کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

باد به داد نفس تنگی مردم رسید

ايرنا , 21 آبان 1392 ساعت 13:46

گروه جامعه:​ از ابتدای هفته جاری تاکنون هوای تهران به علت جو پایدار در شرایط ناسالم و هشدار قرارداشت به گونه ای که مدارس تعطیل شد و نفس کشیدن برای خیلی ازافراد تنگ شده بود، اما سرانجام امروز با ورود یک جو ناپایدار، بخشی از آلودگی ها به بادی ملایم سپرده شد.


تهران به علت موقعیت جغرافیایی و نحوه قرارگیری مکانی همواره در معرض بروز آلودگی قرار دارد، زمانی که جو کشور پایدار می شود و جریان باد به عنوان عامل برطرف کننده آلودگی ، هیچ وزشی ندارد شاهد انباشت آلاینده ها در هوا و در نهایت رسیدن به مرحله اضطرار می شویم. آمارها نشان می دهد 4 تا 5 میلیون خودرو و 3 تا 4 میلیون موتورسیکلت در شهر تهران تردد دارد که اگر این منابع متحرک استانداردهای لازم را رعایت نکنند حجم زیادی از آلاینده ها وارد هوای پایتخت می شود و از سوی دیگر هم که باد جریان نداشته باشد، هوا از لحاظ آلودگی به مرحله هشدار و اضطرار می رسد.

معاون پژوهشی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو کشور روز سه شنبه به خبرنگار علمی ایرنا با اعلام این خبر که باد هوای آلوده تهران را از شرایط ناسالم به سالم برگرداند، گفت: اکنون سرعت باد در تهران 4 متر بر ثانیه است که این میزان سرعت تا حدی آلودگی موجود در هوا را کاهش می دهد. ˈ مجید آزادی ˈ اظهار داشت: حجم آلودگی در شهر تهران زیاد است و سرعت 4 متر بر ثانیه باد برای برطرف کردن کامل آن کافی نیست اما تا حدودی از حجم آلاینده ها می کاهد. وی ادامه داد: همچنین دید افقی در تهران 8 کیلومتر است و دید بسیار مناسبی است که نشان از صاف بودن هوا دارد. دید 3 تا 4 کیلومتر شرایط مناسب است.

آزادی گفت: پیش بینی ها نشان می دهد هوای تهران امروز - سه شنبه - نیمه ابری و به تدریج با افزایش ابر همراه است. معاون پژوهشی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو کشور پیش بینی کرد: همچنین برای روز چهارشنبه هوای نیمه ابری تا ابری گاهی بارش باران و وزش باد پیش بینی شده است.براین اساس، امروز - سه شنبه - بیشترین و کمترین دمای تهران به ترتیب 20 و 11 درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.


کد مطلب: 21038

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/21038/باد-نفس-تنگی-مردم-رسید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir