به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۱
 
۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۲۰۹۴۴۸

10 روش خانگی باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب

10 روش خانگی باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب
گروه جامعه: همه ما علائم هشدار دهنده برای زمانی که لوله فاضلاب میخواهد مسدود شود را میشناسیم. تخلیه آب در سینک ظرفشویی زمان میبرد، آب زیر پاهایتان در حمام پر می‌شود و یا بوهای عجیب و زننده ای را احساس می‌کنید. همه اینها نشانه این هستند که به زودی با گرفتگی لوله فاضلاب مواجه خواهید شد. قبل از تماس با شرکت لوله بازکنی بهتر است 10 روش فوری رفع گرفتگی لوله فاضلاب را امتحان کنید.
قبل از هر چیز بهتر است از دلایل مختلف گرفتگی لوله‌های فاضلاب و بالا زدن چاه مطلع شوید تا بدانید چرا لوله فاضلاب به یکباره میگیرد و چطور میتوان مشکل را حل کرد.

دلایل مختلف گرفتگی لوله فاضلاب
•    موی بلند
•    رسوب و جرم
•    روغن و چربی
•    افتادن اشیا کوچک در لوله
•    دستمال کاغذی
•    نوار بهداشتی
از دیگر دلایل مسدود شدن لوله‌های فاضلاب ریختن مصالح ساختمانی مانند سیمان، دوغاب، قیر و ... می‌باشد که برای باز کردن اینگونه گرفتگی‌ها نمیتوانید از 10 روشی که در ادامه توضیح داده می‌شود استفاده کنید. در واقع چون گرفتگی این مورد شدید است بهترین راه استفاده از خدمات لوله بازکنی شبانه روزی تهران است.



10 روش فوری باز کردن لوله فاضلاب
شاید خودتان روش‌هایی را بلد باشید یا شنیده باشید که هنگام بالا زدن چاه فاضلاب چه کارهایی میتوانید انجام دهید. اما بهتر است روش‌هایی را که در ادامه جهت رفع گرفتگی لوله فاضلاب توضیح داده شده را با دقت مطالعه کنید  تا راه حل‌هایی را یاد بگیرید که کاملا تست شده و تضمینی هستند و با استفاده از آنها میتوانید اغلب گرفتگی‌ها را باز کنید.

1. درست کردن قلاب با آویز لباس
به اندازه کافی ساده، اما به طور شگفت انگیز موثر است. یک آویز کت یا لباس را آماده کنید و تمام خمیدگی‌های آن را صاف نمایید. سپس انتها یا سر آن را خم کنید تا شبیه به قلاب شود. بهتر است برای اینکه آسیبی به لوله یا کاسه توالت وارد نشود، روی قلاب یک تکه پارچه ببندید. حالا آن را جهت رفع گرفتگی لوله فاضلاب وارد لوله تخلیه نمایید. اینکار شبیه به ماهیگیری است و شما در این روش باید هر آنچه داخل لوله قرار دارد را بیرون بکشید، مثل مو، لجن و اشیا. دقت داشته باشید کار شما بیرون کشیدن این مواد است و نباید آنها را بیش از اندازه به سمت داخل هل بدهید تا جلوتر بروند. وقتی به اندازه کافی مواد را خارج کردید، آب گرم را داخل لوله بریزید تا همه چی تمیز شود.

2. جوش شیرین و سرکه
یک سوم فنجان جوش شیرین را با یک سوم فنجان سرکه در یک فنجان اندازه گیری مخلوط کنید. بلافاصله بدون اتلاف وقت باید آن را درون لوله فاضلاب بریزید. ترکیب این دو مواد و ایجاد واکنش شیمیایی میتواند برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب و از بین بردن مو، آهک، چربی و غیره کمک کند. بهتر است بعد از ریختن محلول، یک ساعت یا حتی 12 ساعت صبر کنید و بعد با آب گرم آن را بشویید. روش دیگر این است که به همان اندازه جوش شیرین را درون لوله بریزید و سپس روی آن سرکه اضافه نمایید. معمولا مردم بیشتر از این روش برای از بین بردن بوی بد فاضلاب هم ساتفاده می‌کنند. چون این راه حل 90% مشکلات را حل می‌کند.

3. جاروبرقی تر و خشک
اگر در خانه جاروبرقی ترو خشک داشته باشید میتواند به یک ابزار فوق العاده برای لوله بازکنی تبدیل شود. ابتدا آن را روی بخش تر تنظیم کنید. حالا خرطومی جارو را درون لوله قرار دهید و اطراف آن را به وسیله پلاستیک بپوشانید تا هوا وارد و خارج نشود تا مکش با تمام قدرت صورت گیرد. دستگاه را روشن کنید و عامل انسداد لوله را مکش نمایید. با جارو برقی تر و خشک میتواند گرفتگی لوله فاضلاب که با مو، اشیا و چربی اتفاق افتاده را باز کرد بدون اینکه نیاز به خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه داشت.

4. آب جوش
روشی ساده تر از این برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب نیست. یک کتری روی گاز قرار دهید تا جوش بیاید. حالا در دو یا سه مرحله به آرامی آب جوش را درون لوله بریزید و در هر مرحله چند ثانیه اجازه دهید تا آب جوش کار خود را انجام دهد. این معمولا ساده ترین و سریعترین راه برای لوله بازکنی است. اگر تاثیری نداشت میتوانید بار دیگر آن را تکرار کنید.

5. سود سوز آور
قبل از استفاده از روش پنجم حتما از دستکش و محافظ چشم استفاده کنید. سود سوز آور همچنین به عنوان سدیم هیدروکسید شناخته می‌شود و اگر هنگام استفاده از آن دقت نکنید و نکات ایمنی را رعایت نکنید باعث سوختگی شیمیایی خواهد شد. این ماده را میتوانید از فروشگاه تهیه کنید. برای درست کردن محلول باید 3 فنجان سود را به 3 گالن آب سرد اضافه کنید. سپس آن را با استفاده از یک چوب خوب بهم بزنید تا آماده شود. سپس به آرامی و در چند مرحله داخل لوله فاضلاب بریزید. 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و بعد از آن درون لوله آب جوش بریزید.

6. فنر دستی لوله بازکنی
ابزاری بسیار فوق العاده برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب. این دستگاه دارای یک فنر بلند شبیه به سیم است که دو نوع متفاوت خشک و انعطاف پذیر دارد. شما میتوانید یک فنر 6 متری از فروشگاه تهیه کنید. برای لوله بازکن با فنر آن را درون لوله فاضلاب قرار دهید و تا جایی که به گرفتگی برخورد کند هل دهید. سپس آن را در جهت عقربه‌های ساعت یا برعکس بچرخانید تا گرفتگی باز شود. در آخر درون لوله آب گرم بریزید تا همه چیز شسته شود.

7. چربی زدایی و رسوب زدایی لوله‌ها
برخی ازکارهای لوله بازکنی آسان است و خودتان در خانه میتوانید آن را انجام دهید. حتما لوله‌های U شکل زیر سینک ظرفشویی را دیده اید. خیلی از مواقع گرفتگی در آن قسمت رخ میدهد که با تمیز کردن آن مشکل رفع خواهد شد. برای شروع باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب ابتدا یک سطل زیر سیفون U شکل قرار دهید و سپس آن را باز کنید. لوله را خوب با یک برس تمیز کنید و کامل بشویید و سپس دوباره آن را در جای خود نصب نمایید.

8. نمک و جوش شیرین
یک چهارم فنجان جوش شیرین و به همان اندازه نمک را ترکیب کنید و داخل لوله ای که گرفته بریزید. بعد از 20 دقیقه داخل آن آب جوش بریزید. واکنش شیمیایی این ماده‌ها میتواند بسیاری از گرفتگی‌ها که بر اثر مو، چربی یا رسوب رخ داده را باز کند.

9. مایع ظرفشویی
اگر با گرفتگی لوله فاضلاب توالت مواجه شده اید، نصف فنجان مایع ظرفشویی را درون کاسه بریزید. سپس مقداری آب جوش آماده کنید. مایع ظرفشویی در واقع روان کننده عامل انسداد می‌باشد تا هر چیز چربی را از بین ببرد. حالا آب داغ را درون دستشویی بریزید.

10. سرکه، جوش شیرین و فشار هوا
اگر مشکل گرفتگی لوله فاضلاب حمام دارید. نصف فنجان از سرکه و جوش شیرین را داخل لوله بریزید و درپوش آن را قرار دهید تا هوایی خارج نشود. پس از 60 دقیقه حداقل 5 سطل آب با فشار داخل لوله بریزید.
این 10 روش، سریعترین و ساده ترین روش‌های رفع گرفتگی لوله فاضلاب بود. اگر روش‌های بهترین برای لوله بازکنی سراغ دارید از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها