به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۲۰۹۷۶۴

لحظه آلوده شدن سلول‌های سالم به کروناویروس

گروه علمی: محققان بنیاد علمی " اوسوالدو کروز"(Oswaldo Cruz) در برزیل توانستند حین مطالعه روش‌های تکثیر و شیوع کرونا ویروس، تصویر خارق‌العاده‌ای از لحظه آلوده شدن سلول‌های سالم به این ویروس ثبت کنند.
لحظه آلوده شدن سلول‌های سالم به کروناویروس
به این ترتیب در سری تصاویر میکروسکوپی منتشر شده از این محققان، مشاهده می‌کنید که ذرات متعدد این ویروس کشنده به داخل سلول‌های سالم وارد می‌شوند.

محققان این پروژه از یک میکروسکوپ الکترونی استفاده کردند که به آن‌ها امکان می‌دهد اشیاء را با بزرگنمایی دو میلیون برابر، مشاهده کنند.به این ترتیب آن‌ها توانستند داخل سلول‌ها را تصویربرداری کرده و ویروس وارد شده به سلول‌ها را مشاهده کنند.محققان بنیاد علمی " اوسوالدو کروز" اظهار کردند، سلول‌هایی که در این پروژه مورد استفاده قرار گرفتند، متعلق به یک میمون سبز آفریقایی بودند.به گفته این محققان، کشت سلولی میمون‌های سبز آفریقایی که در سودان و اتیوپی یافت می‌شوند، معمولا در آزمایش‌های آزمایشگاهی استفاده می‌شوند.
مهم‌ترین تصویر از میان سه تصویر ثبت شده توسط این محققان، مربوط به لحظه‌ای است که کرونا ویروس خودش به سلول‌ها وارد می‌شود.در یکی دیگر از تصاویر شاهد لحظه‌ای هستیم که چندین ذره از ویروس تلاش می‌کنند " سیتوپلاسم" سلول‌ها را آلوده کنند.

"سیتوپلاسم" ماده‌ای است که فضای درون سلول را پر می‌کند. ترکیب اصلی سیتوپلاسم، آب و پروتئین‌های محلول در آب است و ماده ژنتیکی سلول را در خود نگه می‌دارد.در تصویری دیگر ذرات ویروسی، سلول را آلوده کرده‌اند. نقطه‌ای که در انسان‌ها گفته می‌شود فرد ویروس را گرفته است."کرونا ویروس" که برای اولین بار در ووهان چین شناسایی شد، هم‌اکنون در اکثر کشورهای جهان گسترده شده و جان بسیاری را گرفته است.
متاسفانه هنوز هیچ دارو و واکسن قطعی برای بیماری "کووید-۱۹" شناسایی نشده است. به همین سبب محققان سراسر جهان در تلاشند که به این مهم دست پیدا کنند.

لحظه‌ی ورود کروناویروس به هسته سلول
برچسب ها: ویروس کرونا