به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۲۰۹۳۹۲

سنگاپور، ممنوعیت مهمانی‌های خانوادگی

مناطق مرکزی و توریستی سنگاپور، در کنار مناطق کاری و تجاری آن، از جمعیت خالی شده، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها تعطیل شده‌اند
مناطق مرکزی و توریستی سنگاپور، در کنار مناطق کاری و تجاری آن، از جمعیت خالی شده، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها تعطیل شده‌اند
گروه بین‌الملل: دولت سنگاپور در ادامه افزایش دوباره موارد ابتلا به ویروس کرونا، قوانین سختگیرانه‌تری وضع کرده، که در عمل مانع از گرد آمدن اعضای خانواده، برگزاری مهمانی‌های خصوصی، و دیدار دوستان و آشنایان می‌شود.
واکنش سنگاپور به موج اولیه ناشی از شیوع ویروس کرونا فرای مرزهای چین، بارها به‌عنوان یک نمونه موفق در رسانه‌های جهانی بازتاب یافته است. اما این دولت-‌شهر کوچک و غنی در جنوب شرق آسیا با موج تازه‌ای از شیوع ویروس روبه‌رو شده‌است. دولت سنگاپور برای مقابله با موج دوم دست به اقدامات پیشگیرانه شدیدی زده‌است. تازه‌ترین قوانینی که در این کشور وضع شده مانع از گرد هم آمدن دوستان و اعضای خانواده در محیط‌های خصوصی، حتی در خانه افراد می‌شود.
آن‌طور که وزیر بهداشت سنگاپور گفته جمع شدن افرادی که در یک محل با هم زندگی نمی‌کنند عملا ممنوع خواهد بود.
قوانین تازه به وزارت بهداشت سنگاپور اجازه می‌دهد مانع از هرگونه تجمع یا گردهمایی شود، یا آن را محدود کند و یا در مورد شرکت‌کنندگان در چنین تجمعاتی تصمیم‌گیری کند.
وزارت بهداشت مشخصا اعلام کرده است «ما اجازه گردهمایی‌های اجتماعی را نمی‌دهیم، از جلمه مهمانی‌های خصوصی، جمع شدن دوستان و اعضای خانواده. شخص حقیقی می‌تواند برای ارائه کمک‌های روزانه، از جمله به سالخوردگان، و یا مسائل مربوط به مراقبت از کودکان، به دیدار اعضای خانواده‌اش برود». پارلمان سنگاپور این قانون را روز ۱۹ فروردین تصویب کرده است. البته این مقررات «موقتی» توصیف شده، با این حال برخی نهادهای بین‌المللی در مورد وضع این قوانین و احتمال تمدید آن‌ها برای مدتی نامعلوم، در کشورهای آسیایی که دارای سیستم باز سیاسی نیستند، ابراز نگرانی کرده‌اند. هفته پیش نیز رئیس‌جمهوری فیلیپین، با هشداری شدید به کسانی که قوانین و مقررات قرنطینه و محدودیت‌های آمد و شد را رعایت نمی‌کنند، خطاب به ارتش و پلیس کشورش گفته بود «اگر مشکلی وجود داشت، اگر اتفاقی افتاد و افراد با شما درگیر شدند و زندگی شما به خطر افتاد، با تیر بزنید و بکشید». سازمان ملل متحد «به‌تاکید» از کشورها خواسته است واکنشی‌ مناسب به بحران کرونا نشان دهند و از اقدامات تبعیض‌آمیز یا اقداماتی که هدف آن‌ها تنها مقابله با مخالفت‌هاست دوری کنند.