به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۲۰۹۹۱۴

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای اطلاعات در مورد یک مقام حزب‌الله لبنان در عراق 

رژه نیروهای حزب الله لبنان در بیروت
رژه نیروهای حزب الله لبنان در بیروت
گروه بین‌الملل: ایالات متحده آمریکا روز جمعه ۲۲ فروردین برای دریافت اطلاعات در مورد فعالیتها و شبکه مرتبط با محمد کوثرانی، یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان که در عراق «نقش مهمی» دارد، ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است، محمد کوثرانی یکی از مقام‌های ارشد حزب الله لبنان است که بخشی از مسئولیت‌های هماهنگی سیاسی گروه‌های شبه نظامی شیعه عراق را به عهده دارد. کوثرانی از سال ۲۰۱۳ در فهرست تحریمی آمریکا قرار گرفته است. در بیانیه وزارتخارجه آمریکا آمده است: کوثرانی کار هماهنگ کردن گروه‌های (مسلح) خارج از کنترل دولت عراق را به عهده دارد که دست به سرکوب خشونت آمیز تظاهرات، حمله به نهادهای دیپلماتیک و اقدامات مجرمانه گسترده می‌زنند. این بیانیه اضافه کرده است: محمد کوثرانی عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان است و در راستای پیشبرد منافع این گروه در عراق از جمله آموزش، تامین مالی و حمایت‌های لجستیک از گروه‌های شبه نظامی شیعه فعالیت می‌کند.

عراق در ماه‌های اخیر درگیر اعتراضات گسترده مردم و کشمکش‌های سیاسی داخلی بوده است که به استعفای عادل عبدالمهدی از نخست‌وزیری انجامید. از آن زمان تاکنون تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید در عراق نتیجه نداده است. رئیس جمهوری عراق تاکنون دو نفر را به عنوان نخست وزیر منصوب کرد اما آنها به دنبال تشدید اختلافات نتوانستند کاری از پیش ببرند. برهم صالح، رئیس جمهوری عراق روز پنجشنبه مصطفی الکاظمی، رئیس سازمان اطلاعات ملی عراق، را برای احزار پست نخست‌وزیری معرفی و مأمور تشکیل دولت جدید کرد.
برچسب ها: حزب‌الله لبنان