزش مجازی شده است. بنابراین سرعت و کیفیت اینترنت بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. در این شرایط همه نیازمند کیفیت مناسب برای فعالیت‌های اینترنتی خود هستند. برای تحقق این امر و خدمت‌رسانی بهتر وزارت ارتباطات دست به کار شد و چندی پیش محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در صفحه توییتری خود از ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL خبر داد و شروع این عملیات را از استان‌های تهران و قم اعلام کرد. حال این وعده یک گام به تحقق نزدیک شده است. شرکت مخابرات استان تهران با ارسال اس‌ام‌اس به مشترکان خود این عملیات را آغاز کرده است. اس‌ام‌اسی با محتوای زیر از مخابرات به موبایل صاحب تلفن ثابت یا شماره ثبت شده در مخابرات ارسال می‌شود:

پس از دریافت اس‌ام‌اس مخابرات به وب‌سایت این شرکت به آدرس https://adsl.tci.ir بروید. اگر نام کاربری و کلمه عبور خود را نمی‌دانید #5*2*2020* را شماره‌گیری کنید. توجه داشته باشید که پیش از وارد شدن به پنل فیلترشکن خود را خاموش کنید. با وارد شدن به پنل کاربری خود با این پیام مواجه می‌شوید:

پس مشاهده این پیام در پنل کاربری خود، در صورت تمایل به استفاده از تکنولوژی VDSL گزینه اول را انتخاب کنید و دکمه ثبت را فشار دهید. شما درخواست خود را ثبت کرده‌اید و فقط باید منتظر بمانید تا بنا بر گفته این پیام امکانات لازم فراهم شود. شایان ذکر است که کاربر موظف به پرداخت هزینه مودم VDSL است. هنوز مبلغی بابت این ارتقا اعلام نشده است.