به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۲۰۹۲۲۷

ناشران اقدام به انتشار کتاب الکترونیک کنند

گروه فرهنگی: مدیر مسئول انتشارات تایماز گفت:باید به سمت انتشار کتاب های الکتروینک رفت تا شاهد جهش تولید در زمینه انتشار کتاب باشیم.
ناشران اقدام به انتشار کتاب الکترونیک کنند
مجید باشعور مدیر مسئول انتشارات تایماز درخصوص چگونگی جهش تولید در زمینه انتشار کتاب گفت: جهش تولید  بسیار مهم  است و باتوجه به شرایط موجود و وضعیت کرونا باید متفاوت تر به مسئله نگاه کرد و نباید روی چاپ کتاب کاغذی زیاد انرژی گذاشت. باید به سمت انتشار کتاب های الکترونیک رفت تا بتوان جهش تولید را در زمینه انتشار کتاب ایجاد کرد.او افزود: وضعیت بیماری کرونا در کشور به گونه ای نیست که بتوان گفت این بیماری یک ماهه یا دو ماهه تمام می شود برای همین باید سیاستگذاری ها در زمینه انتشار کتاب تغییر کند. جهش تولید در زمینه کتاب کاغذی ایجاد نمی شود چون هزینه های انتشار کتاب نسبت به قبل افزایش یافته است و مردم چهار تا کتاب رمان می خوانند اما مطالعه کتاب های دانشگاهی به مشکل برخورده است باید استادی باشد که این کتاب ها را تدریس کند وگرنه این کتاب ها خوانده نمی شود. در حال حاضر تعداد زیادی کتاب دانشگاهی در کشور وجود دارد که لازمه مطالعه آن تدریس اساتید در دانشگاه است برای همین باید به سمت انتشار کتاب های الکترونیک رفت.مدیر مسئول انتشارات تایماز با اشاره به اینکه طبیعتا باید ناشران به سمت انتشار کتاب های الکترونیک بروند، اظهار داشت: اگر کسی می خواهد در زمینه جهش میزان انتشار کتابش حرکت کند باید تغییری در شیوه انتشار کتابش به وجود بیاورد در شرایط کنونی خودم به عنوان یک ناشر دانشگاهی با مشکل مواجه شدم.

تا دانشگاهی نباشد کتاب دانشگاهی تدریس نمی شود باید استادی این کتاب ها را به دانشجو تدریس کند تا مطالعه شود.مطالعه این کتاب ها به استاد و کلاس درس نیاز دارد برای همین انتشار کتاب الکترونیک بهترین راه حل برای جهش تولید در زمینه انتشار کتاب است.وی ادامه داد: انتشار کتاب الکترونیک در مرحله اول به سرمایه زیادی نیاز دارد منتهی ناشر یک بار برای انتشار تمام کتاب هایش سرمایه گذاری می کند. برای اینکه ناشر به سمت انتشار چنین کتاب هایی برود یک وام خوب به او بدهند تا بتواند زیرساخت های لازم را برای انتشار کتاب الکترونیک فراهم کند.این کار ارزشمند است و  با این کار می توان گام بسیار بزرگی در زمینه صنعت نشر برداشت. کشورهای دیگر هم چنین کاری را انجام داده اند.باشعور گفت: برای ترغیب ناشران به انتشار کتاب الکترونیک تنها به اعطای وام به ناشران نیاز است و به چیز خاصی نیاز ندارد تا بتواند بسترهای لازم را برای انتشار چنین کتاب هایی فراهم کند.ناشر برای انتشار کتاب الکترونیک به یک استودیو برای ضبط فیلم و صدا نیاز دارد همانگونه که هر ناشری باید یک چاپخانه داشته باشد علاوه برآن باید تعدادی نیروی متخصص داشته باشد تا کارهای انتشار کتاب الکترونیک را انجام دهند این کار می تواند کار ارزشمندی برای صنعت نشر باشد.
برچسب ها: کتاب الکترونیک