به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۶ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۲۱۰۴۷۵

بهترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در ۲۰۲۰

گروه اقتصادی: این گزارش به معرفی بهترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در سیستم عامل اندروید می‌پردازد.
بهترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در ۲۰۲۰
به گزارش ایسنا، به تازگی کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری فهرستی از بهترین، محبوب ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن های پیام رسان در جهان را تهیه و منتشر کرده اند که هر یک از آنها قابلیت کلیدی و برجسته تری نسبت به دیگری داشته و آن را نسبت به امکانات سایر اپلیکیشن های مشابه، متمایز می سازد.
این گزارش که در وب سایت اندرویدپیت آمده است، به معرفی مختصری درباره بهترین و پرطرفدار ترین اپلیکیشن های پیام رسان در جهان می پردازد:
۱. واتساپ (WhatsApp): 
واتساپ که هم اکنون بزرگ ترین و محبوب ترین پلتفرم پیام‌رسان در جهان به شمار می رود ، برای نخستین بار در اوت ۲۰۰۹ میلادی بود که بر روی گوشی‌های هوشمند آیفون آغاز به کار کرد و از همان زمان به بعد توانست نظر و رضایت خیل عظیمی از کاربران گوشی‌های هوشمند را به سمت و سوی خود جلب کند و بدین ترتیب تبدیل به پرطرفدارترین پلتفرم اپلیکیشن پیام رسان در جهان شود. رمز موفقیت و محبوبیت این اپلیکیشن بدون شک بهره مندی از قابلیت رمزگذاری پیشرفته نقطه به نقطه یا Encryption End- to End است که از پروتکل های پیشرفته ای برای حفظ حریم شخصی کاربران برخوردار بوده و بر روی تمامی سیستم های عامل اندروید ios و ویندوز قابل استفاده است.این اپلیکیشن به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران امنیت سایبری، با بهره‌گیری از ضریب امنیت بالا، تمامی مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان شان را به صورت کامل محافظت می کند به گونه ای که هیچ یک از پیام های خصوصی و مکالمات آنها از سوی نهادهای دیگر و اشخاص ثالث قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.شرکت فیس بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتساپ در سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون با معرفی و افزودن قابلیت های جدید به دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام رسان محبوب بوده است.
۲. فیسبوک مسنجر (Facebook Messenger):
فیسبوک مسنجر یکی دیگر از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان که توسط شرکت فیسبوک مدیریت و توسعه داده شده است. فیسبوک مسنجر به کاربران امکان استفاده از استیکر، ایموجی، تصاویر متحرک تبادل عکس عکس برقراری تماس و همچنین ارسال پیام و برگزاری رای گیری بر روی این پلتفرم را میدهد.
۳. تری‌ما:
این اپلیکیشن پیام رسان که همچون سایر برنامه های مشابه از محبوبیت و معروفیت بالایی برخوردار نیست به کاربران اجازه می دهد تا از بسیاری از قابلیت های آن که همگی در راستای حفاظت از حریم خصوصی کاربران و ارتقای امنیت سایبری هستند بهره مند شوند، البته کاربران این اپلیکیشن در صورت تمایل به برقراری تماس صوتی یا تصویری باید اندکی پول هزینه کنند.
۴. سشن (Session):
این اپلیکیشن به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری برای آن دسته از کاربرانی مفید واقع می‌شود که علاقه‌ای به شناسایی شماره تلفن در فضای مجازی ندارند چرا که کاربران قادر خواهند بود بدون وارد کردن شماره تلفن همراه نیز وارد آن شده و از امکانات مختلف این اپلیکیشن نظیر ارسال پیام و برقراری تماس استفاده کنند. این برنامه که شباهت زیادی به واتساپ دارد، توسط شرکت توسعه دهنده اپلیکیشن پیام رسان سیگنال طراحی شده است و به کاربران امکان بهره مندی از مکالمات گروهی رمزنگاری شده با ضریب امنیت بالا را می دهد.
۵. اسکایپ (Skype):
این پیام رسان که تقریبا نخستین برنامه مخصوص برقراری تماس های ویدئویی در جهان محسوب می شود توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده شده و در سال های اخیر از محبوبیت بسیار بالاتری نیز برخوردار شده است.
۶. گوگل هنگ اوت (Hangouts): 
این اپلیکیشن نیز که توسط شرکت گوگل توسعه داده شده به صورت خودکار و پیش فرض بر روی گوشی های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید نصب شده و قابل اجراست. به عقیده بسیاری از کارشناسان کیفیت تماس ویدئویی آن نسبت به اسکایپ بسیار بهتر و بالاتر است.
۷. لاین (Line): 
این اپلیکیشن به عقیده کارشناسان برای کاربرانی که علاقه بسیار زیادی به ارسال و دریافت استیکر های متنوع و مختلف اپلیکیشن‌های پیام‌رسان هستند، بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود و بسیاری از قابلیت و امکانات متعددی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.
۸. وی چت (WeChat): 
این اپلیکیشن با اینکه یک پیام رسان محسوب می شود، قابلیت دیگری نیز دارند که آن را به یک شبکه اجتماعی بسیار شبیه می کند و آن نیز بهره گیری از سیستم مکان‌یابی جغرافیایی گوشی کاربران و نمایش تمامی افرادی که در پیرامون آن ها از اپلیکیشن وی‌چت استفاده میکنند، است. این قابلیت که رادار دوست یابی یا Friend Radar نامیده می‌شود به کاربران این امکان را می دهد تا در اطراف خود دوستان جدیدی پیدا کرده و در صورت تمایل به دیدار یکدیگر رفته و از این طریق با هم دوست شوند.
۹. سیگنال (Signal):
این اپلیکیشن با بهره گیری از قابلیت رمزنگاری پیشرفته نقطه به نقطه به کاربران این اطمینان را می دهد تا با خیال راحت و آسوده به ارسال پیام و برقراری تماس های صوتی و ویدئویی اقدام کنند.
به عقیده بسیاری از کارشناسان این اپلیکیشن برای آن دسته از افرادی که امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی برایشان اهمیت بسیار بالایی دارد مناسب و کاربردی خواهد بود.
۱۰. اسلک (Slack):
این اپلیکیشن برای محیط اداری و کاری مناسب است و به سادگی با سایر برنامه‌هایی همچون گوگل درایو دراپ باکس گیت هاب، سلزفورس و آسانا همگام سازی می شود.
۱۱. دیسکورد (Discord): 
این اپلیکیشن پیام رسان برای آن دسته از کاربرانی که علاقه زیادی به صنعت گیمینگ و بازی های موبایلی دارند، مناسب و کاربردی خواهد بود و قابلیت و امکانات متعددی را در اختیار آنها قرار می دهد که همگی در راستای افزایش ارتباطات میان علاقه مندان به بازی و گیمرها در فضای مجازی است.
برچسب ها: اپليكيشن