به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۷ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۲۱۰۵۸۱

ستاره‌های ورزش ایران رو در روی کرونا

گروه ورزشی: شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور‌های مختلف جهان باعث شده ستاره‌های ورزش برای مقابله با این بیماری وارد گود شوند.
ستاره‌های ورزش ایران رو در روی کرونا
شیوع ویروس کرونا باعث شد مردم در قرنطینه خانگی قرار بگیرند و مجبور شوند برای حضور در مکان‌های عمومی از دستکش و ماسک استفاده کنند.پس از مشخص شدن ابعاد این بیماری، مسئولان سازمان جهانی بهداشت اعلام کردند که برای کنترل ویروس کرونا باید از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی استفاده کرد. همین موضوع باعث شد مردم برای تهیه این اقلام با مشکلاتی مواجه شوند.ورزشکاران رشته‌های مختلف پس از اینکه متوجه شدند برخی از مردم نمی‌توانند برای مقابله با ویروس کرونا وسایل بهداشتی تهیه کنند، آستین بالا زدند و با حضور در خیابان‌ها و پخش ماسک و دستکش و یا اهدای کمک‌های نقدی و غیر نقدی به مبارزه با این ویروس پرداختند.
محمد نادری بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس جزو اولین نفراتی بود که با تهیه اقلام ضروری و پخش آن ها بین مردم به مبارزه با کرونا آمد. البته بازیکن جوان پرسپولیس تنها بازیکنی نیست که برای کمک به مردم در این روز‌های سخت پیش قدم شده است.
علیرضا جهانبخش، لژیونر تیم فوتبال برایتون انگلیس مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای مبارزه با ویروس کرونا به یکی از بیمارستان‌های گیلان اهدا کرد. لژیونر گیلانی قبل از این ۶ هزار یورو معادل ۱۰۰ میلیون تومان نیز به استان قزوین برای مقابله با ویروس کرونا کمک کرده بود.
سیدجلال حسینی مدافع شمالی تیم فوتبال پرسپولیس که همیشه برای کمک به مردم در شرایط سخت پیش قدم بوده، بسته‌های مختلفی را برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا تهیه و در شمال کشور بین آن‌ها پخش کرد. حدود یک میلیارد تومان برای تهیه این بسته‌ها هزینه شده بود.
با اعلام مدیرعامل باشگاه گل گهر سیرجان، طبق توافق بازیکنان و کادرفنی این تیم لیگ برتری درصدی از دستمزد آن‌ها برای کمک به مبارزه با کووید ۱۹ به یکی از بیمارستان‌های شهرستان سیرجان اهدا شده است.
کمیل قاسمی ملی پوش کشتی ایران و دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک دیگر ورزشکاری بود که به توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در میان شهر‌های استان گیلان اقدام کرد.
پیام حیدری داور بین‌المللی فوتبال ایران یکی از کاندیدا‌های بهترین داور سال ۹۸، در داخل کشور اقدامات خیرخواهانه‌ای را در دستور کار قرار داده است. او با سمپاش پر از مواد ضد عفونی کننده به همراه محمدحسین سلطانی قهرمان و ملی‌پوش اسبق کشتی آزاد در خیابان‌های همدان به ضدعفونی دیوار‌ها و در‌های منازل می‌پردازد.
مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان و پرسپولیس نیز با انتشار متنی در اینستاگرام گزارشی از کمک‌هایی که به مردم بوشهر کرده ارائه داد.
علی کریمی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس مانند همیشه در خط مقدم کمک به مردم ایران است. او در روز‌های ابتدایی شیوع کرونا ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده تهیه کرد و در اختیار پرستاران و پزشکان بیمارستان‌های استان گیلان قرار داد.
محمد نوری، کاپیتان سابق پرسپولیس هم که در تهران یک مغازه و یک خانه دارد و آن‌ها را اجاره داده است، تصمیم گرفت اجاره ماهیانه از مستأجران خود نگیرد.
کمیل قاسمی، حسن رحیمی و مهدی برائتی قهرمانان کشتی جهان با همراهی چند تن از هنرمندان ازجمله پرویز پرستویی با همکاری موسسه فرهنگی هنری خیریه خادمین علی‌بن‌ابی‌طالب نسبت به توزیع اقلام غذایی و مواد ضدعفونی کننده در میان زنان سرپرست خانوار سطح شهر تهران اقدام کرده اند.
سجاد گنج زاده ملی پوش کاراته کشورمان در وزن ۷۵+ کیلوگرم که چند وقت پیش توانست جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کند نیز در این کار خیر سهیم شده است.
بسیاری از ورزشکاران نیز کمپین و چالش‌های مختلفی را برای کمک به کنترل ویروس کرونا و مبارزه با آن در اینستاگرام به راه انداخته اند و یا مانند شهربانو منصوریان ملی پوش ووشو ایران در منزل ماسک‌های پارچه‌ای دوخته و به مردم اهدا می‌کنند.