به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۶ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۲۱۰۳۶۹

حذف استرس از غذا و ۷ نکته برای دوران قرنطینه

گروه جامعه: در شرایطی که خودقرنطینگی بهترین روش برای محافظت از خود در برابر بیماری کووید-۱۹ است، ماندن در خانه می تواند به برخی رفتارهای ناسالم، از جمله غذا خوردن بیش از حد به واسطه استرس و بی حوصلگی منجر شود.
حذف استرس از غذا و ۷ نکته برای دوران قرنطینه
«در زمان مواجهه با استرس، افراد بسیاری بیش از حد غذا می خورند. پرخوری منظم می تواند اثر منفی بر سلامت انسان بگذارد.برای پیشگیری از غذا خوردن استرسی می توانید موارد زیر را مد نظر قرار دهید:
حذف عوامل وسوسه‌کننده: غذاهایی که می توانند شما را وسوسه کنند در معرض دید قرار ندهید زیرا حتی اگر گرسنه نباشید می تواند به پرخوری منجر شود. برخی پژوهش ها نشان داده اند که در معرض دید بودن غذاهای پر کالری موجب تحریک جسم مخطط یا استریاتوم، بخشی از مغز که کنترل تکانه ها را تنظیم می کند، شود که ممکن است به افزایش هوس های غذایی و پرخوری منجر شود.
دنبال کردن یک برنامه غذایی سالم: حتی اگر همانند گذشته از خانه بیرون نمی روید و برنامه های کاری خود را دنبال نمی کنید، برنامه غذایی عادی و سالم شما نباید دچار تغییر شود. اگر تا پیش از این سه وعده غذا در روز یا دو وعده غذایی و یک میان وعده مصرف می کردید، تلاش کنید این برنامه را همچنان ادامه دهید. اگر نمی توانید به برنامه غذایی عادی خود پایبند باشید و به طور منظم تنقلات مختلف مصرف می کنید، تلاش کنید یک برنامه غذایی جدید برای خود تنظیم کنید.
بیرون کشیدن سرآشپز درونی خود: تعطیلی رستوران ها موجب شده تا هرچه بیشتر وعده های غذایی روزانه را خودمان آماده کنیم. مصرف غذاهای خانگی می تواند به بهبود سلامت کلی بدن کمک کند و همچنین درست کردن غذا می تواند عاملی برای حواس پرتی باشد. نتایج یک مطالعه نشان داد افرادی که بیش از پنج بار در هفته وعده های غذایی خانگی مصرف می کردند، در مقایسه با آنهایی که کمتر از سه وعده غذایی مصرف می کردند، ۲۸ درصد احتمال کمتری داشت تا اضافه وزن داشته باشند.
هیدراته نگه داشتن بدن: ماندن در خانه زمان بیشتری را برای تمرکز بر عادات سالم از جمله نوشیدن مایعات به میزان کافی در اختیار شما قرار می دهد. هیدراته نگه داشتن بدن می تواند از پرخوری مرتبط با استرس پیشگیری کند.
حفظ تحرک بدنی: ماندن در خانه نباید موجب کاهش فعالیت بدنی شما شود. فعال نگه داشتن بدن می تواند به پیشگیری از بی حوصلگی، استرس و تکرر مصرف میان وعده و تنقلات کمک کند.
پیشگیری از بی‌حوصلگی: زمانی که وقت آزاد زیادی در اختیار دارید، احتمال تجربه بی حوصلگی نیز افزایش می یابد. برای پرهیز از این شرایط، فهرستی از سرگرمی ها و کارهایی که می توانید برای مشغول نگه داشتن خود در خانه انجام دهید، تهیه کنید.
کنترل اندازه وعده‌های غذایی: مصرف مواد غذایی به صورت مستقیم از ظرفی که در آن به فروش رسیده است، اقدامی رایج است که البته ممکن است به پرخوری منجر شود. به جای این کار می توانید ریختن مواد غذایی در یک ظرف کوچک را مد نظر قرار دهید تا کنترل بهتری بر میزان غذای مصرفی خود داشته باشید. به عنوان مثال، به جای خوردن بستنی از ظرف بزرگ اصلی آن می توانید چند قاشق بستنی را در یک کاسه کوچک بریزید.
برچسب ها: رژيم غذايي