به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۷ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۲۱۰۶۶۲

آمار قربانیان كرونا در آمریکا از ۲۸ هزار نفر گذشت

بیمارستان المورست در نیویورک
بیمارستان المورست در نیویورک
گروه بین‌الملل: سه شنبه ۲۶ فروردین ظرف ۲۴ ساعت دو هزار و ۲۲۸ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و این مرگبارترین روز در این کشور از زمان آغاز شیوع این بیماری همه‌گیر است.
به گزارش رویترز، شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۲۸ هزار و ۳۰۰ نفر گذشت. در همین حال شمار مبتلایان قطعی به این ویروس نیز به بیش از ۶۰۰ هزار نفر رسید. تا پیش از این بیشترین میزان مرگ و میر بر اثر بیماری همه گیر کرونا طی ۲۴ ساعت در آمریکا روز جمعه گذشته اتفاق افتاده بود. در این روز دو هزار و ۶۹ نفر جان خود را از دست دادند. پیش از این مقام‌های بهداشتی آمریکا پیش بینی کرده بودند که هفته گذشته و این هفته اوج میزان مرگ و میر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خواهد بود. اما دو روز گذشته شمار قربانیان طی ۲۴ ساعت کاهش یافته بود. روزهای یکشنبه و دوشنبه شمار قربانیان بیماری کرونا به یک هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته بود که امیدواری‌هایی ایجاد کرده بود. شمار قربانیان نیز در شهر نیویورک، یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا، به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده است. مقام‌های شهر نیویوک هم روز سه شنبه اعلام کردند که سه هزار و ۷۷۸ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و می‌بایست به آمار مرگ و میر بر اثر این ویروس در شهر اضافه شوند.
 
این تعداد افرادی هستند که از زمان آغاز شیوع این ویروس در شهر نیویورک جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده بودند، ولی به آمار کلی مرگ و میر در این شهر اضافه نشده بودند. تا پیش از این شمار قربانیان در شهر نیویورک شش هزار و ۵۸۹ نفر بود. رویترز می‌گوید، اعمال مقررات و محدودیت‌هایی مانند قرنطینه در سراسر آمریکا که با تعطیلی مدارس و موسسات و بخش‌های اقتصادی همراه بوده، پیامدهای اقتصادی نگران کننده‌ای را در پی داشته است. طبق این گزارش، جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس گفته است توقف اقتصاد در آمریکا شاید روزانه در حدود ۲۵ میلیارد دلار زیان داشته باشد. تا روز سه شنبه نزدیک به دو میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. شمار قربانیان نیز در جهان ۱۲۶ هزار و ۵۵۷ نفر اعلام شده است.
 
برچسب ها: قربانیان کرونا