به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۲۰۹۱۵

توقف بیمه‌ تامين اجتماعي خبرنگاران

گروه جامعه: سخنگوی خانه‌ مطبوعات کشور گفت: دولت، صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان و سازمان تأمین اجتماعی با همکاری یکدیگر، فکری به حال بیمه‌ی خبرنگاران کنند.
توقف بیمه‌ تامين اجتماعي خبرنگاران
فریدون معتمدیان با اشاره به توقف روند بیمه‌ی خبرنگارانی که به‌تازگی می‌خواهند بیمه شوند، اظهار کرد: توقف بیمه‌ی خبرنگاران به‌ این دلیل است که دولت سهمی را که باید برای بیمه‌ی هنرمندان و خبرنگاران به تأمین اجتماعی می‌داد، پرداخت نکرده است. وی با اشاره به این‌که برای مدت محدودی حتی بیمه‌ی خبرنگارانی که قبلا بیمه شده بودند نیز قطع شده بود، ادامه داد: با پادرمیانی وزیر ارشاد، مشکل افرادی که قبلا بیمه شده بودند، حل شد؛ اما روند بیمه کردن افراد جدید هنوز متوقف است.

به گفته‌ی رییس خانه‌ی مطبوعات استان کرمانشاه، دولت باید به‌شکل ساختاری و اصولی این مشکل را حل کند و بدهی خود را برای بیمه‌ی خبرنگاران به تأمین اجتماعی پرداخت کند. نباید بگذاریم خبرنگاران پشت درهای تأمین اجتماعی بمانند. معتمدیان همچنین از صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان نیز خواست درباره‌ی بیمه‌ی این قشر، چاره‌ای بیندیشد و گفت: از تأمین اجتماعی هم توقع داریم نسبت به جامعه‌ی رسانه و هنرمندان تحت پوشش خود، کمی سعه‌ی صدر نشان دهد.

سخنگوی خانه‌ی مطبوعات کشور با تأکید بر این‌که تأمین اجتماعی باید فرصتی به دولت دهد و برای حل موانع بیمه‌ی خبرنگاران با دولت نشست و گفت‌وگو داشته باشد، اظهار کرد: در این بین، لطمه‌ی اصلی را خبرنگاران می‌خورند و دود مشکلات موجود به چشم آن‌ها می‌رود. معتمدیان خبرنگاران را اقشاری آسیب‌پذیر دانست که از نظر مالی هم درآمد چندانی ندارند و به بیمه نیاز دارند. او بیمه را جزو حداقل حمایت‌هایی دانست که از قشر خبرنگار می‌شود و افزود: باید برای حل مشکلات مربوط به بیمه‌ی این قشر، چاره‌ای اندیشیده شود.
مرجع : ايسنا