به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۲۱۰۴۰

ادعای بازداشت پزشک پرونده ستار بهشتی

گروه سياسي: برخي از رسانه‌هاي فارسي‌زبان خارج از كشور طي چند روز اخير مدعي شده‌اند كه رضا حیدرپور، پزشک بهداری زندان اوین که بدن ستار بهشتی را معاینه و گزارش کرده بود، روز یک شنبه ۱۹ آبان‌ماه بازداشت و به زندان اوین تحویل داده شده است.
ادعای بازداشت پزشک پرونده ستار بهشتی
اين در حاليست كه مقامات مسئول قضايي كشور در باره اين خبر كه بازتاب وسيعي در رسانه هاي خارجي داشته است تاكنون هيچ واكنشي نشان نداده و سكوت اختيار نموده‌اند. ستار بهشتی، وبلاگ نویس ۳۲ ساله، آبان ماه پارسال توسط پلیس فتا (پلیس پیگیری جرایم سایبری) دستگیر و چند روز بعد خبر درگذشتش در بازداشتگاه منتشر شد. پیشتر قرار بود جلسه محاکمه متهم به قتل ستار بهشتی در روز 5 آبان برگزار شود اما به گفته ی وکیل مدافع اولیای دم، تا زمان تصمیم‌گیری درباره دادگاه صالح به رسیدگی به این پرونده، جلسه‌ای برگزار نخواهد شد.

طبق کیفرخواست، عنوان اتهامی متهم به قتل ستار بهشتی، قتل شبه‌عمد است و بر این اساس پرونده به دادگاه عمومی ارسال شده است، ولی اگر قاضی دادگاه عمومی قتل را عمدی تشخیص دهد پرونده را برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال خواهد کرد. روز 13 آبان ماه جاری، وکیل‌مدافع اولیای‌دم ستار بهشتی از بازگشت پرونده موکلش به دادسرا خبر داد. گیتی پورفاضل در گفت‌وگو با ایسنا، در این رابطه گفت: شعبه 1057 دادگاه عمومی که پرونده به آن ارسال شده بود از پرونده نقص گرفته و آن را به شعبه اول بازپرسی دادسرای امور جنایی ارسال کرده است. پورفاضل معتقد است که دلایل ذکر شده در کیفرخواست مبنی بر غیرعمد بودن قتل ستار بهشتی ضعیف است.