به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ساعت ۰۰:۴۱
کد مطلب : ۲۰۹۹۹

ابتکار: احداث جاده در جنگل ابر متوقف شد

گروه جامعه: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست از توقف احداث جاده در جنگل ابر شاهرود خبر داد و گفت: طرح حفاظت از این جنگل در دست مطالعه و تدوین است.
ابتکار: احداث جاده در جنگل ابر متوقف شد
معصومه ابتکار دوشنبه شب در يک نشست خبری در سمنان افزود : جنگل ابر دارای طبیعت بکر و با ارزش و مقدمات و مطالعات اولیه طرح حفاظتی جنگل ابر در داخل استان سمنان تهیه شده است. وی گفت: برای تکمیل این طرح نیاز به همکاری استان گلستان و تلاش بر این است تا آخر سال این طرح مطالعاتی تهیه و به شورای عالی محیط زیست ارایه شود. ابتکار، از همکاری تشکل های مردم نهاد به ویژه رسانه ها در قبال حفاظت از این جنگل تقدیر کرد و گفت: صراحت و رک گویی رسانه ها موجب روشن شدن افکار عمومی در قبال اهمیت این جنگل شد. وی، از انعقاد فاز دوم قرار داد حفاظت از یوزپلنگ آسیایی با برنامه عمران سازمان ملل متحد خبر داد و گفت : این امر به دنبال ارزیابی مثبت حفاظت از این گونه در 10 سال اول این طرح صورت گرفت که به گفته سازمان ملل اقدامات ایران جلوی انقراض یوز پلنگ آسیایی را گرفت.

ابتکار، افزود : این اقدام با حفاظت از زیستگاه و حمایت از خود گونه در زیست گاه انجام شده و فاز دوم نیز در استان سمنان اجرا می شود که نیازمند مشارکت جوامع محلی ؛ آموزش روستاییان و دامداران است. ابتکار، یوزپلنگ را گونه ای با ارزش و دارای جاذبه های بین المللی خواند و افزود : به همین دلیل از آن به عنوان نماد تیم ملی فوتبال در رقابت های جام جهانی یاد شده و هنرمندان و ورزشکاران طرح های مختلفی را در این زمینه ارایه داده اند.

وی، در خصوص حمایت از دامداری که دام هایش توسط یک قلاده پلنگ تلف شده است، گفت: با بررسی دقیق این موضوع و صحت ادعاهای مطرح شده حمایت لازم برای جبران خسارت وارده از این دامدار صورت خواهد گرفت.
مرجع : ايرنا

فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۰۶:۲۵
یعنی برا تردد از این مسیر همون جاده قدیمی میمونه و عریضتر نمیشه؟ (167920)
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۰۷:۰۳
آفرین!
زیبایی طبیعت به بکر بودن آن است. این جاده ساخته بشه پشت سرش ردیف ویلاها سبز می شه این قدر که دیگه جنگلی دیده نمی شه!
همون بلایی که سر سواحل شمال آوردن! (167922)
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۰۸:۲۶
دستتون درد نکنه که از وقتی که اومدین همش داریم خبرای خوب می شنویم. خانم آلیا یاد بگیرن که با حرفاشون آبروی ما خانوما رو بردن. (167938)
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۱۶:۰۴
آره مخصوصا از وقتی اومدن موضوع آلودگی هوا خیلی کمرنگ شده!!!!!!!!!!! (168277)
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۰۸:۴۳
دو موضوع را به فال نیک میگیرم یکی فعال شدن خانم ابتکار در مسائل ومشکلات زیست محیطی از قبیل حفاظت از جنگل و مقوله آب وجلوگیری از دستکاری های مخرب در عرصه های زیست محیطی ودیگری فعال شدن اقای دکتر نجفی در زمینه میراث فرهنگی که در هشت سال گذشته واقعا در خطر نابودی قرار گرفته بود ! (167946)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۱۰:۳۳
بالاخره تکلیف مردم رو روشن کنید این جاده رو میزنید یا نه ؟؟؟؟؟؟؟ این که نمیشه هرکی میاد یه نظر بده . والله مردم از دست این ببرم نبرم های این مسیولین خسته شدن . مدیریت سلیقه ای پدر این مملکت رو در آورده . (167996)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۱۲:۵۰
از خانم ابتکار تشکر میکنیم که درصدد احیای مجدد و حفظ محیط زیست ایران برآمده‌اند. (168115)