به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۱۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۲۰۹۲۵

«ثور 2»پرفروش‌ترین فیلم آمریکا وجهان شد

گروه فرهنگ وهنر: قسمت دوم فیلم ابرقهرمانی «ثور» در صدر جدول فروش هفتگی سینماهای جهان قرار گرفت.
«ثور 2»پرفروش‌ترین فیلم آمریکا وجهان شد
فروش 94 میلیون دلاری در سینماهای 66 کشور جهان قسمت دوم فیلم ابر قهرمانی «ثور» را این هفته به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینماهای جهان مبدل کرد تا مجموع فروش این فیلم در گیشه بین‌الملل به بیش از 240 میلیون دلار برسد. همچنین این فیلم در اولین هفته نمایش در سینماهای آمریکا نیز با فروش 86 میلیون دلاری در جایگاه اول قرار گرفت تا مجموع فروش جهانی این فیلم به 327 میلیون ارتقا یابد.

«ثور2» توانست با فروش آغازین 19.6 میلیون دلار در سینماهای چین، رکورد فروش آغازین فیلم «انتقام‌جویان» و همچنین قسمت اول فیلم «ثور» را بشکند. این فیلم موفق به ثبت فروش 24 میلیون دلار در روسیه، 22.6 میلیون دلار در انگلیس،‌ 15.9 میلیون دلار در برزیل و 15.7 میلیون دلار در سینماهای مکزیک شد و در کشورهای فرانسه‌، کره‌جنوبی، آلمان، استرالیا‌، تایوان‌، مالزی و فیلیپین نیز فروش قابل ملاحظه‌ای را در گیشه رقم زد.

فیلم «جاذبه» ساخته «آلفونسو کواران» که چند هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان بود نیز این هفته با افزودن 26.3 میلیون دلار از محل فروش خارجی مجموع فروش بین‌المللی خود را با نمایش در 5400 سالن سینما در 61 کشور جهان به رقمی بالغ بر 241 میلیون دلار افزایش داد. این فیلم سه‌بعدی فضایی این هفته بیشترین فروش خود را در اکران آغازین 8.9 میلیون دلار در سینماهای انگلیس کسب کرد. فیلم هیجانی «کاپیتان فیلیپس» با بازی تام هنکس که این هفته در سینماهای 53 کشور جهان به روی پرده رفت، با فروش7.7 میلیون دلاری در گیشه بین‌المللی تا کنون به فروش 55 میلیون دلاری دست یافته است.
مرجع : ايسنا