به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۲۰۹۱۵۴
استراماچونی:

از ایران پیشنهاد‌هایی به دستم رسیده است

از ایران پیشنهاد‌هایی به دستم رسیده است
گروه ورزشی: شاید تا سال‌های متمادی نامش در یاد و خاطره استقلالی‌ها باقی بماند و تا مدت‌ها از او به عنوان بزرگ‌ترین حسرت آبی‌ها نام برده شود. درست در روز‌هایی که استقلال بعد از سال‌ها با بازی‌هایی درخشان به صدر جدول رده‌بندی رسید، به کشورش بازگشت و به خاطر پولی که از مبادی قانونی به دستش نمی‌رسید تهدید به جدایی کرد. با لقب آقای اخراج به ایران آمد چراکه در هر کشوری که مربیگری کرده بود با او قطع همکاری کرده بودند و جالب اینکه در همان هفته‌های ابتدایی حضور در تهران نیز به سمت در خروج نزدیک شده بود، ولی به یک‌باره ورق برگشت و استقلالی‌ها از فانوس به دستی به نوک قله رسیدند و او در کمترین مدت محبوب دل هواداران شد هرچند عمر مربیگری‌اش در استقلال چندان زیاد نبود و در اوج محبوبیت جدا شد.بعد از جدایی ترجیح داد کمتر صحبت کند و مدت‌ها از سرمربی سابق استقلال خبری نبود تا اینکه چندی پیش در لایو اینستاگرام و در گفت‌وگویی عدد ۴ را نشان داد تا دوباره توجه استقلالی‌ها به او جلب شود.چند وقتی تلاش کردیم تا دوباره با این مربی دقایقی همکلام شویم، اما قصد صحبت کردن نداشت با این حال از طریق یکی از نزدیکانی که همواره با وی از تهران هنوز هم در تماس است، سوالات‌مان را مطرح کردیم. هرچند باز هم علاقه‌ای به گفتگو نداشت، اما خیلی کوتاه با محوریت تعصب و علاقه‌اش به استقلال و هوادارانش به سوالات «فرهیختگان» پاسخ داد.
فعلا سلامتی مهم‌تر از هر چیز است
استرا در ابتدا از شرایط سخت روز‌های قرنطینه در ایتالیای بحران‌زده یاد کرد و اظهار داشت: «امیدوارم این روز‌ها زودتر تمام شود تا به سرکارهایمان بازگردیم. اگرچه بودن در کنار خانواده همیشه لذت‌بخش است، اما روز‌های دوری از فوتبال به سختی سپری می‌شود. البته قبول دارم که سلامتی نسبت به هر چیزی ارجحیت دارد. از سوی دیگر به خاطر شرایطی که در ایتالیا هست احساس مردم ایران که مانند مردم کشورم به شدت درگیر این ویروس خطرناک شده‌اند را درک می‌کنم و امیدوارم هرچه سریع‌تر با پایان این شرایط بتوانیم زندگی نرمال گذشته را دنبال کنیم. این یک مشکل جهانی است و باید همه دست‌به‌دست هم بدهیم و اراده محکمی برای پایان دادن به کرونا داشته باشیم.»
جدایی‌ام دراماتیک بود
فدریکو پاستورلو، مدیربرنامه‌های نامدار ایتالیایی در تازه‌ترین فعالیتش در فضای مجازی از دلتنگی آندره‌آ استراماچونی گفته و اعلام کرد او همیشه از ایران و استقلال به نیکی یاد می‌کند. او تاکید کرده بود که استرا هنوز خود را یک استقلالی می‌داند و اخبار این تیم را دنبال می‌کند. سرمربی سابق آبی‌ها در این خصوص یادآور شد: «همه تیم‌هایی که در آنجا کار کرده‌ام در قلبم هستند، اما نحوه جدایی‌ام از استقلال دراماتیک بود و به همین دلیل به شکل دیگری این تیم را دوست دارم.»
از ایران پیشنهاد داشتم، اما نپذیرفتم
بعد از اینکه استرا از ایران رفت شایعاتی درباره قرار گرفتن نامش در لیست برخی تیم‌ها برای نیم‌فصل دوم منتشر شد. ظاهرا اخبار منتشر شده صحت داشته‌اند. وی در این خصوص گفت: «بعد از جدایی‌ام از استقلال یکی دو تیم ایرانی مذاکراتی را برای نیم‌فصل دوم با مدیر برنامه‌هایم آغاز کردند، اما واقعیت این است که نمی‌خواستم در ایران به جز استقلال به تیم دیگری فکر کنم و به سرعت جواب منفی دادم. من محبت استقلالی‌ها چه در روز‌های حضورم در این تیم و چه پس از این دوره را هرگز فراموش نمی‌کنم و امیدوارم دوباره یک روز بتوانم هواداران را از نزدیک ببینم.»
۴ نشان دادم، چون استقلالی‌ام
استراماچونی درباره نشان دادن عدد ۴ در لایو اینستاگرامش گفت: «به هر حال می‌دانم که عدد ۴ نماد استقلال است و هواداران تیم نسبت به این عدد علاقه خاصی دارند و من هم برای اینکه نشان بدهم هنوز استقلالی و از طرفداران این تیم هستم؛ ۴ را نشان دادم.»
بازگشت به استقلال؟ هر چیزی ممکن است
صحبت‌هایی هم درباره اینکه احتمال دارد روزی دوباره استراماچونی - که بعد از جدایی از استقلال هنوز هم با تیم جدیدی به توافق نرسیده و بدون تیم است - به ایران برگردد و سرمربی استقلال شود، مطرح شده است. مربی سرشناس ایتالیایی در این باره گفت: «در دنیای مربیگری هرچیزی امکان‌پذیر است.»
مرجع : روزنامه فرهیختگان