به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۶ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۲۱۰۳۵۶

ربات‌ها مسئول توزیع غذا در انگلستان شدند

گروه علمی: این روز‌ها یک سرویس تحویل رباتیک موسوم به Starship در شهرک میلتون کینز انگلستان، مشغول انجام فعالیت‌هایی مثل ارسال بسته‌های مختلف و توزیع غذا است.
ربات‌ها مسئول توزیع غذا در انگلستان شدند
این سرویس تحویل رباتیک در میلتون کینز می‌تواند آینده را برای بسیاری دیگر از شهر‌های انگلستان نیز تغییر دهد. این ربات‌های خودران مینیاتوری تحویل مواد غذایی را برای تقریباً ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان این شهر به ارمغان می‌آورد.
ربات‌ها مسئول توزیع غذا در انگلستان طی دوران قرنطینه کرونا شده اند
Starship، یک استارت آپ مستقل است که در سال ۲۰۱۴ توسط دو بنیانگذار اسکایپ ایجاد شده است و از سال ۲۰۱۵ ربات‌های مختلف را آزمایش می‌کند. این ربات‌ها شبیه به وسایل نقلیه کوچکی هستند که سفید رنگ هستند و شش چرخ دارند. این ربات‌ها در امتداد پیاده رو‌ها حرکت می‌کنند و بسته‌های کوچک غذا را تحویل ساکنان و کارمدان محله‌های قرنطینه شده می‌دهند.عملیات میلتون کینز اولین فعالیت تجاری رباتیک در انگلستان است و از اواسط ماه مارس آغاز شد، دقیقاً هنگامی که این کشور در تلاش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، فاصله گذاری گسترده اجتماعی را اجرا می‌کردند. ساکنین می‌توانند برای خرید مواد غذایی پخته شده و سفارشات کوچک از سوپر مارکت‌ها، برنامه Stivehip Deliveries را بارگیری کنند. سپس داخل برنامه به ربات‌ها دستور دهند که مواد غذایی را تحویل دهند.
ربات‌ها مسئول توزیع غذا در انگلستان طی دوران قرنطینه کرونا شده اند
سام کروکس، شهردار میلتون کینز، گفت: «من جمعیت جوانی را در بخش خود دارم و آن‌ها نیز ربات را بسیار دوست دارند. بدیهی است که، به دلیل جدید بودن این ربات، بسیاری از افراد هنوز به آن عادت نکرده اند، اما ربات مذکور فقط بخشی از کار‌های روزمره را مدیریت می‌کند. مردم راهنمایی‌های جدی در مورد عدم خروج را مورد وجه قرار می‌دهند؛ بنابراین چیزی مانند تحویل رباتیک کاملاً ایده آل است، زیرا مردم می‌توانند بدون بیرون رفتن چیزی سفارش دهند و چیزی بدست آورند.»این شرکت روباتیک می‌گوید تقاضا در هفته گذشته زیاد بوده است و قصد دارد تا عملیات را در انگلستان و ایالات متحده گسترش دهد. سخنگوی این شرکت گفت: «ما با فروشگاه‌های مواد غذایی، رستوران‌ها و سایر شرکت‌های تحویل در تماس بوده ایم تا با ربات‌های خود کمک کنیم. تا به امروز این ربات‌ها بیش از ۱۰۰ هزار تحویل خودران را اجرا کرده و بیش از ۵۰۰ هزار مایل طی کرده اند.»