به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۲۰۹۳۶

نویسنده هری پاتر با ثروت خود چه می‌کند؟

گروه فرهنگ وادب: جی. کی. رولینگ در مصاحبه‌ای گفت ثروت حاصله از «هری پاتر» به او کمک کرده کارهایی را انجام دهد که همیشه دلش می‌خواست.
نویسنده هری پاتر با ثروت خود چه می‌کند؟
جی. کی. رولینگ یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌های حال حاضر دنیاست. او اخیرا در مصاحبه‌ای گفته است هرگز نمی‌تواند موفقیتی را که مجموعه رمان‌های کودکانه «هری پاتر» برایش از سال 2000 تاکنون به ارمغان آوردند، تکرار کند. او ثروتی را که چاپ این آثار برایش به همراه داشته «به شکلی غریب معرکه و رهایی‌بخش» توصیف کرد و گفت این ثروت به او این آزادی را داده تا با خیال راحت در امور خیریه‌ای که به آن‌ها اعتقاد دارد فعالیت کند.

اما چیزی که رولینگ از آن گله می‌کند و «ترسناک» توصیف می‌کند موفقیت بسیار زیادی است که خیلی زود سراغ او آمد و همین موجب شده «هرگز و هیچ وقت» نتواند موفقیت جهانی مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» را تکرار کند. این نویسنده در مصاحبه با «اسکای نیوز» که درباره «لوموس» (فعالیت‌های خیریه‌اش در زمینه کودکان) بود، درباره موفقیت این مجموعه رمان گفت: «اگر شما با چنین موفقیتی که انتظارش را نداشتید روبرو شوید، چه می‌کنید؟ خب دو راه بیشتر در پیش ندارید.» رولینگ افزود: «یا با خود می‌گویید: خدایا چقدر ترسناک است، دیگر نمی‌توانم کاری بهتر انجام دهم. یا اینکه می‌گویید: چقدر خوب و عالی شده، حتی بیشتر از آنچه خواب و خیالش را می‌دیدم پول درآورده‌ام و می‌توانم در اموری تاثیر بگذارم که واقعا برایم مهم هستند.»

نویسنده رمان بزرگسالان «جای خالی تصادفی» (یا «خلاء ناگهانی»)، ادامه داد: «اما من چه کاری دوست دارم؟ من عاشق نوشتن هستم، پس به نوشتن ادامه می‌دهم. اصلا هم اینطور نبود که بنشینم و با خودم بگویم خب حالا باید چنین رمانی بنویسم تا به همه نشان دهم نویسندگی بلد هستم. من همیشه چیزهایی نوشته‌ام که دلم می خواست و به این کار ادامه می‌دهم.» رولینگ پس از چاپ جلد هفتم رمان «هری پاتر» و خاتمه پیدا کردن این مجموعه، اولین رمان بزرگسالانه خود به نام «جای خالی تصادفی» را نوشت که این کتاب هم بسیار پرفروش شد. این رمان درباره یک شهر کوچک به ظاهر آرام است که مرگ یکی از ساکنان آن باعث می‌شود، چهره مخوف شهر هویدا شود.

جالب اینجاست که چندی پیش فاش شد نویسنده رمان «ندای فاخته» رولینگ است و این رمان جنایی را با نام مستعار رابرت گالبرایت منتشر کرده است. نکته اینجاست که این رمان پیش از آنکه هویت نویسنده اصلی آن فاش شود، با نقدهای مثبت منتقدان همراه شده بود، هرچند وقتی فاش شد رمان را رولینگ نوشته، فروش کتاب چند برابر شد. رولینگ درباره نوشتن این کتاب جنایی گفت: «انتشار کتابی بدون اینکه کسی از تو انتظار داشته باشد و بدون هیاهو خیلی شگفت‌انگیز است.» رولینگ تمام سود حاصله از این کتاب را صرف امور خیریه کرده است. قرار است دنباله این کتاب سال آینده منتشر شود.

این نویسنده این روزها گرداننده صندوق خیریه «لوموس» است که هدفش کمک به بچه‌های بی‌سرپرست سراسر دنیاست. تاکید رولینگ بر تاثیری است که جدایی از والدین بر کودکان می‌گذارد. رولینگ همچنین تاکید کرد این فعالیت با نویسندگی او همسو است چرا که مضمون «یتیم بودن» منبع الهام او برای خلق شخصیت هری پاتر بوده است. «این مضامین در کتابهای هری پاتر بوده، مثلا والدمورت که در زندگی بسیار موفق شده، خودش در یک موسسه کودکان بی‌سرپرست بزرگ شده و بنابراین به شکلی عجیب این مضامین همیشه همراه من بوده است.»

او در خاتمه گفت: «فکر کنم همه ماها می‌دانیم که جدا کردن کودکی از خانواده‌اش تاثیر بسیار مخربی بر او می‌گذارد و تحقیقات مختلف هم این امر را تائید می‌کنند. شاید بشود گفت این کار بدترین بلایی است که می‌شود سر بچه‌ای آورد.» رولینگ به زودی در حراجی سوتبی مجموعه‌ای از طلسم‌هایش را به فروش می‌گذارد. در این حراجی که 10 دسامبر برگزار می‌شود چیزهای عجیب و غریبی مثل کتاب طلسم‌های رعد و برق به فروش گذاشته می‌شود و سود حاصله از آن صرف «لوموس» می‌شود.
مرجع : خبرآنلابن

۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۱۹:۱۰
هیچی با اما واتسون اختلاس می کنه و جای جرج سوروس رو می گیره !!! (167721)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۱۹:۳۶
اسم کتاب "جای خالی ناگهانی" نیست ، "خلاء موقت" هست . (167732)
آزاده
Germany
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۱:۳۱
در ایران به خاطر یک مقاله نویسنده و مدیر مسئول یک روزنامه و خود روزنامه توقیف می شوند. همین که با سیلی بتوانند صورت سرخ کنند جای شکرش باقیست! (167794)