کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وضعیت سدهای کرج و طالقان پایدار است

22 فروردين 1399 ساعت 13:16

گروه اقتصادی: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز از افزایش خروجی آب از سد کرج خبر داد و گفت: در بارندگی‌های اخیر علی‌رغم افزایش جریان رودخانه‌ها، تغییر ناگهانی منجر به خسارت نداشته‌ایم.


به گزارش ایسنا، داوود نجفیان  اعلام کرد: تا صبح روز جمعه ۲۲ فروردین در اکثر نقاط استان بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم.نجفیان افزود: بیشترین بارش در ایستگاه گته ده طالقان با ۵۱.۳ میلیمتر ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع از ابتدای سال زراعی تاکنون در استان البرز ۴۴۴ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم که این عدد ۴۴ درصد افزایش نسبت به میانگین بلندمدت نشان می‌دهد.این مسئول در خصوص وضعیت رودخانه‌های استان با توجه به بارش‌های اخیر هم گفت: باتوجه به بارش‌های خوب که عمدتاً در ارتفاعات به شکل برف بوده، جریان رودخانه‌ها نیز افزایش داشته ولی تغییرات ناگهانی که منجر به خسارت شود نداشته و شرایط پایداری دارند.
وی درباره آخرین وضعیت سد کرج هم اظهار کرد: خروجی سد کرج نسبت به روز قبل درحدود چهار متر مکعب افزایش یافته است که این افزایش به منظور مدیریت مخزن سد کرج  بوده و از حدود ۱۳ متر مکعب به ۱۷ متر مکعب رسیده است.وی در خصوص ذخایر آب سد کرج هم گفت: مجموعاً حدود ۱۳۴ میلیون مترمکعب آب پشت این سد ذخیره شده و حدود ۴۶ میلیون مترمکعب از ظرفیت این سد خالی است که ۱۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
نجفیان در خصوص ذخایر سد طالقان هم اعلام کرد: ۳۲۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت این سد پر و ۱۰۰ میلیون از حجم آن خالی است که ۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.


کد مطلب: 209771

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/209771/وضعیت-سدهای-کرج-طالقان-پایدار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir