به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۲۰۹۵۵۱

آخرین آمار کرونا در ایران و جهان

گروه جامعه: شمار مبتلایان به ویروس مرگبار کرونا در جهان در حالی از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر فراتر رفته است که افزون بر ۴۰۰ هزار نفر آنها ساکن ایالات متحده و حدود ۷۰۰ هزار نفر آنها نیز شهروندان کشورهای اروپایی هستند. در ایران نیز مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۴ هزار و ۵۸۶ نفر رسید.
آخرین آمار کرونا در ایران و جهان
دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ظهر ۱۹ فروردین تا ظهر ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند. با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۴ هزار و ۵۸۶ نفر رسید.وی گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. جهانپور ادامه داد: تاکنون ۳۹۹۳ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده‌اند و دیگر در بین ما نیستند.به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، روند بهبودیافتگان سرعت بالایی گرفته و شیب صعودی قابل ملاحظه بوده و تاکنون ۲۹ هزار و ۸۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.وی ادامه داد: ۳۹۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. به گفته جهانپور، تاکنون ۲۲۰ هزار و ۹۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

«یورونیوز» آخرین اخبار و آمارها از شیوع ویروس جدید کرونا در روز چهارشنبه هشتم آوریل (۲۰ فروردین) را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید. 
تعداد جان‌باختگان در آمریکا از ۱۴ هزار نفر گذشت
تعداد افراد جان‌باختگان مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا از ۱۴ هزار نفر فراتر رفت. به گفته مقامات آمریکا بیش از ۴۰۰ هزار نفر در این کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.  همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۷۷۹ نفر تنها در ایالت نیویورک جان‌ باخته‌اند. 
 ۹۳۸ نفر در یک شبانه روز در بریتانیا به علت ابتلا به کرونا جان باختند
به گفته وزارت بهداشت بریتانیا در ۲۴ ساعت گذشته ۹۳۸ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. این بیشترین آمار قربانیان ویروس کرونا در یک شبانه روز در بریتانیاست. به این ترتیب از زمان شیوع ویروس کرونا در بریتانیا تاکنون بیش از ۷ هزار نفر جان باخته‌اند.
 ثبت ۷۰ مرگ جدید در اسکاتلند
نیکول استورژن، وزیر اول اسکاتلند اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور ۷۰ مورد جدید مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ثبت شده است.
افزایش مجدد شمار قربانیان در اسپانیا؛ ۷۵۷ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته جان باختند
مقام‌های بهداشتی دولت اسپانیا اعلام کردند در شبانه روز گذشته ۴۷۴۸ مورد جدید ابتلا و ۷۵۷ مرگ دیگر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را ثبت کرده‌اند. به این ترتیب پس از یک دوره کوتاه کند شدن شیب صعودی شمار قربانیان، اسپانیا برای دومین روز متوالی بار دیگر شاهد افزایش شمار قربانیان بیماری بود.اسپانیا با ۱۴۶ هزار و ۶۹۰ مبتلا به ویروس کرونا، پس از ایالات متحده آمریکا بیشترین شمار بیمار کووید-۱۹ را دارد. تاکنون در این کشور ۱۴ هزار و ۵۵۵ نفر بر اثر ابتلای به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. از میان بیماران ثبت شده، ۴۸ هزار و ۲۱ نفر بهبود یافته‌اند.