کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسراییل،شریک ارزشمند عربستان علیه ایران

ايرنا , 21 آبان 1392 ساعت 10:40

گروه سياسي: روزنامه ایتالیایی ˈکوریره دلاسراˈ در گزارشی اتحاد و همکاری میان عربستان سعودی و اسرائیل با توجیه انزوای دشمنی مشترک به نام ایران را عجیب و غیرطبیعی خواند و نوشت: اسراییل دشمن هم اکنون تبدیل به شریکی ارزشمند برای سعودی ها شده است.


 در بخش چندرسانه ای این روزنامه در ارتباط آمده است: ثروتمندترین و محافظه کارترین حکومت جهان و رهبر جهان سنی، یعنی عربستان کشوری که در آن زنان آزادی ندارند و حقوق بشر نیز یک مساله آزار دهنده غربی بشمار می رود، با اسرائیل علیه ایران شیعی متحد شده و اسراییل دشمن هم اکنون تبدیل به شریکی ارزشمند برای سعودی ها شده است. این روزنامه افزود: ریاض و بیت المقدس دشمنی مشترک به نام ایران دارند که رهبر شیعیان جهان محسوب می شود در حالی که عربستان مهد سنی ها، تحمل بازگشت ایران پیشکسوت به عرصه سیاسی ندارد. کوریره دلاسرا ادامه داد: ریاض برای ضربه به شیعیان، حتی سعی بر تحمیل جنگ سوریه کرد چرا که بشار اسد نیز به جهان شیعیان تعلق دارد. سعودی ها حتی با گستاخی تمام به آمریکا پیشنهاد دادند که در صورت حمله به سوریه تمام هزینه ها را متحمل می شوند و باراک اوباما نیز از این گستاخی و پررویی عربستان ناراحت شد.

این روزنامه افزود: بدین ترتیب ارتباط سری میان عربستان و اسرائیل بیشتر شد تا جایی که به یک همکاری نظامی با هدف انزوای تهران منجر شد. کوریره دلاسرا افزود: عربستان در حال سرمایه گذاری برای مجهز کردن خود به تسلیحات هسته ای است و پس از کمک به برنامه اتمی اکنون به دنبال این سلاح است و بدین ترتیب خاورمیانه بیش از پیش خطرناک می شود.

روزنامه ایتالیایی افزوده است: در این میان روسیه و امریکا در ارتباط با سوریه احتیاط کرده و به یک تواقق رسیدند که به دنبال آن عربستان با گستاخی کرسی موقت شورای امنیت را رد کرد که این نیز باعث ناراحتی سایر کشورهای عربی شد، زیرا دیگر نماینده ای در شورای امنیت ندارند و هم اکنون شکافی میان سنی ها نیز ایجاد شده است.


کد مطلب: 21023

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/21023/اسراییل-شریک-ارزشمند-عربستان-علیه-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir