به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸

تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ساعت ۱۶:۵۲

واضح‌ترین تصاویر خورشید منتشر شد/عکس

گروه علمی: محققان با انتشار واضح‌ترین تصاویر خورشید اظهار کردند که اتمسفر این ستاره بسیار پیچیده‌تر از چیزی است که در ابتدا تصویر می‌شد.
واضح‌ترین تصاویر خورشید منتشر شد/عکس
محققان دانشگاه مرکزی "لانکاشایر"(Lancashire) با همکاری محققان مرکز پروازهای فضایی "مارشال" به مطالعه تصاویری از خورشید پرداختند که توسط تلسکوپ "Hi-C" ناسا ثبت شده‌اند.این تصاویر نشان می‌دهد که بخش‌هایی از اتمسفر خورشید که تصور می‌شد تاریک و یا عمدتا خالی هستند، با رشته‌هایی از گازهای الکتریکی گرم پر شده‌اند که وسعت آن به ۳۱۱ مایل می‌رسد.به گفته محققان، هر کدام از این رشته‌ها تا ۱.۸ میلیون درجه فارنهایت حرارت دارند و بزرگ‌تر از مسافت میان "لندن" و "بلفاست"(پایتخت ایرلند شمالی) هستند.تلسکوپ "Hi-C" ناسا توانست رشته‌های مغناطیسی شگفت‌انگیز در نواحی تاریک را رصد کند و محققان می‌گویند که این رشته‌ها از پلاسمای بسیار گرم که میلیون‌ها درجه گرم هستند، ساخته شده‌اند.

تیم تحقیقاتی دانشگاه " لانکاشایر" گفته‌اند که آنچه که دقیقا این رشته‌ها را ساخته است، هنوز نامشخص است و تمرکز اصلی ستاره‌شناسان برای بررسی این موضوع خواهد بود.تلسکوپ "Hi-C" ناسا یک تلسکوپ منحصر به فرد است که با پرواز یک موشک زیرمداری به فضا فرستاده شد.
نتایج این پژوهش در مجله "Astrophysical Journal" انتشار یافت.
برچسب ها: خورشید ناسا